Mijn arme mannetje heeft alweer koorts. Afgelopen vrijdag was zijn antibioticakuur afgelopen,hijhad een oorontsteking,en nu dus weerr koorts! Wat vinden jullie,dokter morgen bellen, of is dat te vroeg?
Vervelend is dit he. Mijn zoontje had het op die leeftijd ook regelmatig, vlak na een kuurtje de volgende infectie. Volg je gevoel. Als hij verder goed drinkt, niet suf is en niet ontroostbaar aan het huilen is zou ik even aankijken. Het vervelende is dat een ha verder toch niets kan doen. En steeds weer een ab is ook weer een aanslag op zijn weestand. Beterschap!
Ik zou toch even bellen. Heb het 1x ook gehad, na een AB kuur voor oorontsteking. De dosering en lengte van de kuur bleek niet afdoende te zijn en de oorontsteking was weer terug! En lang doorlopen met een oorontsteking kan ook schadelijk zijn. Bij ons op de huisartsenpost zeggen ze ook altijd: kleintjes (<1 jaar) met koorts: altijd bellen!
Zie mijn topic over buisjes acht maanden, ben nu momenteel met de derde kuur achtereen bezig. Zou er niet mee doorsukkelen. Koorts heeft een reden en zo snel na een AB betekend dat de AB niet is aangeslagen.
Vannacht was hij veel wakker, en heb hem toen getempt, had ie 36,2!!!!! ik weet even niet wat ik er mee aan moet. Vanmorgen wel weer37
je kan altijd even naar de huisarts gaan omdat je twijfelt en even wil dat de huisarts z'n oortjes nakijkt. Kindjes hebben gemakkelijk koorts - soms is er niets bijzonders aan de hand, maar ik zou nu wel even checken of het goed is met de oortjes.
37.0 is geen koorts. Boven de 37,5 is het verhoging en boven de 38,5 koorts, hoewel ze het bij onze HAP al boven de 38.0 koorts noemen bij kindjes... Maar als je twijfelt of de oorontsteking weg is zou ik gewoon bellen hoor! Is hier ook de gewone gang van zaken dat ze na een AB kuur even controleren of alles rustig is!
Vandaag is het tot nu toe redelijk goed gegaan. Vanmorgen een zepil gegeven en nu 37,6 dus geen koorts meer gelukkig. Ik wacht nog even een paar dagen af. Blijft het zo, dan zal het denk ik over zijn, hoop het zo!