Wie heeft er zelf een ledikantdeken gebreid of gehaakt?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door juf Mariska, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

    Sukke VIP lid

    14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik ben nu al aardig op weg. Ben nu gewoon heel saai een lapje aan het haken met de standaard lussen. Dus eerst een rijtje losse en nu maak ik er enkel vaste aan. Kijk daarna wel verder!
     
  2. Sopann

    Sopann Niet meer actief

    Zo ben ik ook begonnen :) En langzamerhand word je steeds sneller/handiger.
    Ik kan alleen losse en vaste steken haken. Die patroontjes komen later wel weer ;)
     
  3. Riverr

    Riverr Fanatiek lid

    27 aug 2012
    2.011
    160
    63
    Wat zie ik hier een leuke dingen voorbij komen! Mijn oma is voor mij dekentjes voor in de wagen of box aan het breien.
     
  4. loesje1982

    loesje1982 Fanatiek lid

    4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    jaaa....hij is af!!!:D mn grote granny stripe babydeken, heel simpel en rustig qua kleur. nu verder met mn granny stripe....
     
  5. Sopann

    Sopann Niet meer actief

    Héél mooi!! :)
     
  6. saartje1982

    saartje1982 Fanatiek lid

    2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Wow Loesje, wat een schatje!!!
     
  7. Mirri

    Mirri Fanatiek lid

    25 sep 2009
    4.551
    1
    38
    N.Holland
    Lief Loesje, dat lichtblauwe randje, ook schattig ;)
     
  8. Nen87

    Nen87 VIP lid

    17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Wat zie ik weer leuke dingen voorbij komen zeg!!! Ik schreef een tijdje terug dat ik begon met de deken van het HEMA patroon. Deze is af!!! Ik weet niet waardoor, maar de rand ging een beetje 'krullen'. Uiteindelijk een zelfbedachte rand er omheen gezet en dat staat nog best leuk! En ik maak ook even van de gelegenheid gebruik om mijn prachtige dochter te showen :D Nu al weer bezig met 2 nieuwe projecten (op bestelling!) en nog 2 in de wachtrij haha.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Sopann

    Sopann Niet meer actief

    Wauw! Vriendlief is ook onder de indruk ;) :D
     
  10. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland
    nen, heb je misschien een foto van de hele deken? Dan ga ik mijn mams heel lief aankijken of zij ook zoiets voor mij wil maken....hij is echt meer dan prachtig

    meiden als mijn moeder een ledikantdeken van granny squares wil maken ongeveer 12 bij 12 cm en in totaal dus 70 lapjes van een dunne draad van de zeeman (babywol 200meter/50 gram) hoeveel bollen heb je dan ongeveer nodig??
     
  11. Nen87

    Nen87 VIP lid

    17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Foto van de hele deken volgt! Kan ik helaas niet plaatsen via mijn telefoon. Het payroon incl foto staat evt ook op de hema site (iets andere kleuren) :"
     
  12. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland
    Ik kan hem niet vinden op de hema site...ze hebben alles veranderd :( Moets van mijn moeder nog vragen welke maat haaknaald je gebruikt hebt en hoe dik je wol was/waar je wol vandaan komt. Ik had haar je foto gemaild en ze is gelijk enthousiast alleen hier voor een jongentje
     
  13. Arual83

    Arual83 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    zelf-maken - HEMA

    Ben alleen wel benieuwd hoeveel wol ervoor nodig is want dat staat er niet bij volgens mij.
     
  14. saartje1982

    saartje1982 Fanatiek lid

    2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik ben eindelijk klaar met mijn volgende dekentje. Heb deze gemaakt:
    Gebreide DROPS deken van ”Eskimo”. ~ DROPS Design

    Allen heb ik hem wat groter gemaakt (100x150cm) zodat het echt een ledikant deken is. Heerlijk, op pen 7, schiet lekker op. Ik zal vanavond een foto posten.
     
  15. saartje1982

    saartje1982 Fanatiek lid

    2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Wat is het dekentje leuk en je dochter mooi!!! :)
     
  16. loesje1982

    loesje1982 Fanatiek lid

    4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    wauw nen! wat een plaatjes! die deken is super en je dochter een schatje!
     
  17. Nen87

    Nen87 VIP lid

    17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Wat een complimenten allemaal, lief!!
    Zoals beloofd hierbij de hele deken op de foto. De randen zijn gaan 'krullen', geen idee waardoor. Maar uiteindelijk staat dat nog best leuk :)
    Qua wol moet ik eerlijk zeggen dat ik er niet op heb gelet hoeveel ik heb gebruikt. Volgens mij nog geen 2 bollen per kleur. Ik heb de deken gemaakt met de wol van Wibra en haaknaald 3.5. Ik had trouwens wel het idee dat er foutjes zitten in de omschrijving.


    @ saartje, ziet eruit als een zachte deken! Ben benieuwd naar je resultaat :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Sukke

    Sukke VIP lid

    14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wauw, erg mooi nen!

    Ik zat te denken, aangezien ik niet zo heel handig ben, kan ik niet gewoon effen vierkante lapjes haken in verschillende kleurtjes en de vervolgens aan elkaar maken?
    Of is dat heel saai? :)
     
  19. Sopann

    Sopann Niet meer actief

    Sukke, als je kijkt op de site die Saartje tipte, kan je ook instructievideo's kijken :) Echt superhandig! Ik was ook begonnen met een deken met drie kleuren strepen, maar ik vond het toch te saai. Nu kan ik granny squares haken :D

    Het patroon staat onder oma's vierkant. En dan bijvoorbeeld de deken kiezen. Als je het eenmaal doorhebt is het echt eenvoudig :) Zeker met het filmpje erbij.

    Nu maar hopen dat ik de vierkanten wél uitdagend genoeg vind ;)
     
  20. Sukke

    Sukke VIP lid

    14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Welke van die 2 sites bedoel je dan? Heb op beide lopen zoeken maar kan het niet vinden.
     

Deel Deze Pagina