Wie heeft er zelf een ledikantdeken gebreid of gehaakt?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door juf Mariska, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sopann

    Sopann Niet meer actief

    Dank je wel :) Heel tevreden over mijn eerste brei/haak creatie, haha :D
     
  2. lienepien79

    lienepien79 Actief lid

    18 feb 2012
    125
    0
    0
    Hoi meiden,

    Ik lees en kijk al een tijdje mee naar jullie erg mooie gemaakte dekens etc. Heb nooit echt veel tijd om te reageren. Heb wel in de tussentijd zelf ook het een en ander gemaakt. Ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik heb voor het dekentje het patroon gebruikt van de hema. Volgens mij klopt dit idd niet helemaal. Vod het wat te klein dus heb er zelf nog wat aan gemaakt.
    Ik heb het hemeltje ook zelf gemaakt en die bal is ook gehaakt.

    Liefs
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Sopann

    Sopann Niet meer actief

    Wat schattig :)
     
  4. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou het zelf niet doen , was nl verbaasd dat hier garen vd wibra en zeeman wol genoemd werden. Ik wil voor onze kindjes alleen katoen of wol om onder te slapen (of als kleding)
     
  5. Sopann

    Sopann Niet meer actief

    Katoen haakt veel fijner vind ik. Het werk wordt er mooier van en het is lekker makkelijk wassen :) De deken die ik heb gemaakt van wol/acryl is voor in de maxicosi. Meer als omslagdoek.

    Als je wol koopt bij een hobbywinkel heb je voor hetzelfde geld als bij de z.eeman of w.ibra betere kwaliteit. Het pluist minder snel. De samenstelling is dan volgens mij ook anders. Bijna altijd wel 70% katoen of wol. En (dat vind ik heel fijn) je kan het nabestellen als je tekort komt. Ik maak nog wel eens een inschattingsfout ;)

    Wat is de reden dat je alleen voor katoen of wol kiest? Niet om de discussie met je aan te gaan :) Misschien zie ik wat over het hoofd.
     
  6. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik hou zelf niet van synthetische stoffen, zeker niet voor de kinderen maar koop het voor ons zelf ook niet. Vandaar dat ik dus ook niet weken tijd zou steken in een deken te haken of te breien voor op het bedje van mn kindje, wat helemaal synthetisch is.
     
  7. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland
    Naar aanleiding van dit toppic heb ik mijn moeder heeeeeeel lief aangekeken of zij een deken wilde maken, het is uiteindelijk een ledikantdeken geworden van 105 cm bij 135 cm :)

    Ze gaat er zelfs nu ook 1 voor mijn dochter maken zodat ze beide 1 hebben voor later
     
  8. Arual83

    Arual83 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat gaaf zeg Stefanie! Heel erg mooi!
     
  9. MMM74

    MMM74 Fanatiek lid

    18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    WAUW met een woord WAUW ben helemaal verliefd, wat een prachtige deken!!!!
     
  10. lieverd86

    lieverd86 Fanatiek lid

    16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    Wauw, stephanie wat een mooie deken!!
     
  11. Sopann

    Sopann Niet meer actief

  12. Essje

    Essje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Hee meiden, ik heb als vroeg Sinterklaas cadeau een klos Zpagetti gehad op mn werk, maar nu vroeg ik me af of jullie misschien een leuk patroon hebben voor een sjaal of iets anders? Heb er Elf nog nooit mee gehaakt en kon zo een twee drie niet echt iets vinden :)
     
  13. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.463
    1.645
    113
    Brabant
    Ok,hier even een enorme nitwit..
    Ik kan inmiddels haken. (Jaja) losse, vaste, stokjes.. Dat geneuzel.
    Ik kan nog geen knoop aanzetten, dus dat gehaak is echt het nieuws van 2012.
    Nu er een inimini (jankje) op komst is, wil ik dus gaan haken. Noem het maar oerdrang of wat dan ook, maar het moet en wel NU.
    dus..

    Ik wil een omslagdoek maken. Onze muppet wordt een demussenvallenvanhetdakafzomerbaby, dus ehm, meer voor de gezelligheid dat voor de pasopdatdebabynietbevriest zeg maar.

    Wat ik al las: katoen of wol. Maar ikzelf vind katoen mooier,waar koop ik dat? En hoe dik?
    En ik wil het eigenlijk ergens meer 'voeren' zodat er lekker een zachte binnenkant aan zit, leuk of gek??

    En die vierkantjes, die haal je toch los he? In de zin van, daar kun je heel lang overdoen?

    Alvast bedankt!
     
  14. Sopann

    Sopann Niet meer actief

    Een sjaal kun je gewoon maken van alle steken rechtbreien of 1 naald recht, 1 naald averecht. Maak dan bij dat laatste wel even een mooie boord (1r. 1av. 1r.) aan beide zijden, want anders gaat ie krullen.
    Voor de breedte van de sjaal kun je kijken op het etiket van de wol. Als daar staat 15 = 10cm dan betekend dat, dat je met de breinaalddikte zoals aangegeven 15 steken moet opzetten om 10 centimeter breedte te maken. Ik heb zelf altijd 30 tot 40 cm breedte voor een sjaal en ongeveer 200 cm lengte.

    Over het haken begrijp ik niet alles wat je schrijft. De vierkantjes maak je inderdaad los (bijv. granny square) en zet je daarna aan elkaar.
    Juist als je voor de zomer haakt, zou ik katoen kopen. Dat is te verkrijgen bij elke hobbyzaak. Online kan je ook veel kopen, maar je moet dan wel weten hoeveel gram je nodig hebt. Ik ben begonnen met een deken en halverwege is de kleur op en NERGENS meer te verkrijgen. Frustratie al om ;)
     

Deel Deze Pagina