Wie heeft er zelf een huis laten bouwen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sannebc, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Wij hebben een optie op een kavel en willen daar een vrijstaand huis op (laten) bouwen.
    Mijn man heeft een eigen timmer,- en onderhoudsbedrijf, maar ziet het niet zitten om het hele huis zelf te bouwen. Hij heeft op dit moment genoeg werk en wil liever voor zijn eigen klanten werken (lees geld verdienen ;)) als zelf een huis gaan bouwen.

Heeft iemand ervaring met het bouwen van een huis? Door welk bedrijf hebben jullie het laten doen? Of hebben jullie het in eigen beheer gedaan?

'k Ben benieuwd! :D

2. Zijzei

Zijzei Actief lid

4 nov 2011
    455
    0
    0
    Nee, geen ervaring! Maar wat gaaf! Lijkt mij wel erg leuk. Succes!

3. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Wauw gaaf! Geen ervaring helaas. Wel een huis totaal gestript en weer opgeknapt was erg leuk maar ook erg zwaar.

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

wij. mijn man heeft een eigen zaak maar wil veel toch zelf doen ( afwerking enzo) hetliefst had hij helemaal zelf alles gedaan maar dan had het over 20 jaar nog niet af geweest. ( huis is ook 800m3) we hebben het dus laten bouwen. zitten er nu 2 jaar in, de keuken is nog niet klaar ( ik kook tijdelijk in de bijkeuken maar dit gaat prima want is groot genoeg. we zijn nu bezig met de tuin. en dan zijn er nog tal van klussen die gedaan moeten worden

5. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Wij hebben ons huis zelf laten bouwen. Nu 3 jaar geleden. Het huis zelf laten uitbesteden en 'kaal' oplaten leveren. Binnen alles zelf gedaan. Schoonvader heeft een eigen aannemersbedrijf dus dat was een makkelijke keuze. Ik zou het zo weer doen! Wij hebben toen ruim 6 maanden in een soort bouwkeet op de bouwplaats gewoond. Was prima te doen.

6. Elly1982

Elly1982 Actief lid

27 okt 2012
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een vrijstaande woning gebouwd samen met een aanneemer. Heel veel zelf gedaan.

7. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben 7 jaar geleden een 2 onder 1 kap laten bouwen. Perceel via inschrijving van gemeente gekocht. Moesten samen met buurman bouwbedrijf uitzoeken, woningtype e.d. Hebben het huis laten bouwen de door Klaassen groep (Dinxperlo/Arnhem). Zeer goed bevallen, badkamer, wc en keuken er bij hen uit gelaten. Zelf gedaan: sleufen frezen en laatste laag schilderen. Bij opleveringskeuring maar 2 punten, de scheef geboorde scharniergaten in de kamerdeur had bedrijf al geregeld en een kras in een ruit zo gelaten. Kan dat ding na al die tijd nog steeds niet vinden :D.
    Kosten: alleen bouw €145.000, totaal zo'n 200.000. Voor dat geld hadden we destijds hier in Aalten geen vergelijkbaar huis, stuk voor stuk duurder.

8. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Bedankt voor de reacties!!
    Je hoort toch vaak dat mensen woningen casco op laten leveren en veel dingen zelf doen.
    Dat is in de 1e instantie ook ons idee, maar dat betekend wel dat mijn man dan geen 'inkomen' heeft. Want als hij het alleen in de avonden/weekenden gaat doen dan is het een 20 jaren project.....
    We moeten dus gaan kijken wat het voordeligst is. We kunnen het ook casco op laten leveren en zelf onderaannemers er in zetten, mijn man heeft genoeg contacten in de bouwwereld.
    Het is me trouwens wel opgevallen dat bedrijven die huizen bouwen vaker boven in het land zitten als hier in de randstad.
    Om langs te gaan bij zulk soort bedrijven is ongeveer een 'wereldreis..' ;)

9. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pols eens bij vrienden/kennissen of zij een bedrijf weten. Ook in de buurt zal er wel een goede te vinden zijn, bijkomend voordeel dat ze graag een bouwklus aannemen momenteel. Een wereldreis: misschien is zo'n architect/bouwkundige te porren om bij jullie langs te komen...

Deel Deze Pagina