Wie heeft ervaring/antwoorden? IUI/IVF/ICSI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Meliszy, 10 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Hoi Dames,

Wij weten nu sinds 3 weken en 2 verschillende zaadonderzoeken dat er weinig tot geen levende zaadcellen aanwezig zijn in het semen van mijn vriend. Dit kwam natuurlijk als een klap in ons gezicht daar waar wij bijna een jaar bezig zijn met zwanger worden.
    even voor de info, ik ben 23 en verpleegkundige en mijn vriend is 28 en werkt bij een distributiebedrijf voor drogisterijartikelen.

Na de uitslag van het eerste onderzoek zijn we naar de huisarts gegaan voor een gesprek, hoe nu verder? En wat is er mogelijk?
    Helaas was onze huisarts hier een beetje vaag in en het enige wat hij vertelde is dat we doorverwezen worden naar de fertiliteitskliniek en ze daar verder gaan kijken wat ze kunnen doen.
    Wij hebben besloten dit pas vanaf januari 2014 te gaan doen aangezien het ons beide eigen risico gaat kosten a 700 euro gezamelijk. Als we nu direct beginnen kost het dus zoveel voor dit jaar en aangezien het een langlopend traject id kunnen we dan volgend jaar weer dat bedrag gaan betalen. We kunnen het wel betalen maar we hebben dan liever even 3 maandjes geduld want stel dat we pad in november terecht kunnen dan is het toch zonde om zoveel geld te moeten betalen terwijl we ook nog 8 weekjes geduld kunnen hebben?
    In ieder geval, zit ik er nu dus mee dat we niet weten waar we aan toe zijn.
    Heb geen precieze lab uitslagen en kan dus niet inschatten welk traject we waarschijnlijk in zullen gaan.
    Nou vroeg ik me dus af, welke meiden hier hebben dezelfde uitslag gehad en welk traject gingen jullie in?

Ik ben heel erg benieuwd!!

2. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Mijn ervaring is, dat alles lang duurt!! Dus voor je een eerste gesprek hebt, ben je zo een paar weken verder! Ik zou daarom niet te lang wachten hoor. Je hoeft niet meteen te beginnen met onderzoeken en zo, maar maak vast een afspraak voor een gesprek in januari, dan heb je dat vast maar en hoef je niet dan nóg eens oeverloos te wachten.

Het traject dat jullie ingaan, zal helemaal afhangen van de uitslagen.

groetjes Evira

3. Meliszy

Meliszy Actief lid

30 dec 2012
    454
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige kraamafdeling
    provincie groningen
    Hoi Evira
    Ja dat hebben we de huisarts ook gevraagd, of hij begin januari een afspraak kan maken.
    En wat het wachten betreft, daar zijn we op voorbereid. Hopelijk wordt volgend jaar al het wachten beloond!!
    Jij ook veel succes met zwanger worden

4. Claro84

Claro84 Actief lid

6 aug 2011
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden ook weinig levende zaadcellen (bijkomend aan mijn dichte eileiders) maar hier hebben ze eerst IVF geprobeerd.

Heel veel succes en duim voor een goed beginnend 2014.

5. Ennetje

Ennetje Actief lid

19 aug 2013
    335
    0
    16
    Hoi Meliszy,

Allereerst sterkte, want zulke berichten zijn nooit leuk.

Ik verwacht dat als er weinig levende zaadcellen zijn, jullie alleen in aanmerking komen voor ICSI. Dan moeten er dus nog wel levende zaadcellen gevonden worden. Lukt dat ook niet, dan bestaat er zoiets als TESE. Ik heb daar weinig verstand van, maar ik geloof dat ze dan zaad via een operatie bij je vriend weg proberen te halen. Maar er zullen hier meiden zijn die daar meer over kunnen vertellen.

Ik zie dat je doorverwezen bent naar het UMCG. Ik ben daar ook onder behandeling en ik doe ICSI MNC. Dit kan alleen in het UMCG en omdat je nog zo jong bent, is dit voor jullie misschien ook wel een aanrader. Het is een vorm van ICSI, maar dan zoveel mogelijk in je eigen cyclus. Je spuit dan minder hormonen, waardoor je geen kans hebt op overstimulatie en alle gevolgen van dien. Op de website van het UMCG staat wel meer informatie.

In ieder geval alvast heel veel succes!

Trouwens, waarom gaat het ook van het eigen risico van je vriends verzekering af? Bij ons is dat namelijk niet zo, het gaat alleen van mijn eigen risico af.

Oja, nog een vraag, ik zie dat de twee zaadonderzoeken vlak na elkaar hebben plaatsgevonden, weet je ook waarom? Doorgaans wordt dat pas na een paar maanden weer herhaald, omdat er met een week weinig verschil in uitslag zal zijn. Zaad wordt elke paar maanden 'vernieuwd' heb ik begrepen.

Deel Deze Pagina