Wie heeft er zelf een ledikantdeken gebreid of gehaakt?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door juf Mariska, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sopann

    Sopann Niet meer actief

    De site van DROPS. Dan bovenin klikken op patronen en dan kan je boven de plaatjes scrollen in een zoekmenu :) Succes! :)
     
  2. Sukke

    Sukke VIP lid

    14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nou, ik krijg hem echt niet gevonden. Zou je de link kunnen plakken hier???:)
     
  3. saartje1982

    saartje1982 Fanatiek lid

    2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
  4. Sopann

    Sopann Niet meer actief

    Ik zit nu even achter de computer. Ben voor je bezig Sukke :)
     
  5. Sopann

    Sopann Niet meer actief

    DROPS Gehaakt dekentje in 2 kleurenvariaties met een dubbele draad ”Alpaca”. ~ DROPS Design

    Dit is het haakpatroon. Als je wat moeite hebt om het te lezen, kan je dus de instructievideo gebruiken.
    DROPS Instructievideo ~ DROPS Design

    En hieronder is het resultaat van mijn haaktechnieken. In de kleuren van de babykamer :D

    Bekijk bijlage 282612

    Bekijk bijlage 282613

    De gordijnen hangen nog niet, maar die worden rood.

    Ik moet in totaal 96 vierkantjes haken (dat lijkt me wel een heel karwei...) en ik kies ervoor om de buitenste rand 32 grijs, 32 rood en 32 geel/groen te doen :)
     
  6. saartje1982

    saartje1982 Fanatiek lid

    2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Hier een foto van mijn nieuwste deken. 100x150cm, dus lekker groot :)
     
  7. Sopann

    Sopann Niet meer actief

    Heel mooi Saartje! Hoe heb je zo'n grote lap aan één stuk gebreid? Of is het een gehaakte breisteek? :)
     
  8. loesje1982

    loesje1982 Fanatiek lid

    4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    wauw, die gebreide deken lijkt me ook heel mooi om te maken, lekker zacht.... maar dan moet ik eerst nog weer opnieuw leren breien....

    mn 2e en laatste dekentje is af! een granny stripe in veeeeel kleurtjes. ben nu aan t proberen slofjes te haken, maar ik kan niet patronen overweg lijkt t wel... dus als iemand een goede tip heeft hier, ik hou me aanbevolen!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • 581.jpg
      581.jpg
      Bestandsgrootte:
      40,5 KB
      Weergaven:
      308
    • 584.jpg
      584.jpg
      Bestandsgrootte:
      36,6 KB
      Weergaven:
      316
  9. juf85

    juf85 Niet meer actief

    Wat een mooi gekleurd deken!!!
     
  10. saartje1982

    saartje1982 Fanatiek lid

    2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Loesje, wat een mooie deken!
    Ik brei de babyslofjes altijd. Heb al alles geprobeerd, maar het mislukt altijd. Behalve met het patroon van mijn schoonmoeder. Mara dat is wel rond breien, met 4 pennen, dus wel wat ingewikkelder. Maar die lukken altijd bij mij. Ik zou het patroon kunnen uitschrijven als iemand interesse heeft.

    http://www.zwangerschapspagina.nl/members/61107-albums10593-picture67309.html
     
  11. Sopann

    Sopann Niet meer actief

    Wat schattig!! :D

    Hoe heb je de deken gebreid? Het lijkt op 1 stuk namelijk. Moet je beste pennen hebben ;)
     
  12. Sopann

    Sopann Niet meer actief

    Dames, nog een vraagje :) Ik ben een sprei aan het haken voor in de ledikant. Wat is mooier denken jullie: 60x120 of 100x150?
     
  13. saartje1982

    saartje1982 Fanatiek lid

    2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Sopann, voor een ledikant moet je 100x150 nemen. Als wiegdekentje is 60x120 voldoende. Ben benieuwd :)
     
  14. Theebeeb

    Theebeeb Niet meer actief

    Ik brei een deken. Materiaal is bollen van acryl met wol.
    Mg dit wel gebruikt worden?
     
  15. Sopann

    Sopann Niet meer actief

    Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit. Er zijn allemaal verschillende theorieën over. Als het maar een beetje ademt, want als je kindje er onder komt onverhoopt wil je natuurlijk dat ie nog wel gewoon door kan ademen.
    Overigens zei mijn moeder dat als je het bedje mooi kort en strak opmaakt je je daar echt geen zorgen over hoeft te maken.
     
  16. xxNienkexx

    xxNienkexx Actief lid

    6 apr 2011
    256
    0
    0
    @nen ik ben gisteren ook begonnen met het prachtige patroon van de HEMA en zal m ook gaan showen als het af is...:) Wat heb jij ook een supermooi dekentje gemaakt!!!

    Heb nu al 2 granny squares af...dus nog heeeel wat te gaan haha!! gelukkig heb ik nog even voordat de baby er is ;)
    maar het is zulk superleuk werk...beetje verslavend!
     
  17. Sopann

    Sopann Niet meer actief

    Hij is eindelijk af! Het dekentje voor in de wandelwagen of maxicosi :)

    Ik ben trouwens idd maar voor 100x150 aan het gaan met de sprei. Kan hij later ook nog op het peuterbed.
     
  18. loesje1982

    loesje1982 Fanatiek lid

    4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    lekkere frisse kleurtjes, leuk hoor!
     
  19. MMM74

    MMM74 Fanatiek lid

    18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    oh hier wordt ik jaloers van, ik wou dat ik dit kon
     
  20. saartje1982

    saartje1982 Fanatiek lid

    2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Sopann, wat is hij leuk!
     

Deel Deze Pagina