Wat is een makkelijk patroon om mee te beginnen (zo'n mooi deken haken met vierkantjes)? Ik heb 2 diertjes (amigurumi's) gehaakt en verder nog niks.
Begin hier eens mee: Granny square basispatroon « Blij met Draadjes Je kan dan steeds een nieuwe kleur nemen. Ik heb dit patroon gebruikt voor mijn deken: Kleurrijke gehaakte DROPS deken van 2 draden Alpaca. ~ DROPS Design Heel veel succes en haakplezier. Kijk op internet als je er niet meer uit komt. Maar als je diertjes kunt haken kan je dit ook!
wat een stoer pakje! echt super! en die wiegdeken met rood wordt ook leuk en die grijze wiegdeken ook helemaal super, begint alweer te kriebelen hier, als we nu eens wisten wat t werd..... spam ik ook ff de poncho voor mn dochter, mn eerste project...
Veel mooie creaties voorbij zien komen. erg leuk. Helaas heb ik de rust met 2 kids niet om te beginnen. Ooit eens begonnen met diertjes haken maar raakte steeds te tel kwijt. Misschien als mn hormoon huishouding weer op peil is dat mn concentratie ook weer terug komt.
Voordat ik aan m'n granny squares ga beginnen een deken in gerstekorrel aan het breien van superdikke pure wol met breinaalden 20!!! Het is de drops polaris, gaaf spul en hij wordt lekker dik. Wel snel klaar denk ik met die meganaalden
Ik heb een grannysquare deken gemaakt voor in de wieg/kinderwagen en ben nog bezig met een deken voor het ledikantje in grannystripes in allerlei kleurtje. Beide zijn/worden gehaakt Mooie dekentje komen er hier langs!!!
Ben weer opnieuw begonnen met de rand. Ik kreeg het maar niet stevig! Dat vind ik wel een nadeel van breien, want volgens mij is haken altijd wat stugger. Maar goed. Weer met goede moed aan de slag!
Ik ben n.a.v. Dit topic begonnen met granny squares haken. Van een link hier met het patroon. Erg leuk, alleen ik krijg erg snel tintelende armen, dus ik kan er maar een paar per dag maken. Hoe naai of haak je straks alles aan elkaar vast? Ik gebruik nu phildar haak katoen. Ik heb nog een heleboel bollen breigaren liggen. Maar ik zag dat dat allemaal acryl is. Wat kan ik daarmee maken? ( kun je daar ook mee haken?). Een babydeken of sprei moet van katoen denk ik, of niet?
Ik weet niet welk patroon je hebt gebruikt. Maar vaak staat daar ook bij hoe je ze aan elkaar zet. Ook op internet /Youtube staan wel instructies. Van acryl kan je veel maken hoor. Ik maakte altijd babyslofjes ervan. Ook truitjes etc kan echt wel. Je kan er ook mee haken en knuffeltjes maken.
Meiden, ik ben bezig met een nieuw dekentje. Van granny stipes, maar dan in het vierkant gehaakt. Hij wordt heel leuk, maar het is wel veel werk, hihi. Vraagje, hoe groot zouden jullie hem maken? Hij is dus vierkant. Iemand een idee?
@saartje: ben ook begonnen aan een grote granny square als dekentje om de baby in te wikkelen straks (januari-babytje) en die wordt of 80 bij 80 of 100 bij 100, moet even kijken wat werkt, maar ik denk 100x100, zodat ie even mee kan. deze maat had ik gevonden op een site met babydekentjes om in te wikkelen.
wow wat een werk! Wat voor materiaal heb je gebruikt? Is het van dat dunne haakkatoen of is het dikker? Ik ben met dun haakkatoen begonnen (haaknaald 2,5), met granny squares, maar ik zie al dat ik heel wat lapjes moet haken, want ze zijn vrij klein.
Dames, ik weet dat het eigenlijk over dekentjes gaat... maar ik heb me toch een geweldig boekje gekocht!! <3 (foto heb ik via google gezocht.. hopelijk kan iedereen hem zien ) Babyspeelgoed haken! Er staan zo'n leuke dingen in! En het is erg makkelijk. Ik ben begonnen met de sleutelhanger. Zodra ik hem af heb, zal ik een foto plaatsen Daarna ga ik weer een deken haken. Hopelijk weten we tegen die tijd welke kleuren we het kamertje defintief gaan maken, zodat ik mn deken erop aan kan passen.
gaaf saartje! wat een frisse kleurtjes! hopelijk weten we 18sept. t geslacht, dan kan ik ook verder met mn dekentje, is nu alleen nog creme... en dan staat er nog een granny stripe dekentje op t programma. iemand ervaring met wol halen op de markt? scheelt dat, of kan ik net zo goed in een wolwinkeltje halen?