met 10,1 week nog steeds cyste

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sung, 11 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    Hallo meiden,
    Sinds m eerste echo (5 wkn, 3dgn) heb ik al last van een cyste. De eerste keer was de cyste 4x5 cm, de tweede keer was het 5x6 cm en vorige week (10,1 week) was de cyste 7x3 cm.
    Over 2 weken moet ik weer terug komen en is de cyste dan niet kleiner dan 3x3 moet hij in week 16 waarschijnlijk worden weggehaald. In een heel klein geval zou het een tumor kunnen zijn die er misschien al heel lang zit. Maar het zag er goedaardig uit, dus daar gaan we zeker niet vanuit.
    Ik hoop dat de cyste straks weg is, maar zijn er vrouwen bij wie de cyste ook lang bleef zitten en uiteindelijk voor de 13e en 16e week toch weg was?

2. sung

sung Actief lid

19 okt 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    ohh..ik zie dat ik vergeten ben om te zeggen dat de cyste in mn linkereileider zit. En omdat hij zo groot is, het risico bestaat dat mn eileider naar voor buigt en dan zou kunnen afsterven. Vandaar dat ie anders verwijderd moet worden

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Yup, hier nog 1 met een cyste, ook in mijn linkereierstok. Mij werd verteld dat zulke cystes 9 van de 10 keer ontstaan omdat de follikel waaruit je eitje is gesprongen ipv verdwijnt, vocht absobeert en dus groter wordt/blijft. Ik voel het soms ook zitten, best pijnlijk. Maar mijn gyn zegt dat ze er pas wat aan gaan doen als het echt bedreigend wordt en dat is het zelden gelukkig! Ik zou een second opinion aanvragen als ze het uit je eierstok willen halen, want dat is niet niks als je zwanger bent. Moet ie natuurlijk niet veel groer worden, maar dat je eierstok zou afsterven...? Ik heb eerder een cyste gehad die was 10 cm en toen is mijn eierstok om haar as gedraaid. Toen dacht ik echt dat ik doodging, raakte in shock van de pijn en tijdens de echo bleek dus waarom. Maar die ging ook vanzelf weg. Dus ik maak me er niet druk om. En dat het een tumor is zeiden ze bij mij eerst ook, in de zenuwen voor niks want dat is zo zeldzaam! En een follikelcyste komt echt vaak voor en is dus echt niks om je druk om te maken.

Deel Deze Pagina