Wie heeft er zelf een ledikantdeken gebreid of gehaakt?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door juf Mariska, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf Mariska

    juf Mariska Fanatiek lid

    15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Hallo allemaal,

    Ik vind de dekens van dat katoen er zo saai uitzien en nu vind ik van die zelfgemaakte dekens er veel leuker uitzien. Gehaakt of gebreid ... dat maakt niet uit, want mijn moeder kan het allebei. (ikke niet ;)
    Wie heeft er ook zelf een ledikantdeken gemaakt? Ik zou graag wat dingen willen weten:
    - welke wol of materiaal heb je er voor gebruikt?
    - welke steek of kabelpatroon?
    - hoe groot is de deken geworden?

    En als je het hebt, dan graag een foto!!! Ik kan niet wachten!!
     
  2. bloempje28

    bloempje28 Actief lid

    17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
  3. bloempje28

    bloempje28 Actief lid

    17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is trouwens voor een wieg die ik gekregen heb, voor een ledikant zou het 100 x 150cm moeten zijn.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  4. VeraM

    VeraM Actief lid

    22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ja ik. Mijn moeder heeft er 2 gebreid, en ik heb er eentje gehaakt. Ik heb de simpele wol van de Wibra gebruikt voor het haken. Saskia van een euro per bol. Ik heb voor het haken gewoon de aller simpelste steken gebruikt (vasten). De gebreide dekens zijn gemaakt met blokjes en een open steek, maar ik kan niet breien en ik heb er ook geen verstand van. Ze zijn net zo groot als de ledikantdekens die je in de winkel koopt.
     
  5. Sannebc

    Sannebc Niet meer actief

    Ik heb ergens in een oude Knippie baby (naaitijdschrift met naaipatronen voor kinderen) een heel leuk patroon gezien van een gehaakte deken met opliggende gehaakte hartjes in verschillende kleurtjes. Zo lief...... Ik vind het jammer dat ik niet kan haken, anders had ik die gemaakt.
    Als je een foto wilt zien laat je het maar weten, als je het dan wat vindt kan ik de werkbeschrijving wel aan je doorsturen.
     
  6. Anne22

    Anne22 Actief lid

    18 nov 2007
    220
    1
    0
    Hoi!

    Ik ben bezig met een gehaakte katoenen deken. Hij wordt zo groot als een katoenen Hema ledikantdeken.
    Op de foto ligt ie in de box en is de deken nog niet volledig af. Hij wordt nog groter en er komt een witte schulprand omheen. De deken is gehaakt met catania katoen. Het is zo leuk en verslavend om te doen met al die kleurtjes!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • foto1.jpg
      foto1.jpg
      Bestandsgrootte:
      20,5 KB
      Weergaven:
      327
  7. guus

    guus Fanatiek lid

    20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    o wat mooi!!
     
  8. MamiReg

    MamiReg Actief lid

    25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
    :$ PRACHTIG - ben helemaal verliefd! Ik heb nog nooit ooit gehaakt maar ben nu vastbesloten deze deken ook te maken. Heb je hier een patroon/instructies van? Mijn dank zal groot zijn :)
     
  9. saartje1982

    saartje1982 Fanatiek lid

    2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
  10. MamiReg

    MamiReg Actief lid

    25 mei 2011
    274
    0
    16
    NULL
    NULL
  11. ivfje

    ivfje Bekend lid

    25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat een super leuke site!! heb er direct een paar patronen van opgeslagen... hahah nu alleen nog leren haken :p
     
  12. saartje1982

    saartje1982 Fanatiek lid

    2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Leuke site he. Ik heb al een paar knuffeltjes gemaakt hiervan. De kikker is echt te cute. En ook voor volwassenen hebben ze leuke patronen, veel om te breien.
    Ook hebben ze uitleg hoe je moet breien of haken, dus misschien moet je daar beginnen ivfje. Succes!!
     
  13. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Ik ben een granny-stripe aan het haken voor in de kinderwagen/wieg.
     
  14. k3lly

    k3lly Fanatiek lid

    1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Hier ook de granny-stripe aan het haken. Voor straks in de wieg, of als omslagdoek. Ik gebruik 100% katoengaren. Kleuren worden grijs en wit.

    Dit is hem, moet nog wel een eindje maar ben nu met verlof dus alle tijd ervoor :D
     
  15. eva33

    eva33 Actief lid

    23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Winterdeken gehaakt van pure wol met haaknaald tien.

    april 137.jpg
     
  16. Son1980

    Son1980 Bekend lid

    2 jun 2012
    689
    1
    0
    Ik wou dat ik dit kon!!! Ik ben de minst creatieve van heel het forum !!!
     
  17. eva33

    eva33 Actief lid

    23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Son, haken is echt niet moeilijk! Tuurlijk zijn er honderden ingewikkelde steken, maar dat hoeft niet.
    Heb je geen moeder, tante of oma die het je kan laten zien? T is heerlijk ontspannend met een leuk resultaat! Ik heb het zelf zes jaar geleden geleerd van een dame van 96. Zij was bijna blind, maar had de steken nog zo in haar vingers zitten dat ze ze nog steeds kon.

    Helemaal geweldig. Ik leer lastig uit een boekje, maar als iemand het voor doet pik ik het snel op. Gewoon proberen.

    Groetjes Eva
     
  18. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Haken heb ik mezelf ook geleerd, nooit verwacht dat ik dat kon. Gewoon met filmpjes van youtube.
     
  19. saartje1982

    saartje1982 Fanatiek lid

    2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    De youtube filmpjes zijn inderdaad heel handig. Ik heb vroeger op school leren haken, maar wist echt niet meer hoe het moest. Met youtube weer alles geleerd en nu sta ik versteld van wat er uit mijn vingers komt, haha.
     
  20. k3lly

    k3lly Fanatiek lid

    1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Ik heb het van mijn moeder geleerd, en zelf meerdere steken en de ingewikkelde steken via youtube. Als je daar op zoekt krijg je echt goede filmpjes met een duidelijke uitleg.
     

Deel Deze Pagina