hallo allemaal, wij hebben n grote kinderwens, maar had een hele onregelmatige cyclus. zijn nu gestart met Clomid en zitten nu in ronde 1. Ben erg benieuwd naar mensen die ook ervaring hebben met Clomid. Liefs Wendy
Wendy, Hebben zij PCO bij je geconstateerd? Overigens heb ik 2 kinderen en ben ik zwanger van mijn 3e. Alle drie met Clomid. Er zijn trouwens ook clomid clubs. misschien kan je daar meekletsen. Is wel prettig hoor want het is niet niks allemaal die medische malle molen....Ik zelf ziet ook bij een clomid clubje....
Hallo!! Hebben geen PCO bij mij geconstateerd. hebben al allemaal testen gehad zoals uitstrijkje, inwendige echo's, samenlevingstest, progesteron prikken na eisprong en onderzoek bij mijn vriend. en dit alles was allemaal goed! Zitten nu inde eerste ronde. Mogen zaterdag n test doen! dus ben erg benieuwd! maar is inderdaad allemaal n heel gedoe. Na hoeveel rondes telde jij aan met clomid? en waar kan ik zon 'clomid-clubjes' vinden? bedankt in ieder geval alvast voor je reactie! Liefs Wendy
Hey Wendy, De clomidclubjes vind je onder de vruchtbaarheidsbehandelingen in het topic kinderwens. Wees zeker welkom bij "nieuwe clomiddames?" - topic gestart door gooischemama! Ik kreeg clomid ook voorgeschreven omwille van een onregelmatige cyclus. 1ste ronde werd verstoord door teveel stress (daar kon de clomid jammer genoeg niet tegenop ); nu zit ik op het wachtbankje in afwachting van het resultaat van ronde 2. Heb je veel last / bijwerkingen van clomid? Ik duim voor een positieve test voor je zaterdag! Laat je wat weten? Liefs!
Hier bij de eerste zwanger geworden d.m.v. Clomid, bij de 5e ronde. Nu pas begonnen voor een tweede. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Vrees alleen weer aan de Clomid te moeten
ik zelf heb pcos, en clomid gebruikt... mijn ervaring met clomid is helemaal k#t maar ik heb vorig jaar een topic geopend over clomid/ pcos/ alle bijbehorende ziekenhuisbezoeken etc... en ik moet zeggen dat ik daar ook met meiden zit te kletsen die wel goede ervaringen met clomid hebben, dus het kan alle kanten op mijn ervaring is dat ik er moe, chagrijnig en depri van werd en het deed nog niks ook voor mij, ik ben uiteindelijk zwanger geraakt door middel van hormonen spuiten.... ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen en hoop voor je dat je snel zwanger bent! groetjes riniti
riniti, ik zit al de laatste week continu met het gevoel dat ik maar niet uitgeslapen raak. Ben echt moe en, slaap thans voldoende... Weet ik meteen dat dat wel eens door de clomid kan zijn. Thx! Proficiat met je zwangerschap!
Ja wat dat betreft is Clomid echt rommel, was er echt een heel ander mens door. Ik had ook behoorlijk wat bijwerkingen net als riniti Voor degene die voor een tweede gaan of al hebben, zijn jullie het bij een tweede ronde weer eerst op de normale manier gaan proberen of ook weer gelijk met clomid?
hoi, Hier ook iemand ervaring met clomid. Ik heb hetzelfde als jou heb ook een onregelmatige cyclus. Vandaar dat ik ook aan de clomid zit. Ook heb ik een late eisprong. Ik ben in ronde 2 zwanger geworden. Nu gaan we voor een tweede kindje en moet ik helaas weer aan de clomid. Ik zit nu in de eerste ronde. Heb vandaag weer een echo gehad (dag 17) en 1 eitje van 20 mm. dus we moeten vandaag aan de klus. hihi. Volgende week moet ik bloed prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad. Mocht ik niet zwanger zijn na deze ronde moet ik in de loop van de volgende ronde langs komen en word er besproken hoe we verder gaan. Waarschijnlijk drie maanden zelfstandig proberen met clomid. ik ben benieuwd. Ik vind het weer spannend en hopelijk werkt de clomid weer zo snel..
hoihoi ik denk dat ik me over 2 weekjes ook mag aansluiten hier! vorige week voor de eerste keer bij de gyn geweest. dit invm met lange cyclussen (39 a 65 dagen ) en geen eisprong. inwendige echo gehad en daar kon ze zien dat mijn eierstokken vol zat met kleine cysten. ze kon bijna met 95 % zeggen dat dat pcos was. maar het is eerst nog wachten op op de bloed en zaad uitslagen. 26 okt terug om de uitslagen te bespreken. bij de eerste gesprek heeft ze weinig verteld over een verdere behandeling. ik denk dat ze de uitslagen eerst wil afwachten voordat ze met een coclusie komt en ze wilde me denk ik ook niet 2 weken in spanning laten zitten door te zeggen hoe ze het gaan behandelen dus heeft ze er niks over gezegt. maar zover ik heb kunnen lezen onder pcos geven ze bijna altijd clomid. maar nu lees ik sommige verhalen en dan krij gik toch wel de bibbers
@corina Nee ik heb nu eerst ongeveer 5 maanden zelf geprobeerd om zwanger te raken. Ik ben naar de huisarts gestapt en gevraagd hoe het precies in zijn werk gaat omdat ik al eerder clomid heb gehad. En die vertelde dat als het na 6 maanden nog niet gelukt was ik een doorverwijzing zou krijgen. We zijn daarom ook vrij snel begonnen aan een tweede. Omdat ik het gevoel had dat het zelf weer niet zou gaan lukken. Mijn cyclussen zijn hetzelfde als voor mijn zwangerschap. En ook nu blijkt weer dat ik een late ei sprong heb. dus het is weer erg spannend allemaal. En helemaal als we de volgende rondes zelf moeten doen, zonder echo's om te bepalen of er een eitje zit wat kan gaan springen. maar ja we wachten maar geduldig af..
Romie, ik had bij m'n zoontje de eerste 5/6 maanden nog wel een regelmatige cyclus. Daarna begon het pas raar te doen (cyclussen van 100 dagen) en is het 2x opgewekt met primolut. Toen pas door verwezen. Nu nog niet echt een idee, is de eerste ronde. Zit nu wel al weer op 32 dagen. Wel fijn dat je al zo snel weer terug aan de Clomid mocht. Heb ook weinig trek om nu weer 2 jaar te wachten. Spannend hoor, ga voor je duimen!
Corina, poeh inderdaad jij ook onregelmatige cyclussen. Ik las dat je bij de eerste ook met behulp van clomid zwanger bent geworden. Zit je nu ook weer aan de clomid? of is dat nog niet besproken? Ja ik ben echt blij dat ik niet weer heel lang zelf hoefde te proberen. In totaal heeft het bij de eerste 2 jaar ongeveer geduurd. Dus was erg blij dat de huisarts na 6 maanden een verwijzing wilde schrijven. en de gyn heeft niet eens gevraagd hoe lang we al weer bezig waren. Alleen dat we weer meteen met clomid gaan starten. ja echt spannend weer, pfff. thanks voor het duimen.
Romie, nu nog niet aan de Clomid. Maar denk wel dat het daarop uit gaat komen. Heb me wel voor genomen om eerder aan de bel trekken bij de huisarts. Maar nu eerst maar een paar keer zonder proberen
haha, ik heb normaal echt nooit bijwerkingen als ik iets moet slikken ofzo, maar echt die clomid wat een rotzooi is dat!! en als het dan nog zijn werk doet, is het nog een tweede, maar dat deed het bij mij ook nog eens niet, iedere keer als ik in het ziekenhuis kwam mocht ik er weer mee gaan ophogen ( daar ben je lekker mee als je bijwerkingen hebt ) idd die moeheid, pfff en mijn haar sloeg trouwens op een gegeven moment ook nergens meer op, ik heb krullen van mijzelf ( lang haar) maar het werd zo stijl als wat... ik kreeg op een gegeven moment zelfs een aantal keer de vraag of ik zwanger was omdat mijn haar zo "anders" was grrrrr... maar zodra je ermee stopt ben je trouwens vrij snel van die depri buien en moeheid af, dus dat is misschien wel weer ff fijn om te weten succes, ik hoop dat jij er je doel wel mee mag bereiken meid, liefs riniti
ja echt he, ik ook, ik was echt verschrikkelijk voor mijn omgeving... heb echt nooit ruzie met iemand, ik had ineens constant ruzie en conflicten, thuis en op mijn werk ook, echt die arme mensen om me heen waren allemaal het lijdend voorwerp ( en ik maar denken wat doet iedereen toch heel de tijd raar en moeilijk tegen me... toen niet wetende dat ik zelf het probleem was ) ik was zooo blij dat ik ermee mocht stoppen, maar jij bent er toch maar mooi mee zwanger geraakt dus dan neem je die kwalen gewoon op de koop toe meiden, succes met zwanger worden ik hoop dat het bij jullie allemaal mag lukken! liefs riniti
Riniti, ja ben er gelukkig wel zwanger mee geworden. Maar was er na die 5 rondes ook echt klaar mee hoor.
zo te lezen staat me nog heel wat te wachten dan pff. probeer me er maar nog niet te druk over te maken
Ennasil, jammer genoeg hebben we het soms gewoon nodig om zwanger te kunnen raken. En dan heb ik het er toch wel voor over. Je bent het wel zo weer vergeten als je zwanger bent