wat hier ook word gezegd, crash diëten werken meestal niet! je kan beter langzaam afvallen... maar goed blijft moeilijk! doe zelf weight watchers, ben 24 aug begonnen en nu 13.7 kilo kwijt! en dat met het gevoel niet te diëten ga niet naar meetings, doe het online. succes met je keuze!
mag ik vragen wat je bedoelt met; "wat hier ook wordt gezegd, crash dieten werken meestal niet" want ts vraag om mensen die ervaringen hebben met shakes ze te delen en nu voelt het voor mij als of wat wij hier ook zeggen het niet klopt.. met andere woorden wat ik schreef klopt niet? misschien lees ik het helemaal fout hoor, vandaar dat ik er ook naar vraag! lfs Hellen
Ik heb ook een tijd shakes gebruikt in combi met het Dr Frank dieet. Werkt echt perfect. Je moet wel weer rustig opbouwen daarna. Raad je ook aan om extra vezels erbij te eten, want je raakt best wel verstopt van zoveel eiwitten. Niet onder de 1000 KCal komen per dag. Dat is vragen om problemen! Ik ga morgen ook weer beginnen voor mijn pcos.
Ik ben een paar weken geleden begonnen met de Cambridge dieet. Ik ben al 15 kilo tot nu toe kwijt. Dit is onderbegeleiding. Ik moet zeggen het zijn in het begin 2 shakes en een soep en 2,5 liter water. En voor de rest helemaal niks. Daarna 1 shake en een soep en een reep. Ik moet zeggen in het begin echt moeite mee gehad maar nu gaat het heel goed. Het is zo slimpel. En ik hoef niet extra te begwegen. Dat wil ik wel weer gaan doen als ik mijn doel heb bereikt. Bewegen mag ook niet in het begin want je krijgt maar 460 kalorieen binnen..
Bedankt voor al jullie info wat ik dus wil gaan doen is 2 maaltijden vervangen door een shake. Dat is samen dan 400 calorieen. Daarbij wil ik gewoon avondeten en fruit tussendoor en water drinken uiteraard. Ik wil dus elke dag proberen om 1000 calorieeen te halen. Zodat ik niet TE laag met de calorieeen lig en dan afvallen aankijken en dan langzaam naar meer weer opbouwen. Dus elke week er 50 gram meer proberen bij te krijgen zonder aan te komen. Ik lees hier hele verschillende verhalen van iedereen waar ik uiteraard blij mee ben en me zeker aan het denken zet. Bedankt ook voor alle tips over andere dieet mogelijkheden of hoe ik het beste dit kan gaan doen zonder teveel weer aan te komen! (want het is toch mogelijk zo te lezen)
Oh nee maar dat deed ik ook weleens hoor een andere groente kiezen dan mocht want ik lus ook nog niet eens alles. Probeer wel zoveel mogelijk groentes te eten voor de kids. Water drinken is zo ramp, normaal had ik er nooit moeite mee maar tegenwoordig drink ik zo weinig ik moet dat echt leren om 2 liter te halen! haha ja maar goed daar heb je nu een goede reden voor en het word alleen maar erger!
Jij leest denk ik de klemtoon verkeerd (of ik). Ze bedoelde denk ik: wat hier óók wordt gezegd is dat crashdiëten niet werken.
o ja dat kan ook ik moest het echt 5 keer lezen en zelfs hard op zeggen om te snappen hoe ze het OOK kan bedoelen. soms is het zo moeilijk in zo;n forum te lezen hoe iemand iets bedoelt vandaar mijn vraag aan haar lfs Hellen
dankje, succes! hopelijk bereik je het gewenste resultaat en hou je het gewenste resultaat! lfs Hellen
ja dat bedoelde ik dank je @jongmoedertje ik betaal volgens mij 65 euro voor 3 maanden. maar geen idee precies meer
Kun je niet beter gewoon minder eten en bijvoorbeeld elke dag een stukje lopen? Ik eet ook niet veel, maar voor mijn gevoel zit ik niet op een dieet, maar als ik uitreken hoeveel calorieen ik binnen krijg zit ik echt op weinig. Blijkbaar heb ik niet meer nodig, want dan zou ik wel afvallen... 's morgens en 's middags 2 bruine boterhammen met kaas en een glas volle melk, als tussendoortje fruit. 's avonds eet ik dan avondeten, niet veel maar ik heb gewoon een voldaan gevoel. Als toetje vaak volle yoghurt met fruit. Ik snoep soms gewoon en ook voor patat draai ik mijn hand niet voor om. Ik ben 1.72, weeg 60 kilo en ben nooit ziek. Shakes zou ik echt nooit aan beginnen, kan me niet voorstellen dat dat gezond is....
Ik heb niet alle pagina's gelzen, maar quote even dit stukje. Ik denk dat je hier namelijk precies je kans op slagen in verwoord = op dit moment nihil! Dit is geen rauwe kritiek, ik zal het even toelichten. Ik ben er van overtuigd dat vele diëten werken, het een sluit natuurlijk wel beter aan bij de ene persoon dan de ander, je moet zoeken naar iets waar je je in kunt vinden. Maar vooral belangrijk is dat tijdens de periode van 'lijnen' je werkelijk die knop kunt om zetten om daarna niet te vervallen in het eetpatroon wat je daarvoor volgde (en waardoor er ook overgewicht is ontstaan). Lijnen is in principe niet moeilijk, een goed en gezond eetpatroon waarbij je niet aankomt volhouden is in de regel veel moeilijker. En uit de rode zin lees ik dat je eigenlijk op dit moment niet echt heel gemotiveerd bent om iets vol te houden. Maar dan antwoord op je vraag: Ja, ik heb ervaring met shakes, ik heb 10 jaar geleden aan modifast gedaan en ben daar van 100 kilo tot 63 kilo mee afgevallen. Ik was toen 19 jaar en had voor die tijd eigenlijk nooit een hele echte lijnpoging gedaan, waardoor mijn lijf ook nog niet 'verpest' was door de vele pogingen.Dat scheelde al erg. Ik heb toen echt een knop om kunnen zetten en ben daadwerkelijk anders gaan eten dan dat ik daarvoor at. En daardoor is mijn gewicht in die 10 jaar nooit boven de 66 kilo gekomen. Nu ben ik net weer na het stoppen met BV begonnen met modifast om de zwangerschapskilo's er af te krijgen en sinds vandaag exact op het gewicht van voor de zwangerschap, en ben nu het normale eten weer aan het oppakken. Shakes (en andere dieeten) kunnen dus zeker werken, maar het kost veel kracht en doorzettingsvermogen om het vol te houden en de knop om te gooien. Mocht je nog andere vragen hebben mag je altijd PB'en en ik hoop dat je die knop kunt vinden om die (rot)kilo's kwijt te raken! Veel succes meis!