Hallo, Ik maak me een beetje zorgen in het ziekenhuis zeggen ze elke keer weer dat ik me niet druk moet maken. Ik heb anderhalve week geleden een heftige bloeding gehad dat op een miskraam leek (was alleen helderrood bloed en klein stolseltje) ik naar de eerste hulp en opgenomen vanwege grote bloedverlies toen konden ze de oorzaak niet vinden (10 weken zwanger) en heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen en mocht naar huis bloeden was ook nog heel licht bruin verlies. 4 dagen erna weer helderrood bloedverlies, weer naar ziekenhuis naar de eerste hulp, weer een echo en weer was kindje springlevend en hartje klopte helemaal goed. Toen is er een hematoom ondekt van 2,5 cm om de vruchtzak heen Ze zeiden dat ik gewoon naar huis mocht met mega pijn in mijn buik en nog steeds helderrood bloedverlies ik kon van de pijn amper bewegen en lopen nog steeds niet. Als ik plat lig zakt het weg. Nu blijf ik bloed verliezen soms paar druppels en soms in een uur tijd een maandverbandje!? Ik ben beetje ten einde raad momenteel en vraag me af waarom ik bloedverlies blijf houden? Heb ook pijn bij volle blaas en plassen (urine uitslag krijg ik morgen) alleen de buikpijn is gewoon ondraaglijk!
Hoi meid, eerst veel sterkte! Ik weet dat je je nu vreselijk ongerust voelt! Ik heb ondertussen ook al 2 bloedingen gehad. Ik heb een hematoom van 3 op 5 in mijn baarmoeder. Het ligt als een brede band langs de rechterkant. Ik lig bijgevolg ook al 4 weken plat... Bij elke controle verlengt de gynaecoloog de rust met 1 of 2 weken... Ik heb nu ook nog bruinverlies, dus hoop dat het hematoom wegtrekt. Vorige week zei de gyn dat nu de kans op een miskraam heel klein werd, mits de nodige rust. Ben nu 11w5d. Ik zou zeggen veel rusten en platliggen en geen huishoudelijke taken meer doen! Dat is mij ook opgelegd. Ik heb wel geen buikpijn, dus hoop dat ze bij jou vlug een (onschadelijke) oorzaak hiervoor vinden! Veel sterkte! xxx
Hoi, Voor jou ook erg vervelend!! Alleen rare is dat ziekenhuis mij geen rust heeft opgelegd!? Moet morgen wel terug naar gyneacoloog voor echo en dan denk ik dat ik ook nog vraag hoe dat met rusten zit. Gaat echt van alles door me hoofd bij mij zeiden ze dat het vanzelf weg kan trekken. maar als het bloed er ineens uit komt het het vruchtje mee kan trekken. Dat maakt me helemaal onzeker! gr Tamara
Ik heb het ook gehad bij ruim 5 weken. 3 dagen bloedverlies gehad (niet zo erg als jij) maar het is inderdaad schrikken! Er was ook een bloeding te zien naast het vruchtzakje toen. De gyn zei tegen mij toen dat het vaker wél goed ging dan fout dus ik heb daar toen op vertrouwd. Bij mij is het bloeden gestopt en de echo erna was er al niks meer te zien. Het is bij mij door m'n lichaam opgenomen. Maar het kan dus ook afkomen en even doorbloeden. Feit blijft natuurlijk dat het eng is!
Ik heb het ook gehad. En wat was ik ook vreselijk bang!! Ik zal ff voor je kijken of ik de topics kan terug vinden waar ik in geschreven heb, misschien wil je dat teruglezen. Bij mij is het een happy ending, hematoom is weggetrokken en ben nu 27.5 zwanger!! Heb hoop, en blijf PLAT liggen!!
Dit is wat ik zo snel kon vinden. Verder zou je nog in het Klingel in het babyrinth-topic kunnen gluren, want daar schrijf ik heel veel dus in de tijd van het hematoom ook. 1 december was ik gevallen en 3 december bleek uiteindelijk dus dat het een hematoom was. Er word wel een hele hoop slap geauwehoerd in dat topic dus dat is wel zoeken naar een speld in een hooiberg maar mocht je je vervelen als je toch plat ligt dan zou je op die datum kunnen zoeken. http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/241785-wie-ervaring-bloed-zware-kramp-toch-goed-hartje-zonder-twijfel-miskraam.html http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/270572-zwanger-vallen.html http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/262664-hematoom-1-cm.html http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/249145-hematoom-14-weken-zwanger-enorm-bang.html
Ja, dat het vruchtje mee kon komen is mij ook gezegd. Maar hoe verder je bent, hoe sterker het vruchtje en dus hoe minder kans dat het mee gaat! Het verschil in rust ligt misschien ook in het verschil in land... Ik woon in België... De eerste week rust heb ik heel veel op internet gezocht en zag ik verschillen tussen behandelingen. In Nederland laten ze vlugger terug gaan werken. Mijn gyn zei bij de laatste controle dat er wel een onderzoek is dat zegt dat je bij een hematoom en bruinverlies juist meer moet bewegen zodat het eraf komt, maar hij zei er direct bij dat dat niet echt wetenschap was en hij er niet op betrouwde. Ik moest goed rusten en veel plat liggen. En geen sex. De samentrekking van de baarmoeder kan de baarmoeder prikkelen om de bloeding, en eventueel het vruchtje eruit te werken. Maar ik zou het dus goed navragen in het ziekenhuis en echt zo veel mogelijk rusten en platliggen! Ik hoop op goed nieuws morgen! xxx
Ik heb veel bloedverlies gehad van week 6 tot zeker week 12/14. Ik vloeide helder rood,had krampen en het was meer dan een menstruatie.Achteraf gezien had ik bovenin de baarmoeder een hematoom zitten van 3cm die steeds weer begon te bloeden. We kregen elke week weer een echo en elke week werd er gezegd dat het alle kanten op kon maar mede door mijn vele miskramen(20) werd er wel gezegd om toch rekening te houden met een miskraam. Inmiddels vloei ik al lange tijd niet meer en ben nu ruim 28 weken zwanger van een gezonde knul.Er is ook geen hematoom meer te zien. Heb wel veel bedrust gehad de 1e paar maanden ivm het vloeien. Ook als ik belde kreeg ik te horen dat ze me niet erg konden helpen. Ik ben voor de wekelijkse echo's of als ik erg vloeide zelf naar een echoburo gegaan die me wel hielpen en erg meeleefden.Elke echo was weer even een geruststelling maar die stress er omheen was best heftig. Hoop voor je dat het nu beter gaat.
Ik heb het ook gehad, helderrood bloedverlies, heel veel en ook met veel stolsels. Ze dachten aan een miskraam van een tweeling omdat ik ook veel stolsels had (Echt veel) maar er was ook een hematoom van 2x2 wel in de baarmoeder maar niet bij de baby. Heb toen nog 2x bloedverlies gehad. Heb toen zelf steeds een paar dagen rust genomen maar dat was niet opgelegd.