hey allemaal ik en mijn vriend zijn bezig voor ons 1e , maar ik ben al een jaar of 2 niet aan de pil of andere anticonseptie, en ben erg oregelmatig ongesteld . hoe weet ik nu wanneer ik op mijn vruchtbaarst ben : ? :
Voor meer duidelijkheid is het handig als je je cyclus een beetje weet. Misschien kun je die hier eens neerzetten? Wat voor mij goed helpt is tempen. Dan krijg je een goed beeld. Bij een cyclus rond de 6 weken, moet je vanaf dag 27 goed klussen, en bij een cylcus van 4 weken vanaf dag 12... is dus heel wisselend.
Ik heb ook een erg onregelmatige cyclus. Slik al ruim 2 jaar de pil niet meer. Toen ik zwanger was kwam ik er pas met 6 weken achter dat ik zwanger was, wat helaas een miskraam is geworden. Daarna ben ik begonnen met temperaturen, ik weet nu dat ik mijn eisprong op de 24ste dag heb gehad. Suc6!
Gewoon even voor ons opschrijven hier. Kunnen we zien wat jij onder een onregelmatige cyclus verstaat...
Hoi Thomie zo te zien is je laatste cyclus wat langer geweest. Ik denk dat je nog even een cyclus af moet wachten om meer duidelijkheid te krijgen. Om te weten wanneer je vruchtbaar bent kun je op een hoop dingen letten. Iets wat bijna iedere vrouw opmerkt is vruchtbaar slijm. Je afscheiding is dan niet wit en creme-achtig maar helder en lijkt op eiwit waar je draden van kunt trekken. Dan ben je vruchtbaar. Ook tempen helpt, maar daar moet je wel zin in hebben. Dames, succes er mee!
oke duurt wel even zal beginnen met tellen , als ik meer weet horen jullie weer van mij , heb er verder nooit echt stil bij gestaan tot nu alvast bedank !