Hallo dames, De titel zegt het al.. ik heb het nu al twee keer meegemaakt met hormoon gebruik dat ik te vroeg na mijn eisprong ongesteld wordt. Vorige IUI ronde met Clomid 50 / Pregnyl 5000 ben ik op de 8e dag na mijn eisprong ongesteld geworden.. mijn Progesteron waarde was uitstekend ! de gyn gaf aan dat dit een keertje kon gebeuren.. Nu deze ronde geen IUI gehad omdat ik overstimulatie had met Menopur 75, wel Pregnyl 5000 gespoten dus een eisprong gehad en gevoeld. Nu op de 9e dag na mijn eisprong begint het bruin/licht bloed verlies alweer ?? Wie herkent dit ? betekent dit dat ik waarschijnlijk Utrogestan bolletjes zal krijgen ? om de luteale fase te verlengen.. en wordt dit ook gebruikt als de progesteron waarde gewoon goed is ?
Ik weet het niet. Ik vind het ook nog steeds iets raars. Ik heb een LF van 5 - 7 dagen. Maar bloedtest gaf ook een goede waarde aan. mijn arts wou er nooit wat voor geven. Toch meerdere keren gevraagd om medicijnen daarvoor. toen mocht ik toch extra pregnyl spuiten (3 x 1500) En werd ik die ronde zwanger ! Voor kindje nummer 2 ga ik dit dus weer zo doen. (Makkelijker) Pregnyl lijkt me beter dan die bolletjes.
Ik heb hetzelfde. Je kunt of utrogestan gaan gebruiken (puur progesteron) of op dag 3,6 en 9 na je pregnyl 5000, pregnyl 1500 bij te spuiten. Dit zorgt dat je progesteron geen duik maakt en dat je luteale fase wordt verlengd. Bij mij werkt het goed!
Ik moet later de 1500 spuiten. 5 dagen na eispromg beginnen. Dus 7 dagen na de pregnyl 5000. Zou dit te laat zijn? Misschien doe ik een dag eerder .
Ik spuit 7 dagen na de pregnyl nog eens 5000 maar dat is toch heel anders dan 3x 1500. Zou dat minder succesvol zijn? Ik had hier ook dat ik 8 dagen na de pregnyl ongi werd. Eerst utro geprobeerd maar daar werd ik echt heel naar van. Doe mij pregnyl maar.
Dankjewel dames !! voor jullie antwoord Ik dacht dat het al gauw op utrogestan zou uitdraaien.. en dat lijkt me zown smeerboel beneden ! Fijn dat pregnyl bijspuiten werkt !! .. dat geeft toch weer hoop ! ik zat er ontzettend mee.. @ Lenaroos.. fijn dat er uiteindelijk toch iets aan is gedaan en dat je meteen zwanger was !! fantastische zeg ik lees wel dat het bij iedereen een beetje anders is ? .. kwa dagen en hoeveelheid, miss is dit per persoon verschillend ?
Als je echt een korte luteale fase hebt (ik zo'n 8 dagen) dan is 7 dagen na pregnyl denk ik echt te laat. Dan is de afbraak alweer begonnen. Je moet de kwaliteit van je bms op peil houden, je corpus luteum actief. Maar... Ik begreep van mijn gyn dat het bijspuiten van pregnyl geen exacte wetenschap is, dus misschien werkt het in jullie geval prima.