Pangasius-/tilapiafilet, hoe maken jullie dat klaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door francis78, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    De titel zegt het al....
    Ik ben nogal een leek op dat gebied, dus kom maar op!!:D

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wij maken pangasius klaar met paprikapasta ( turks biber salca 1,5 lepel)tomatenpuree, zwarte peper en wat olijfolie.
    Dan 30 minuutjes in de oven heerlijk:D

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Pangasius doe ik met viskruiden van AH, mozarella, tomaat, kaas uit de oven.

Tilapia doe ik vaak wokken met Mie en teriyakisaus.

4. mroos

mroos Niet meer actief

Panga doe ik altijd met gekorrelde tacoschips, gesneden paprika en kaas in de oven, superlekker:D

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik bak ze gewoon in de koekenpan

6. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Over de panga druppel ik wat olijfolie, dan viskruiden (van AH) erover, en dan op de grill.

Uit de oven moet ik ook eens proberen, klinkt lekker!

7. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Weet niet of je deze vissoorten al gekocht heb maar persoonlijk zou ik hier niet voor kiezen!!
    Het zijn echte kweekvijver visjes en eigenlijk is het helemaal geen bestaande vis die in de zee of zoetwater leeft!!! Het is puur gekweekt!!! Dit betekent dat het weinig smaak heeft!!!

Lees eerst dit anders even:
    Is Pangafilet, Pangasius en Tilapiafilet ongezond? | Dieet ervaring, forum en tips

Zou eerder voor een stukje kabeljauw of Heilbot gaan!!!! Relatief niet zo duur en veel meer smaak!!!!
    Recepten zat op internet

8. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is ook lekker om het visje te kruiden en dan in de grillpan doen. Heerlijk!

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #9 Devilschase, 27 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2017
    Pangasius pangasius komt voor in zoet en brak water. Het verspreidingsgebied beperkt zich tot de tropische gebieden in Azië, zoals de grote rivieren in India en Myanmar. Daarnaast is de vis uitgezet in andere riviersystemen in tropisch Azie.

Tilapia is een verzamelnaam voor een groot aantal soorten tropische zoetwatervissen uit de familie der cichliden. Al naar gelang de ondersoort kunnen tilapia's een lengte van 45 cm en een gewicht van 2,5 kg bereiken.
    Oorspronkelijk stamt deze vissoort uit Afrika, maar werd door de mens uitgezet in andere werelddelen. Momenteel komt deze vis onder andere voor in de Noord-Amerikaanse Everglades. Tilapia's zijn muilbroeders, de bevruchte eitjes worden, afhankelijk van de ondersoort, door de moeder of door beide ouders in de bek uitgebroed.

Ze bestaan dus zeker wel in de vrije zee, alleen worden ze voor consumptie veel gekweekt.

10. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik ook met een beetje peper en zout hmmmmm:D;)

11. Sherry

Sherry Niet meer actief

Ik pak altijd die ingevroren dingen van de C1000 of de aldi. Ben zelf nogal van de makkelijke en het moet niet veel tijd kosten dus schrik niet.

Ik gooi dus zo'n zak in een hapjes pan, hierbij gooi ik een zooi wortels (vaak ook nog een zak soepgroenten), dille en peper en zout. Laagje water er in, dan hoef je geen boter/olie te gebruiken. Als alles gaar is en er genoeg smaak aan zit gooi ik er van die dille vissaus bij. Je kan het opdienen met aardappels of rijst!

Krijg er spontaan trek van!

12. ynnel1

ynnel1 Actief lid

27 mei 2008
    251
    0
    0
    Kapster
    Oke misschien ben ik een beetje te bevoordeeld geweest... Tuurlijk zullen ze wel bestaan maar dat het echte kweekvissen zijn staat vast!!!
    PERSOONLIJK vind ik er daardoor weinig smaak aan zitten... Er gaat niets boven Noordzee vis......

Maar weer even on topic: wikkel de vis in pancetta of coburgerham leg het in een oven schaal met wat witte wijn, cherrytomaten en basilicumblaadjes... 20 a 25 min in de oven op 180graden

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij halen ze ook gewoon uit de vriezer, en dat ze gekweekt zijn is toch alleen maar fijn, dan kunnen de wilde exemplaren lekker doen wat ze doen zonder dat ze met uitsterven worden bedreigt omdat wij ze op ons bord willen hebben liggen. ;):D

Mijn man maakt ze altijd klaar.

Hij doet ze eerst door de bloem, dan door de ei en dan door de panneermeel.
    IN de panneermeel doen we kruiden (wij vinden de viskruiden van de silvo lekker), wat peterselie etc.
    En dan bakken in de grilpan.

14. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik vind er ook weinig smaak aan zitten. Maar ieder z'n ding!

15. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijn succesrecept: laten ontdooien als je diepvries hebt gekocht.

Dan op de ovenplaat:
    - olie
    - vis
    - kruiden (iig (zee)zout, peper)
    - basilicumblaadjes
    - plakjes mozzarella
    - peper
    - trostomaatjes
    - olie

In de oven op 180 graden. Als de tomaatjes knappen is het klaar. Beetje pasta erbij koken en smullen maar. Mjam!

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik eet ze ook niet, van mn vader gehoord hoe die beesten gekweekt worden en ik wil echt niet iets eten wat uit de vieste wateren ter wereld komt... Dan maar iets duurdere maar veel lekkerdere vis.

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind ze juist super lekker :)

Ik bak ze in de pan met peper en zout en een beetje citroensap :)

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hier ook vaak uit de vriezer!

flink zout erop en bakken in pan

spagetti klaarmaken , trostomaatjes erdoorheen , olijfolie erdoor , pijnboompitjes en de filet.
    Daarbij een rucola salade met pijnboompitjes , olijfolie , paar trostomaatjes en zout en peper, morzarella en basilicum blaadjes.

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hmmm dat klinkt ook lekker!
    precies dezelfde ingredienten die ik dan ook gebruik! :)
    grappig , maar dan gebruik ik het op andere manier!

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    haal altijd een zak diepvries en ondooi wat ik nodig heb. diepvries en vers komen van de zelfde kweek af alleen wordt het een meteen na aankomst in nederland weer ondooit en noemen ze vers en de andere laten ze bevroren en heet diepvries. scheeld heel veel geld en dat voor de zelfde vis

beetje zout en peper, daarna sop ik hem in de melk en vervolgens in de bloem. even bakken in een laagje olie (dat hij helemaal onder ligt) tot hij een beetje bruin in. daarna wat viskruiden erover en je hebt een heerlijk visje :)

Deel Deze Pagina