Vanmiddag kwam de moeder van mijn beste vriendin aan de deur om even te praten. Nu ben ik zowel met moeder als dochter goed bevriend, maar de dochter is mijn hartsvriendin. Ze vertelde vol trots dat ze weer oma werd, van haar andere dochter die vanmorgen positief getest had. Ze mocht het tegen niemand vertellen, dus mondje dicht tegen iedereen kreeg ik te horen. Ze mag het dus ook nog niet tegen haar man vertellen, en ook niet tegen haar andere dochter die dus wél mijn beste vriendin is...... Vind het zo l*llig, stel nou dat mijn vriendin er achter komt dat ik het dus al vanaf dag 1 weet???? Wat zouden jullie doen? toch tegen vriendin vertellen dat haar zus zwanger is, maar dat ze net moet doen of haar neus bloedt? Want ik weet ook hoe hun moeder is, die zegt rustig straks dat ze het mij al verteld had. Of gewoon mijn mond houden? Bovendien moet ik nog oppassen ook, dat mijn schoonzus er niet achter komt (dus moet echt mijn mond houden) omdat mijn schoonzus weer de beste vriendin van de zwangere dochter is! Bah! Ik baal hier grondig van!! :x
Nou lekker vervelend dan! Ik had dus wel tegen die moeder gezegd dat het niet eerlijk is dat ze je in zo'n lastig pakket heeft gebracht! Ik zou je beste vriendin dus wel zeggen dat haar zus zwanger is want ja, dan had die moeder haar mond maar moeten houden.
Dit aangeven bij de toekomstige oma, dat ze jou nu in een vervelende positie zet en je dit niet wil. Dan kan ze zelf namelijk nog de keuze maken om het te vertellen.
Nou wordt je idd met een lekker 'geheim' opgezadeld.. Zie je je vriendin vaak? Als je haar niet zo vaak ziet zou ik proberen het voor me te houden. Zie je je vriendin regelmatig dan zou ik het vertellen, denk dat heel lastig is omdat je anders constant op je woorden moet passen. Het zou ook de band tussen jullie KUNNEN beschadigen. Maar het blijft een lastige kwestie.. Ik zou wel duidelijk maken dat je voortaan zulke dingen niet meer wil horen omdat je hierdoor in een lastige situatie komt te zitten. Succes!
Of die zwangere dochter bellen en vertellen dat jij het al weet en dat ze het misschien zsm tegen de rest kan vertellen?
Ja, maar weet je wat het hem dan is: dan wordt zij boos op haar moeder (wat ik logisch vind) en heb ik het uiteraard gedaan :x Misschien het beste om de moeder te vertellen dat het mij niet lekker zit en of zij het tegen haar man en andere dochter wil vertellen..... Of mijn vriendin inlichten, met de vraag of ze haar mond wil houden, maar ja, ik vind eigenlijk ook dat dat niet netjes is. Bovendien denk ik dat ook zij er wat van zal zeggen tegen haar moeder.....Dus krijg je hoe dan ook ruzie in de keet... Bah! vind dit ZO NIET leuk! :x
Ik zou t ook met de moeder bespreken, dat jij niet zo iets achter wilt houden voor je beste vriendin en dat of zei t met de zwanger moet bespreken en tegen jou beste vriendin moet vertellen of jij zegt t tegen jou beste vriendin. Zei zet je nu in een super lastige positie, gewoon niet slim van haar en dat kan je haar best vertellen vind ik
Ik denk ook dat ik dit met de moeder ga bespreken, alleen....die zie ik niet vaak alleen, eigenlijk. Maar goed, als ik de gelegenheid heb, ga ik het er wel met haar over hebben. Wat vinden jullie? dat zij dit dan aan haar man en dochter (mijn vriendin dus) moet vertellen, of aan haar zwangere dochter opbiechten, zodat die het haar vader en zusje kan vertellen? Lastig dit, hoor. Heel graag advies gevraagd, dames. Hoe pak ik dit nu het beste aan?
Ik zou niets zeggen tegen je vriendin. Dat zal die zus helemaal niet leuk vinden, die wil dat vast zelf doen, en dan heb jij het ook gedaan! Ik zou afwachten tot je vriendin het weet en dan zeggen dat je het al had gehoord. De zwangere in dit verhaal zal dit nog het minst leuk vinden! Kortom; mondje dicht totdat het moment is dat de oma het zelf verteld dat jij het al wist. of het alleen tegen je vriendin zeggen als ze jouw verteld dat ze weer tante wordt dat je het al wist. Ik zou niet iedereen erbij betrekken. Dan wordt het zo groot.
Ik zou niks tegen je vriendin zeggen want dan verpest je het voor de zus. Je vriendin snapt het vast wel als je verteld waarom je het haar niet kon vertellen. Hoe sneu is het voor de zwangere zus als ze het mensen wil vertellen en iedereen blijkt het al te weten?
Ja, precies! Ik zei net al tegen mijn man (want die heb ik het wel verteld ) dat ik dit gewoon ECHT niet leuk vind.....Ik hoop maar dat de zwangere het net zo snel tegen iedereen verteld als bij haar eerste kind. toen heeft ze het iedereen direct verteld nl, maar dit keer wilde ze het naar wat ik van de moeder heb begrepen voorlopig stil houden.
Zoiets moet zuslief haar echt zelf vertellen. Mond dicht dus. Dan is ze straks maar effe boos dat haar moeder kennelijk toch haar mond niet kon houden. Maar dat ze dan vooral maar boos wordt op haar moeder. Daarom dus ook dat mijn eigen zus gewacht heeft tot ze 7 weken ver was en mij erbij heeft gevraagd toen ze 't ging vertellen aan mijn ouders. Zuslief wist toch dat mijn moeder niet ging kunnen zwijgen ... dan maar beter iedereen tegelijk .
Niets zeggen tegen je vriendin. Als ze er later achter komt, dan kan je uitleggen hoe lastig je het hebt gevonden, maar dat je het niet mocht vertellen en dat je nu eenmaal geen beloftes verbreekt, ook al had je het nog zo graag gedaan. Zou je vriendin dat echt niet snappen?
Jawel, dat denk ik wel, maar ik voel me er best rot onder. eigenlijk. En weet je: ik snap het van de moeder ook wel. Zij is gewoon heel erg blij dat ze weer oma wordt, mag niets vertellen aan de rest van het gezin, maar wil haar blijdschap ook met iemand delen. Lastig verhaal dit
Ik zou m'n mond houden. En als je het later op je bordje krijgt dat je het al wist, moet je gewoon zeggen dat je het geheim moest houden. Als zij jou een geheim verteld, wil ze vast ook niet dat je het doorverteld.