'Gieriger' en minder enthousiast met shoppen bij 2de kindje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Assi, 31 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ben ik nou de enige die dit heeft?

Toen ik zwanger bleek van mijn dochtertje kocht ik al kleertjes bij 5 weken zwangerschap. Vond het allemaal natuurlijk retespannend en kon me niet inhouden met shoppen!

Nu, met de tweede zwangerschap, ben ik inmiddels 15 weken ver en heb nog NIKS gekocht!
    Niks....noppes....nada!
    Ik kijk ook niet om naar babykleertjes in maat 50/56 of spulletjes die ik straks moet kopen.

Wanneer ik iets koop is het alleen maar voor mijn dochtertje.

Diep van binnen weet ik dat ik wacht op de 20 weken echo. Wil bevestiging dat alles goed is met mijn baby en natuurlijk wil ik het geslacht weten. Dan gaat het pas echt leven bij mij!
    Maar nu vergeet ik zelfs vaak dat ik zwanger ben! :)
    Ik ben gewoon absoluut niet bezig met de babykamer of uitzet.

Voel me haast schuldig hierover.

Wie kent dit? Is dit normaal bij een 2de en volgend kindje?
    Ik vind het allemaal nog niet zo spannend als bij mijn eerste zwangerschap..;)

2. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik herken het wel... ik ben nu bijna 14 weken en heb nog helemaal noppes gekocht, nog geen rompertje. Toen ik zwanger was van Julie, was ik helemaal in-en-intens zwanger, ik dacht werkelijk aan niks anders meer. Nu ben ik er geweldig blij mee en verheug ik me enorm op een tweede kindje, maar merk wel dat de zwangerschap niet zo'n enorme impact heeft als de eerste. Soms "vergeet" ik zelfs even dat ik zwanger ben :), en vraag "huh, hoezo?" als iemand me feliciteert. Erg he :)!

We hebben ook wel veel minder spulletjes nodig dat bij Julie. Het kamertje van haar gaat gewoon naar de nieuwe baby, kinderwagen gebruik ik nog een keer enz enz. De kleertjes gaat baby 2 wel nieuw krijgen, maar daar wil ik mee wachten tot ik weet of het een jongen of een meisje is. Ik ben er niet gieriger om, heb gewoon minder nodig.

Ik voel me er af en toe wel schuldig over naar de beeb...

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

heel herkenbaar. ben bijna 26 weken en nog niets gekocht.....

hoef ook nog niet zoveel. paar rompers erbij en wat hydrofiele luiers. en verder een eerste pakje en dan nog 1 erbij. en verder kijk ik eerst wel es wat ik krijg en heb nog zoveel mooie kleertjes liggen van plurk. ze hebben het toch allemaal maar even aan.
    misschien nog wel een knuffel voor deze beeb want plurk heeft natuurlijk haar eigen knuffels in bed die ze niet wil afstaan hahaha. ben er helemala niet mee bezig en het belangrijkste wat een kindje nodig heeft is een fles melk, schone luier en een bedje om te slapen

4. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik heb met 18 weken pas dingetjes gekocht ook omdat ik eerst het geslacht wilde weten .... Bij onze dochter had ik aardig wat dingen met 12 weken ;) ....

Maar inmiddels heb ik nu met 34 weken net zoveel als bij onze dochter haha ...En qua kleding nog meer natuurlijk heb echt heel wat nieuw gekocht maar meer omdat ik zoiets heb van, ze hoef niet in gedragen kleding van haar zus rond te lopen...

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben bij de tweede ook pas met 30 weken kleertjes gaan kopen haha.

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hmmm. Hier valt het wel mee. Maar nu was ik bij mijn zoontje ook best 'voorzichtig' en ben ik pas dingen gaan kopen toen ik over de 20 weken was (en we twee keer hadden gezien dat we een zoon kregen).

En het is toch ook wel logisch? In principe heb je nu bijna alles al. En wat ik nieuw wil hebben (kleding, lakentjes misschien, en andere leuke frutsels) hangt ook af van wat het wordt. Als het weer een jongen wordt, heb ik veel minder nodig. Wel wat kleding, want we krijgen nu een zomerbaby, maar minder dan bij een meisje. Dan moeten we echt alles nieuw. En dan ga ik trouwens ook gewoon de spullen van mijn zoontje verkopen. Anders blijf ik bezig.

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Bedankt voor de reacties tot nu toe! Veel herkenning..

Op zich moet ik ook wel veel bijkopen. Want veel dingen heb ik al niet meer die ik voor mijn dochtertje had gekocht.

Ledikant van mijn dochtertje gaat naar de baby, daar heeft ze nooit in geslapen. Ze slaapt bij ons bed :p
    Commode krijgt de baby ook. Maar dan moet ik nog wel een garderobekast kopen.

En nog wat spullen zoals badstandaard, molton lakens, etc. Allemaal weggegeven....!

En ik heb enkele kledingstukken in maat 50/56 bewaard. Dus ik moet veel kleding bijkopen, helemaal als het een jongen is!!!

Maar nu is die drang er gewoon helemaal niet.... Komt denk ik ook echt omdat ik toch nog niet weet wat het wordt.
    Een meid zou praktisch zijn :D

8. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Die drang om te shoppen kwam bij mij pas nadat ik wist dat ik dit keer een dochter kreeg, daarvoor was ik er ook niet zo mee bezig.

9. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Ik heb van de week bewust 2 pakjes gekocht, ook om het voor mezelf wat echter te maken.
    Het enige wat we nodig hebben van de uitzet is een maxi cosi en omdat we het geslacht van deze baby ook niet willen weten hebben we nog genoeg neutrale kleertjes over van dochter.

We hoeven ook geen ander kamertje te maken, mijn dochter krijgt een nieuwe kamer!

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Bij de eerste heb ik de grote dingen zoals kinderkamer en kinderwagen en maxicosi gekocht voordat ik wist wat het werd.
    De kleertjes enzo heb ik pas na de 20 weken echo gekocht.

De grote dingen heb ik nu natuurlijk al, dus de kleertjes en kamer aankleding wordt pas na de 20 weken gekocht.

11. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Ook ik herken het wel hoor :) Je hebt gewoon al "alles" van de eerste. Wellicht gaat het straks wat meer leven, als je het geslacht weet. Ben nu zwanger van de derde, en nu is het weer wat minder als bij nr 1 en nr 2..... Ik denk dat dat wel logisch is hoor! Je houd straks echt niet minder van je kindje....;)

12. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hahaha, moet wel lachen om dit topic.
    Volgens mij komt het helemaal goed hoor. Hoe verder ik zwanger was, hoe meer het kwam!
    In het begin ook niks, was ook minder met zwanger zijn bezig. Is toch logisch; het is niet meer nieuw en je bent ook druk met je andere kindje.
    Volgens mij niks om je schuldig over te voelen.

Wij wisten dit keer het geslacht van de baby niet. Daarom echt bijna niks gekocht. Alleen paar mooie kleertjes in maatje 50 voor eerste week.
    Maar........ naarmate de tijd vorderde begon ik wel lijstjes te maken en weer veel te neuzen op internet naar leuke spulletjes. Voor jongetje en meisje had ik mijn wensjes klaar liggen hoor!

Het is (na een 1e meisje) een jongen geworden en ik heb voor hem de laatste tijd ook wel veel geshopt. Hij heeft nu al zoveel kleertjes..... hahaha.
    Ben nu bezig met het opleuken van de kamer want is nog deels roze. Haha, nog van de eerste dame. Voel me er niet schuldig over. Er is nog een heel leven met kind ;).
    En ben gelukkig net zo verliefd op mijn 2e kindje als ik ben op de 1e!!!

En het is ook zo; voor de 2e heb je nu eenmaal minder nodig als voor de 1e. Maakt toch niks uit zo ik zeggen!

Belangrijkst wat ze nodig hebben is liefde :p:)

13. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier heb ik bij de eerste zwangerschap alleen 2 rompertjes gekocht toen ik net wist dat ik zwanger was.
    Verder gewacht tot de 20-weken echo om er zeker van te zijn of alles goed was en wanneer we het geslacht zouden weten.

Dit keer was het weinig anders. Helemaal niets gekocht tot de 20 weken en daarna hier en daar wat leuke kleertjes. Krijg een 2e zoontje dus heb eigenlijk maar heel weinig nodig. Hij mag prima in wat oude kleertjes van z'n grote broer en heb vooral wat nieuwe pakjes gekocht omdat hij in een compleet ander seizoen wordt geboren.

Ik ben met deze zwangerschap sowieso minder bezig dan met de eerste. Maar volgens mij hebben de meeste dames dat wel hoor. Ben druk met de oudste, werk, etc. plus je hebt het allemaal natuurlijk al een keer meegemaakt. Niets om je zorgen over te maken, weet zeker dat je met dit kindje straks net zo gek bent als je eerste!

14. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik was na 4 maanden weer zwanger van nummer 2, en heb toen ook niets gekocht, bij de geslachtsbepaling bleek dat het weer een jongen was, en dus hoefden we eigenlijk ook geen kleding te kopen. We hadden wel een kamertje nodig (50 euro op marktplaats) en een duowagen (100 op kapaza) en meer niet.
    Nu ben ik weer zwanger, en ja ik heb last van koopwoede, zeker nu we weten dat het een meisje is.

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zeker herkenbaar Assi. Bij de eerste is alles vers en nieuw en onbekend en..en...en :D
    Uiteraard heb je nog veel dingen van de eerste. Wij hebben eigenlijk niets weggegeven, mede omdat we nog een tweede wilden krijgen (als het zo mocht zijn)
    Ben nu dik 23 weken en heb twee vestjes en een broekje voor de nieuwe frummel gekocht. Wij weten nog niet wat het geslacht van brusje zal zijn. Willen het wel weten, maar frummel wilde niet meewerken :D;) Dus hoop dat we over anderhalve week meer weten.
    Voor een meisje hoef ik uiteraard niet heel veel te kopen, heb nog heel veel van onze oudste en aangezien dit kindje met een beetje mazzel in de zelfde maand wordt geboren... zit je ook niet zo met de seizoenen.
    Bij een zoon, zullen we nog wel het een en ander moeten halen... qua kleding.

16. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Heel herkenbaar, maar je hebt dan ook bijna niets nodig he voor de tweede! Ik heb een paar leuke jongensrompers gekocht toen ik wist wat het werd en een eigen muziekknuffel. Verder inderdaad ook veel minder intens mee bezig, maar nu kleine mini zo aan het schoppen is in mijn buik kan ik er ook zo intens van genieten omdat ik weet wat er komt. De blijdschap is er niet minder om, de ervaring is net wel anders!

17. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Mwa, in mijn geval moet ik best wat kopen voor de 2de.
    Kleine dingen heb ik weggegeven aan bekenden die zwanger raakten. Heb echt dingen weggedaan als draagdoek, lakens, muziekmobielen, wipstoel, bijna alle kleren, etc...
    Kinderwagen heb ik ook niet meer. Alleen een buggy.

De kamer van mijn meissie is heel kaal. Een ledikant, matras en commode, 2 planken erboven.
    That's it. Ze heeft namelijk nooit in haar kamer geslapen. Mevrouw slaapt tussen ons in :)
    De commode heeft een beschadiging op de bovenkant dus die wil ik ook weg hebben!

sja, ik moet dus redelijk wat halen...

zowel voor dochterlief als voor de baby.

We gaan eind deze maand verhuizen naar een groot huis met 4 slaapkamers (wonen nu in een appartement met 2 slaapkamers) dus strakjes moet ik 2 kamertjes volledig verven en inrichten.
    SLIK :D

Misschien moet ik toch maar beginnen met orienteren :p

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik herken het wel. Bij de eerste zwangerschap kocht ik ook al snel een rompertje en sokjes, gewoon omdat het zo leuk was. Nu voel ik ook de behoefte nog niet om naar de winkel te rennen. moet ook zeggen dat ik me erg misselijk voel en meer daarmee bezig ben en we hebben natuurlijk al heel veel van de babyuitzet van de eerste.

Denk als ik weet wat het word en ik me beter ga voelen ik meer zin heb ook lekker te gaan shoppen.

19. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb het niet zo. Ik ben nu juist aan het kijken voor dingen de ik in de kraamtijd van Milan gemist heb.
    Bij de eerste was ik meer budget en nu geef ik meer uit.
    Misschien omdat het (wie weet) wel de laatste zwangerschap is.

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ooww hiihii dat ken ik wel hoor!

nu bijna 32 weken en moet nog zoveel kopen. alleen stel ik het uit met..ja komt wel.
    bij de eerste had ik met 28 weken ook al mijn vluchtkoffertje klaar. nu zit er nog niet eens een sok in hahahaaa...komt wel

Deel Deze Pagina