Haha leuk dames, jullie hebben me aangestoken!!!! Ik ben nu ook bezig met een wiegdekentje te haken met gemeleerd wit/grijs/zwart en afgehaakt met felrood. Wordt echt super leuk! Als ik wat verder ben zou ik een fototje maken. Ook mijn moeder is bezig met een ledikantdekentje breien, soort quilt en heeft al een wiegdeken gebreid. Die is zo schattig geworden. Fel rood met een grijs nijntje erop gemaakt. Samen met een grijs fleecedekentje staat het zo leuk in de wieg. Mijn tante is bezig met een lakentje te borduren met nijntje op de maan en sterretjes. Zo heb ik de hele familie aan het werk haha!!!
Ik heb ook maar weer eens me haaknaald en wol bij elkaar gepakt en wil ook een dekentje haken. Heb al een klein begin gemaakt. Ben bij mijn eerdere zwangerschappen ook begonnen maar dat is niet geworden zoals ik voor ogen had dus die mocht m'n dochter voor de poppen hebben.
Ik ben ook bezig met een deken in grannystripes in allerlei kleuren. Ik heb alleen deken af voor in de wieg, dat is een grannysquare in een kleur. Ik kon ook niet haken, maar heb veel aan de filmpjes van the art of Theresa. Filmpjes zijn wel in het Engels, maar echt hele goede uitleg!!
Wow Anne, wat mooi is hij geworden. Hier moet je ook heel trots op zijn Hij lijkt veel op die van mij, alleen heb jij katoen gebruikt zie ik en ik wol. Ik heb die van mij grote gemaakt, ik vond hem toch te klein. Ben nu bezig met de rand eromheen, is vanavond af Dan zal ik ook een foto posten.
Hoi meiden, Ik raak helemaal in een crea bui van alle mooie creaties die hier voorbij komen! Wil zelf nu graag een granny stripes gaan haken. Weet iemand waar ik een beetje voordelig goede wol/katoen kan halen? En kun je op een of andere manier berekenen hoeveel je nodig hebt? Groetjes!
Wauw Saartje, wat mooi!! Heb je snel gedaan! Is inderdaad praktischer hè denk ik, nu ie groter is. Wat voor rand heb je er trouwens omheen gehaakt? @jamaila: ik heb over mijn deken vrij lang gedaan. Heb t tussendoor beetje bij beetje gehaakt en heb m soms een tijdje laten liggen. Nu ben ik meer thuis en heb meer rust, zou dan in 1 week een heel eind komen hoor! Alles hangt af van hoe snel je haakt en hoe lang t achter elkaar volhoudt. Ik ben redelijk snel verveeld en doe dus meestal niet meer dan 2 vierkantjes na elkaar. Heb alweer zin in een nieuw granny project! Iemand ideeën? Ben nu tussendoor een klein wit vestje aan t haken voor t kleine meisje...
Echt voordelige wol/katoen heb je bij de Wibra, Zeeman en Hema. De wol is dan acryl en blijft niet altijd heel mooi in de was. Ik heb mijn patroon van de site Overzicht van patronen ~ DROPS Design Hier kan je ook via een webwinkel de wol bestellen die voor het patroon gebruikt wordt. Maar toen ik net begon met breien / haken kocht ik altijd wol van de Zeeman of Wibra. Berekenen hoeveel je nodig hebt vind ik altijd lastig. Je moet kijken wat ze in het patroon gebruiken en dan dezelfde soort wol kopen, dus even zwaar en lang. Maar ik haal van die goedkope wol meestal een bol teveel, voor die ene euro kan dat wel. Succes en veel plezier
Anne, ik heb een rand gemaakt van 1 toer 3 stokjes en dan 2 losse. De 2e toer is 3 losse met in de eerste losse een stokje en dan vast zetten met een vaste in de zijkant van de deken. Maar misschien is het makkelijker om even in het patroon te kijken Kleurrijke gehaakte DROPS deken van 2 draden Alpaca. ~ DROPS Design deze heb ik gebruikt. Ik ben nu net begonnen met een grote deken van granny stipes / squares. Gewoon in een vierkant haken. Tot nu toe heb ik dit kleine stukje, dus ik moet nog een HEEL eind, haha.
@ saartje, dank je! Ik ben net gruwelijk los gegaan in de Wibra op alle leuke kleurtjes haha. Staan hier nu twee grote tassen met wol Alles wat over blijft, maak ik wel weer wat anders van. Zometeen maar eens even gaan oefenen. Al die benamingen als toer/losse/stokjes etc zeggen me nog niks... Gelukkig is er heel veel info te vinden op internet.
Er zijn inderdaad heel veel sites waar je "haaklessen" kan volgen. Veel filmpjes ook op Youtube. Daarnaast zijn er ook wel leuke haakboeken. Ik heb er ene paar gekocht bij de Slegte. Maar een begin maak je makkelijk via internet. Veel plezier en hou ons op de hoogte van je vorderingen
Ik heb van m'n moeder een gebreid kleed gehad voor in de box/ledikant, echt super mooi. Zal binnenkort een foto plaatsen.
Hoihoi! Welliswaar geen ledikantdeken maar wou toch even trots mijn nieuw gehaakte creatie spammen! Moeten nog 3 lusjes links aangezet worden. De eerste zit nog vast met spelden zoals jullie kunnen zien. Gebeurt niet vaak maar vind m echt goed geslaagd, en heel schattig.. Moet er steeds naar kijken haha. Dat daar straks een klein meisje in zit!! Hebben jullie dat ook dat sinds de zwangerschap je smaak verandert? Bij mij MOET nu alles zoet zijn en roze en friemelig en bloemetjes etc, etc..
Wat een prachtige dingen komen er voorbij zeg. Krijg spontaan zin om het ook te gaan doen. Op school vroeger ooit geleerd maar totaal weer vergeten. Misschien binnenkort maar weer eens kijken voor wat wol en een naald. @Anne, oh dat vestje is echt te snoezig. Geweldig!
mijn eerste creatie was een poncho, geen dekentje, maar daar ga ik nu aan beginnen, heb bij onze wibra alleen saskia wol kunnen krijgen, in maar een paar kleurtjes, dus dat is niet echt wat ik zocht, zie hier zoveel mooie kleuren voorbij komen.... iemand een tip? volgens mij heeft wibra ook andere wol, of niet?