Stoomreiniger voor vloer en bank?

Discussie in 'De lounge' gestart door PamPapilio, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik ben op zoek naar ervaringen! :)

Ik wil eigenlijk wel graag een stoomreiniger aanschaffen om mn vloer te "dweilen" en mn bank schoon te maken. Misschien ga ik m wel voor meer dingen gebruiken maar als ie voor deze dingen niet geschikt is zal ik op zoek moeten naar wat anders! ;)

Ik kan door lichamelijke beperking niet lekker dweilen.. vaak is het vuil dat een beetje vastzit te moeilijk om weg te krijgen en kost me teveel kracht, ook het herhaaldelijk heen en weer lopen om uit te spoelen/uitwringen is eigenlijk te zwaar.

Tot zover het grote vloerprobleem.. ;)

De bank boenen met een doekje is dus ook geen optie om dezelfde reden..

Maar we hebben wel 3 katten en een hond hier. er wordt dagelijks gestofzogen maar als vriendlief er niet is zit dweilen er dus niet in en met mn kleine stapper hier zou ik het graag wat vaker zelf kunnen schoonmaken, en dan vooral hygienisch! :)
    Ook zou ik wat vlekjes uit de bank makkelijker weg willen halen. de stofzuiger gaat er dagelijks overheen en heb een hele goede bank want het haar is er zo vanaf en hij heeft al een hoop kattennagels weerstaan! :D enige nadeel is dat ie (donker)bruin is en je dus vlekjes snel ziet.. even iets m die plekjes weg te halen lijkt me ideaal.. ;)

Nu zat ik dus te denken aan een stoomreiniger, eentje met doeken zodat ik daarmee na het stofzuigen met dezelfde beweging even mn vloer goed kan reinigen. en omdat het dan elke dag zou gebeuren lijkt het me ook sneller goed schoon!

Dus nu ben ik op zoek naar dames die zon ding hebben en gebruiken! :)

Wat voor een heb je?
    Wat voor vloer heb je en gebruik je m op? (we hebben zelf massief gelakt beuken maar het zijn losse planken dus wel kieren waar teveel vocht in het hout zou kunnen komen)
    Gebruik je m op de bank en werkt dat fijn?
    Is ie zwaar in gebruik?

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb een karcher en ben er uitermate tevreden over. Wel heb ik het kleine model zonder wieltjes dus moet elke keer bukken om dat ding op te pakken maar hij weegt niet veel.

Ik heb tot nog toe de stomer gebruikt voor de vloer en voor een aantal spiegels. wij hebben nogal gauw last van kalkaanslag dus manlief doet meestal de badkamer en dat doet hij liever met de hand. Ik heb wel begrepen dat ze daar ook goed voor zijn, er zitten ook allerlei hulpstukken bij en er zijn nog uitbreidingssets te koop.

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Oh ja mijn moeder heeft dezelfde en die gebruikte ze ook voor een houten vloer met kieren. Vond ze juist ideaal, want juist vanwege het stoom komt er minder water in als met gewoon nat dweilen.

Ik heb een plavuizen vloer licht cremig.

4. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Bedankt voor je antwoord!

Ik zie graag nog meer ervaringen tegemoet! Heb nu een leuke gevonden voor een leuke prijs met veel goede ervaringen op wehkamp (zon 90 reviews en heb nog geen echte slechte gelezen) maar er wordt officieel afgeraden het op een houten vloer te gebruiken..

Wat ik raar vind want het lijkt mij dat als het idd allemaal zo droog is met de doek erop (wat ik overal lees) dat het beter voor je vloer is als dweilen idd..

ben zo bang dat het me mn vloer kost ;)

Deel Deze Pagina