Hoi dames, Ik weet dat er al veel geschreven is over de werking van de schildklier en vruchtbaarheid, maar ik zie door de bomen het bos niet meer . Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn schildklier te traag werkt en ik nu eerst naar de endocrinoloog moet. De planning is eigenlijk om begin april te starten met onze eerste ivf. Gelukkig heb ik al een afspraak voor 28 maart, maar ik ben wel benieuwd in hoeverre mijn waardes van invloed kunnen zijn op de start van ivf en wel of geen medicatie. TSH is 1,5 (F?)T4 9,8 Ik hoop dat er meiden zijn die hier iets meer over weten en mij wat duidelijkheid kunnen geven. Groetjes Boboke
Ik heb ook een trage schildklier. Je tsh is in principe goed. Zou nog iets lager, zo rond de 1 kunnen. Maar je ft4 is iets te laag (hoeveelheid schildklierhormoon), die moet tussen de 11 en 25 zijn geloof ik. Bij een niet goed werkende schildklier heb je meer kans op een miskraam en bepaalde afwijkingen. Maar t kan ook goed gaan. Wel belangrijk dus om goed ingesteld te zijn. Maar opzich zijn je waarden niet heel schrikbarend.
FleurSylvano bedankt voor je reactie en gefeliciteerd met je zwangerschap . Flora01 ook jij bedankt voor je reactie, stelt me toch een beetje gerust . Ze hadden ook wel gezegd dat het net onder de grens was, maar wel dat ik pas door mag gaan met ivf als de endocrinoloog groen licht geeft. En dan krijg je al snel allemaal doemscenarios voor ogen . Nog maar even afwachten tot 28 maart dan en misschien valt t wel mee. Denk je trouwens wel dat het met medicijnen behandelt moet worden met deze waardes?
Hier voor de 2de keer zwanger met een vertraagde schildklier. Als je eenmaal zwanger bent moet je bijna de dubbele dosis aan schildklier medicijnen slikken en ook goed je waardes laten bepalen. Ik moest dit zelf regelen via de huisarts. Heb het al bijna 10 jaar. En zonder medicijnen ben ik nergens. Dan kan ik echt niet normaal functioneren. Heel veel succes!