Wie heeft eravring met popcornmachines?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sewgirl, 20 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

16 nov 2007
    401
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Ik heb een vraagje. Ik krijg voor mijn verjaardag een popcornmachine van mijn man. Het is een semiproffesionele, zo eentje die in de bioscopen ook zit maar dan natuurlijk voor thuisgebruik. Het is een popcornmachine met een pannetje dus je kan er olie bij doen. Nu heb ik daar een vraagje over, kan ik bij de olie en de mais ook het zout doen? Ik ga namelijk ook speciaal popcornzout aanschaffen, dat smelt tijdens de bereding en is anders dan keukenzout. Mijn vraag is dus kan ik het zout er tijdens de bereiding bij doen of moet ik dit erna doen. De verkoper zei dat je het zout waarschijnlijk wel kan toevoegen tijdens bereding maar wist dit niet geheel zeker.
    Alvast bedankt,

Hier een foto

2. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

16 nov 2007
    401
    0
    0
    Hallo,
    Ik heb nog een vraagje over het bereiden van popcorn. Ik ben erachter of dat je bij deze machgine zout kan toevoegen, dat kan. Het is nog even uitvogelen want de afgelopen 2 keer was het te zout, haha. Nu had ik een vraagje voor de meiden die bij een bioscoop werken of hebben gewerkt. Ik sta met iemand in contact die deze machines verkoopt maar dan in de U.S. Deze meneer had het over speciale olie die ze gebruiken in de bioscoop. Die verkopen ze gewoon in Amerika. Helaas verschepen ze niet naar NL, maar die meneer zei dat zij kokosolie gebruiken. Klopt dit, gebruiken NL bioscopen deze olie ook? En klopt het dat deze olie niet vloeibaar is maar hard? Of moet ik een andere oplossing zoeken? Ja, ik kom misschien een beetje raar over met mijn zoektocht naar de zoute bioscooppopcorn, maar ik kom nooit in de bios omdat ik me niet zo prettig voel in drukke openbare en prive gelegenheden. En omdat het zo verschrikkelijk lang geleden is dat ik bioscooppopcorn heb gegeten. Je kan me ook altijd pm-en.
    Alvast bedankt,

3. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    het zou mijn ding totaal niet zijn!
    geef mij maar kant en klare popcorn, of popcorn voor in de magnetron! (klaar in 3 minuutjes)

hoop voor je dat iemand anders je wel kan helpen..

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Kan alvast vertellen dat de popcorn bij de Pathe bij Rotterdam de Kuip gewoon uit aangeleverde zakken komt en dan in bakken onder een warmtelamp worden geplaatst. Popcornmachine erbij zetten met wat popcorn erin en klaar is het 'echte popcorn-beeld'. Het was echt een domper voor me toen ik erachter kwam :(

Weet niet of dit bij andere Pathebioscopen ook zo gaat.

5. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

16 nov 2007
    401
    0
    0
    Hey, bedankt voor de replies. Heb de Rembrant gemaild, helaas nog niks gehoord en heb Jimmy's popcorn gemaild. En ik heb op aanraden van iemand uit de U.S. kokosolie gekocht en minder zout gebruikt. Het smaakt zeker zoals ik me kan herrinneren zoals het smaakte in de bios. Heel lekker. En maandag krijg ik popcornzout, popcorn olie ( JImmy's levert die aan bioscopen indien zij zelf poppen ) en van die kartonnen vouwdozen binnen. Maar goed, voor nu is het gelukt door de kokosolie :D :D :D :D Ik ben blij!

6. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Oe, ik heb trek in popcorn nou, ik gooi en zak in de magnetron!

Deel Deze Pagina