Ik vrees dat ik bekkenbodemfysio nodig ga hebben, want het zit nu al helemaal niet goed. Alleen is het zo dat mijn huisarts met zwangerschapsverlof is en ik de vervanger echt niet prettig vind... Dus als het even kan ga ik liever niet tot mijn eigen huisarts weer terug is. Nu moet ik de 29e naar de VK voor de intake en ik vroeg me af: als ik daar aangeef last te hebben van mijn bekkenbodem, kan zij dan doorverwijzen? In de zin van dat als zij doorverwijst de behandelingen gewoon door de verzekeraar vergoed worden? Want als dat kan wacht ik nog even tot de 29e en ga ik niet naar de huisarts.
Ik dacht dat je altijd naar de fysio kon zonder doorverwijzing. Of je het vergoed krijgt hangt van je verzekering af, niet van eventueel aanraden door een vk of huisarts.
Je hebt geen verwijzing nodig voor fysio, vergoeding hangt inderdaad enkel van de verzekering af, niet van de verwijzing.
Je hebt inderdaad geen verwijzing meer nodig tegenwoordig. Je kan wel even vragen aan je vk welke fysio bij jou in de buurt bekend is met bekkenbodemklachten door zwangerschap.
Hmm oké, dat is dan nieuw. Toen ik enkele jaren geleden erheen moest (maar toen niet gegaan ben omdat ik niet durfde) had ik wel een verwijsbrief nodig, anders werd het niet vergoed. Zal in ieder geval dan aan de VK vragen welke ze me aan kan raden.
dat was vroeger wel zo ja, maar is nu helemaal veranderd. Als fysio niet in je verzekeringspakket zit kun je 30 verwijzingen halen van allemaal artsen/gyn's etc, maar zal het toch niet worden vergoed. vervelend dat je het nu al nodig hebt zeg