ik heb het er ook zeker te weten voor over!! alleen de angst dat het niet lukt en om kinderloos te blijven vreet aan mij. daar krijg ik toch een beetje de bibbers van. weten jullie toevallig als je aan clomid ga hoeveel je ter controle of echos naar het ziekenhuis moet?
Ja die angst herken ik maar al te goed. Volgens mij moet je in het begin van je cyclus en dan een paar keer om te kijken of je een eisprong hebt
oke dus gewoon een echo om te kijken of de eitje rijpt. en of het er geen 2 of 3 zijn. en evt bloedonderzoek? de groei zeg maar bijhouden? wilde ik even weten ivm mijn werk nu dat ik het er over heb. ik moet rap weg voordat ik te laat ben. ik kom straks nog wel even spieken
Ik heb ook Clomid gebruikt en bij de 7de poging is het gelukt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal geen last hebt gehad van bijwerkingen behalve dan af en toe opvliegers.
Hoi, Ik ga ook beginnen met 1e ronde Clomid i.v.m. lange cyclussen (50-47-35-97*opgewekt-44-63?) Nu wachten op de menstruatie, volgens temp. kaart over 2 dagen, en dan starten met de pilletjes. Heel spannend allemaal. Had toch stiekem gehoopt dat het deze laatste ronde toch nog zelf gelukt was maar helaas vanochtend temperatuur omlaag. Hopelijk komt er nu een einde aan de onzekerheid van die lange cyclussen en daardoor (hopelijk)ook meer kans. Al zal die onzekerheid vast wel weer ergens anders terug komen Ben benieuwd na de ervaringen van anderen v.w.b. bijwerkingen, ik las er al een paar, en eventuele tips&weetjes. Hopelijk zullen er ook vele succes verhalen volgen..ik zal er voor duimen. Veel succes allemaal!
Eerste keer krijg je inderdaad bloedonderzoek om te kijken of je hormoonspiegel goed is en dan een inwendige echo om te kijken hoeveel eitjes er (goed) groeien. Ik geloof zelfs dat je bij 3 eitjes geen gemeenschap mag hebben aangezien de kans dan groot is op een drieling en dan hebben ze liever niet.
hier ook eentje in de 1e ronde met clomid. had gehoopt dat het niet nodig zou zijn maar helaas gyn doet bij mij een beetje vaag, er is nooit gesproken over pcos terwijl er bij een van de eerst echo's is gezien dat er veel blaasjes op de eierstok zitten en ik moet zelf aan de slag met ovutesten om te kijken of er een ei komt, overal lees ik (zelfs bijsluiter) dat je echo's moet krijgen ivm overstimulatie, heb assistent ook gebeld en die giebelde een beetje zo van "wat een doos", "nee mevrouw meer dan 2 eitjes komen er echt niet vrij" hoe weet zei dat nu, misschien wel , kan over 1.5 week testen en dan zullen we het resultaat wel zien, maar ben bang van niet. daarna weer clomid maar dan ga ik echo's 'eisen' ik hoop iig geval dat je snel zwanger mag zijn, en die troep niet te lang hoeft te slikken.
ook ik heb van menige gehoord dat ze een verbod kregen omdat er 3 eitjes waren gerijpt.bij 2 geven ze oranje licht. laat ze maar lekker kletsen hoor meis! en anders proberen naar een andere gyn te gaan? is voor jezelf mischien wel prettig ik moet ook nog gaan afwachten wat mijn gyn gaat doen hoor. maar ik verwacht wel dat ze echos gaat doen. lijkt me wel zo logisch toch? stel je voor ineens een 4ling
Dank je!! Ik heb mijn vriend laatst gezegd dat ik voor ons 1ste wondertje gerust nog wel de clomid wil volhouden maar, dat er geen 2de komt als 't enkel met clomid lukt... Hoorde hij niet zo graag, maar zo voelde 't toen wel. Mijn humeur, die opvliegers en gewoon, voel me niet zo super in mijn vel... Nu je het zegt, de kapster vroeg me vorige week ook wat ik met mijn haar gedaan had; het was totaal futloos geworden en ook heel stijf; normaal zit er bij mij best wel wat "golf" in... Ik ga nog even afwachten en aanzien. Ik ben wel blij te lezen dat je snel van al de bijwerkingen af was. Goed om weten! Blij voor je dat je zonder clomid zwanger geraakt bent! Vlot de zwangerschap goed? Geniet ervan! Liefs en, leuke avond nog!
Hey allemaal, Ik krijg geen echo of bloedonderzoek of eender met clomid. Volgens mijn HA (is ook mijn gyn, best praktisch) is de kans op meerlingen zodanig klein dat 't overbodig is. Heb hier en daar ook al gehoord over mensen die een klusstop krijgen, maar, tja... Ga proberen uitgaan van wat zij zegt, zonder me echt zorgen te maken. Ook bij mij dient clomid dus om de cyclus te verkorten en, regelmatig te krijgen. Ik wacht vol spanning.... Succes allemaal!!
hier ook een clomid-gebruikster, 2e ronde nu. het is wel erg prettig dat alle clomid dames hier kunnen verzamelen om ervaringen te delen want ik voel me toch vaak alleen er in staan. iedereen om je heen raakt maar zwanger terwijl het ons veel moeite lijkt te kosten. aan de ene kant kan ik erg verdrietig zijn door het feit dat mijn lichaam niet optimaal functioneert en medicijnen nodig heb om zwanger te worden. aan de andere kant dank ik de medische wetenschap op mijn blote knietjes dat die medicijnen er zijn! ze hebben al zoveel geluk gebracht.. en hopelijk ook snel voor ons allemaal hier! ik heb weinig last van de bijwerkingen, eigenlijk niets denk ik.. nouja, soms ben ik wel een draakje, maar ik geloof niet dat dat door de clomid komt (he Fieneke! leuk je hier weer te zien, wij hebben kort even in een nieuw onderwerp gezeten maar bleef beetje stil he? zijn maar weinig startende clomid clubjes hier... Hoop voor je dat het deze ronde raak is voor je!!)
Hey Kara, Leuk je weer tegen te komen!! Het bleef inderdaad stil - sorry daarvoor! Zo een drukte thuis (ouders zitten in een vechtscheiding; 't gaat er bikkelhard aan toe en, hebben die papa van me in huis... lastig....): ben een maand helemaal niet meer op het forum geweest; sinds een dikke week probeer ik weer overal in te pikken. Hoe is het met jou? Niet teveel bijwerkingen van de clomid? Ik duim voor je dat 't heel gauw raak is meid! Dat gevoel ken ik - van overal blijven de boodschappen komen dat er iemand zwanger is, gros van de tijd gewoon natuurlijk. Dan maakt 't me ook boos dat 't ons niet ook gewoon zo lukt. Maar, tegelijkertijd ben ik blij dat de HA me zo snel wilde helpen en, dat die mogelijkheden er zijn (ook al zit ik met die bijwerkingen - 't doel heiligt de middelen). Dank je!! En, leuk je weer tegen te komen! Liefs
Ik ben blij om in dit topic te lezen dat het bij sommige ook na meerdere rondes clomid nog gelukt is! Ik las overal in de 1e of 2e ronde raak of helemaal niet meer. Dus ik was de hoop echt al aan het opgeven. Ik las dat iemand schreef over de angst dat het niet lukt en kinderloos te blijven...herkenbaar! Vorige week en vandaag weer bericht gehad dat vriendinnen van me zwanger zijn. Heel moeilijk vind ik dat. Qua bijwerkingen heb ik veel plassen (vooral 's nachts) en enorme(!!) hete opvliegers in de nacht en ochtend.
ik vind het wel heel leuk dat er een nieuw clubje is, vaak zijn die andere topics al zo lang met elkaar aanhet kletsen dat je er heel moeilijk tussen komt. fieneke, zo'n gyn heb ik dus ook, best frustrerend als je al die andere heftige verhalen dan lees, en de gyn doet alsof je asprine in neemt gerbera, idd he tis net een klap in je gezicht als anderen vertellen als ze zwanger zijn, je bent blij voor hun, maar wil zelf ook zo graag. wel fijn om te horen idd hier dat clomid ook met meerder rondes voor pos resultaat kan zorgen. bijwerkingen, heb de dag van de eisprong echt dubbelgelegen van de pijn, was echt ondraagelijk terwijl ik toch best wat gewend ben. en echt mega humeur hier is het de 1e keer clomid, mijn prachtige dochter is geheel spontaan gekomen, maar met 18 wkn zwangerschap ben ik geopereerd aan een cyste, ik denk dat het daar is fout gegaan. na lang hopen dat het toch spontaan zou komen toch HA maar eens bezocht en deze stuurde mij door, daar een heel traject aan onderzoeken gehad inc HSG waar volgens gyn niets apparts tevoorschijn kwam, nu dus clomid,hoop dat het 'n werk doet.
He Fieneke, Wat een nare thuissituatie Hoop dat het een beetje vol te houden is... of er een einde in zicht is? Respect dat je dit zo doet dan zeg! en blij dat je tijd vindt voor jezelf en je weer terug op zp bent Soms loopt het gewoon zo he in een net startend clubje.. je hebt gewoon iets meer mensen nodig en in dit gedeelte zitten gewoon veel meer mensen! want ik bleef ook stil hor (sorry). Wanneer is jouw NOD? 1e ronde was het dus niet meteen gelukt.. wel je ei gevonden al? Ik hoop ook dat het hier raak is, morgen hoor en weet ik meer. ik durf nu niet te zeggen dat ik een ei heb gehad (hoop van wel; denk van niet), dus weet ook niet of ik een NOD heb. We zullen zien. Zeker leuk je weer tegen te komen! @Gerbera, ja die angst om kinderloos te blijven heb ik ook heel sterk. Ik vind het ook zo jammer dat daardoor het spannende van zwanger worden niet meer leuk-spannend is, maar vooral eng-spannend. In het begin vond ik het alleen meer heeel erg leuk spannend, maar na 1,5 jaar is dat wel weg. Ik hoop voor ons allemaal op veel roze binnenkort! Wie kan er al (snel) testen??
ik kan me er iets bij voorstellen dat je nu zo denkt hoor meid, ik zou ook niet graag weer met clomid beginnen! ik had op een gegeven moment ook zoiets ( toen het maar niet werkte) laat het maar lekker niet werken want dan mag ik wat anders gaan gebruiken als het wel aan was geslagen had ik het mee naar huis gekregen en 6 maanden met die dosis aan de gang moeten blijven... maar het sloeg bij mij dus uiteindelijk helemaal niet aan en ik mocht ermee stoppen, ik ben zelf kapster ( nu niet meer, maar 6 jaar gedaan) en het klopt echt dat dmv hormonen je haar heel erg kan veranderen! da's fijn he, de gedachte dat als je ermee stopt je gewoon weer lekker jezelf bent, ik was ook een echt niet leuk persoon geworden hoor! ik was totaal mezelf niet... aan welke dosis clomid zit jij nu?? heb je al gevraagd hoe ze het aan willen pakken in het ziekenhuis?? dus als de clomid niet zijn werk doet wat ze dan gaan doen enzo?? zwangerschap gaat prima, maar echt het lijkt af en toe als een trein voorbij te gaan, zo lang als ik naar alles zat uit te kijken bij de eerste ( echo's etc) zo snel gaat het allemaal nu! maar dat komt natuurlijk omdat ik nu al een kleintje rond heb hobbelen... nou meid, nogmaals succes en geef vooral de moed niet op ( dat deed ik toen ik clomid gebruikte trouwens ook heel erg, zo heel depri denken dat het toch allemaal niet goed komt, terwijl ik altijd best positief ben ingesteld) liefs
hoi! Toen wij zwanger wilde worden van de 1ste had ik ook een erg onregelmatig tot geen cyclus, toen na een jaar ook Clomid gehad, en na 2 rondes was het raak! Na me bevallig werd me cyclus wonder boven wonder regelmatig en heb ik een koperspiraal laten zetten (geen hormonen, dus altijd een eisprong) Deze is er nu 2 weken geleden uitgehaald, omdat we voor een 2de willen gaan. Nu kijken of het klopt wat betreft koperspiraal en cyclus! Dus...Clomid heeft hier goed zijn werk gedaan! Succes!
Gerbera, die angst heb ik ook. Denk dat het ook wel is zoals Riniti zegt: normaal ben ik heus vrij positief maar de laatste tijd denk ik alsmaar vaker dat het ons gewoon niet lukken gaat. Heb zitten huilen als een klein kind toen mijn vriend zei dat 't ons heus ook lukt. De grote nadelen van clomid... Hier ook een knuffel voor je! Kara, papa is sowieso bij ons tot einde deze maand - dan mag hij terug naar zijn huis en moet mama er buiten. Ik begrijp hem , maar die woede en dat verdriet... In ieder geval: echt wel blij dat ik je hier weer tegenkom! Dat klinkt super bij je: ik duim voor je!! Ik voel normaal nooit mijn ei maar ik heb deze keer zo een krampen gehad, vermoed dat dat mijn ei was. Alleen, heb op 5 dagen tijd 2x zoiets gehad... Ik heb mezelf voorgenomen de 23ste te testen. Ben benieuwd...! Vlekkengek, ik hoop mee voor je dat de clomid zijn werk doet!! MamaVanDaan: succes!!! Liefs!
@Wendy, Sorry dat ik er nu pas op terug kom maar had geen abbo genomen op je onderwerp..Vergeten. Ik ben bij alle 3 de kinderen...1x kuur en gelijk raak. Maar ik zie dat echt als geluk. En ik zie dat Fieneke je al heeft verteld waar we kletsen....hahahahaha
Hey, Het is jammer dat die hormonen zoveel invloed hebben... Hoop dus dat 't niet voor niets is... Dat gevoel van dat 't maar niet werkt, dat ik met iets anders kan beginnen had ik hele tijd geleden ook. Voelde me ineens zo anders... En, ben vaak ook zo humeurig tegen iedereen terwijl ik normaal zelden lastig reageer. Ook die papa van me moet 't jammer genoeg bekopen; wel erg want hij heeft ons net nodig nu.... Ik zit nu aan 50mg. Als dat niet werkt, wordt de dosis verhoogd. Als dat weer niet werkt, sprak de gyn over IVF... Kwam hard aan toen ik haar dat hoorde zeggen maar, beetje later was ik wel blij doordat ze echt wel moeite doet voor ons; je leest hier soms wat.... Nu, wat moet moet, ga gewoon zien als er nog een tussenstap is tussen clomid en IVF (feit dat mijn cyclus heel onregelmatig is en mijn vriend bijna nooit thuis is door zijn werk, speelt natuurlijk ook mee in die beslissing) Ben blij te lezen dat je zwangerschap zo vlot gaat!! Hoop dat je niet teveel last van kwaaltjes hebt?! Geniet ervan!!