Wie heeft ervaring met clomid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Wendy26, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy26

Wendy26 Actief lid

11 okt 2011
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Sorry voor de wat late reactie! Maar internet lag er bij ons uit.
    Gezellig dat er zoveel mensen mee willen kletsen op dit forum!!
    Ik hoorde er een paar over bijwerkingen praten. Ikzelf heb gelukkig geen bijwerkingen van de Clomid. Zit wel echt in spanning, want mag zaterdag gaan testen! Hoop zo dat het allemaal niet te lang duurt, want leef echt van maand tot maand nu. Ook vroeg iemand hoe het verloop bij de gynaeceloog verloopt. Nou ik moest dag 3 beginnen met het slikken van Clomid, en dat 5 dagen lang. toen moest ik 2 dagen later een echo laten maken om te kijken of er een eitje groeide; en dat was zo. dan krijg je te horen dat je moet beginnen om om de dag te klussen. daarna moest ik weer 2 dagen later terug om weer n echo te laten maken om te kijken hoe het met het eitje was, en namen ze wat slijm af voor de samenlevingstest. een dag ervoor had ik mijn eispong al gehad. had dit ook wel gevoeld (krampjes linksonder in mijn onderbuik) 1 week na de eisprong krijg je nog n bloedtest om te kijken of je n goede eisprong hebt gehad. en dan maar afwachten of je ongesteld gaat worden...
    Nou ik hoop voor iedereen op een snelle zwangerschap!!
    Liefs Wendy

2. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Wow... spannend Wendy bij jou.

3. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    zeker spannend Wendy, zaterdag testen!. heb je er een goed gevoel bij?

weten jullie eigenlijk hoe hoog je progesteron waarde moet zijn om te spreken van een 'goede eisprong'? morgen hoor ik namelijk ook mijn uitslag

en wat fijn dat er ook goede succesverhalen hier staan! daar doen we het allemaal voor.

fieneke, is ivf de vervolgstap op clomid? heb je dat plan al verder uitgedacht of komt dat wel. vind het wel een heftige stap namelijk! maar als het je kansen optimaal maakt, tja. succes met je pa thuis ook.. en leuk idd om je weer tegen te komen :); voor de lol zeg ik altijd dat zwanger zijn een geldig excuus is om onaardig te doen tegen je naasten, maar zwanger worden vind ik (tot nu toe) een beter excuus ;)

hopelijk snel veel roze hier! hopelijk trap ik morgenochtend af (duim duim)

4. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, beetje reclame maken he :) :)

5. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wendy, op naar een positieve test!
    Spannend!

Kara, hoop dat je de spits mag afbijten! Ik duim!!
    Zwanger worden vind ik ook een geldig excuus, een heel geldig excuus ;).

Hoe voel je je?

ivf zou voor ons inderdaad de volgende stap zijn. Ik probeer er niet echt bij stil te staan, ik hoop dat ik einde volgende week positief kan testen - en 't rijtje hier daarmee aanvul!

Ik ga eens slapen...

Liefs en leuke avond nog!

6. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    helaas een negatieve test hier.. maar ook geen ongi, dus ik denk eigenlijk dat mijn eisprong niet 2 weken geleden is geweest. vanmiddag bloeduitslag.

oooo, het zou zo mooi zijn, toch weer balen want een deel van me geloofde écht dat het raak was!

nou, hopelijk hebben anderen hier snel beter nieuws!
    fieneke, ik duim heel hard met je mee! hoeveel rondes clomid ga je doen maximaal?

7. Ikzelf

Ikzelf Bekend lid

1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Heej Kara,

Wat ontzettend balen zeg:(
    Maar misschien heb je wel te vroeg getest en moet je over een paar dagen nog eens testen. Mits je voor die tijd niet ongi bent geworden.
    Ik blijf nog met je meeduimen:)

Liefs

8. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Ikzelf, dank voor je lieve en optimistische woorden -x-!

9. Wendy26

Wendy26 Actief lid

11 okt 2011
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Kara; wat ontzettend balen zeg!! Hopelijk test je toch nog over n paar dagen positief!! Zal voor je meeduimen!
    Ik weet niet hoe hoog je progesteron waarde moet zijn wil je een goede eisprong hebben gehad. Ze zeiden alleen tegen mij dat alles goed was.
    Ik heb nog helemaal nergens last van of iets dergelijks; dus hoop echt dat er morgen echt n positieve test uikomt! Meestal als ik ongesteld moet worden voel ik het toch wel aankomen. maar ga me eigen maar niet te 'blij' maken, kan alleen maar een tegenvaller zijn! We wachten het maar rustig af. Wel spannend! Ik houd jullie op de hoogte!
    Liefs Wendy

10. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Spannend Wendy.. het klinkt in ieder geval goed en geen bloed is altijd goed natuurlijk! Hoop dat je morgen positief test.. maar wat je zegt, eerst zien, dan pas jubelen :)

Ik heb net de gyn gesproken, en er is geen eisprong geweest. Kán dus helemaal niet zwanger zijn :S Mijn waarde was trouwens 3,4 en deze moet minstens boven de 20 zijn. Ik ga nu weer bloed prikken om te kijken of ik vorige week wel een eisprong heb gehad (gezien mijn borsten zo gevoelig zijn).. maandag weer bellen voor uitslag.

conclusie is wel dat de clomid niet aanslaat, aangezien mijn cyclus nu minstens 40 dagen gaat worden. dosering moet dus worden verhoogd. hebben jullie daar ervaring mee? of wacht.. ik ga dat clubje eens opzoeken, denk dat er een hoop kennis zit daar?! (dank voor de reclame dames :D).
    ben net even heel verdrietig geweest, maar nu maar weer hoop bij elkaar sprokkelen voor ander goed nieuws.
    liefs!

11. Wendy26

Wendy26 Actief lid

11 okt 2011
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Kara, wat rot allemaal!! was dit je eerste ronde Clomid? tegen mij zeiden ze als de Clomid niet aansloeg dat we dit eerst n half jaar aanmoesten kijken met 50mg. en dat ze het anders zouden verhogen met 100mg, en dat weer n half jaar aankeken en als dat dan niet aanslaat verhogen ze het nog 1 keer naar 150mg. ben benieuwd wat de gynaecoloog nu dan gaat doen bij je. Heel veel succes ermee!! Liefs Wendy

12. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    He Wendy!
    Dit was mijn 2e ronde clomid, eerste ronde sloeg het gewoon goed aan, nu dus niet meer. Hoop dat een hogere dosis wel aanslaat dan en ik niet resistent ben (geworden) oid... we zullen zien!

Dus jij zal eerst 50 mg gaan proberen een half jaar? Maar als het niet aan slaat, valt er toch niet zoveel te proberen..? dan zal je wel omhoog moeten toch?

Spannend, nog een nachtje slapen en dan kan je testen! Ik duim voor je!

13. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL

Kara,
    Knuf!!
    Balen zeg..... Echt wel jammer!
    Gaan ze je menstruatie uitlokken met iets als primolut als blijkt dat je beetje terug ook geen eisprong had?
    Kan me voorstellen dat je even verdrietig was!
    Bij dat ene clubje zit daar inderdaad ervaring over ;)!
    Nu had je 50mg; vermoed dus dat je naar 100mg gaat. Hoop dat je niet teveel bijwerkingen gaat hebben van de clomid!
    En, ik duim voor je dat 't je komende ei gewoon raak is (te beginnen met een superei!!)

14. Marg

Marg Lid

10 okt 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik lees hier de wisselde ervaringen met Clomid. Mijn ervaring met Clomid is positief. Misschien ook leuk om met jullie te delen. Ik heb in september mijn eerste ronde Clomid gehad en het was meteen raak. Wat een spannende periode is het hè! Ook al wil je er niet mee bezig zijn, je kunt niet anders hè, want als je begint weetvjechet zeker anders neem je geen Clomid. Het is niet: zullen we stoppen en kijken waar het schip strand. Ik hoop voor jullie op niet te veel bjwerkingen van Clomid en op uiteindelijk een positief resultaat.

Groetjes margje

15. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wendy, spannend! Ik duim!
    Wel raar, ik dacht dat je in totaal maar 6 keer clomid mocht nemen. Maar, zal ik wel fout begrepen hebben - zij weten er uiteindelijk net dat ietsje meer van he... :)
    Hoop dat je al die dosissen niet nodig hebt!

Kara, vind 't nog steeds echt balen voor je. Kon vandaag pas laat op internet; kon niet wachten want wilde goed nieuws van je lezen....
    Maar ik duim dus enorm voor je!
    Ik denk dat ik deze cyclus nog even ga aanzien als ik deze keer wel op de clomid gereageerd heb (de bijwerkingen zijn er in ieder geval; ook heel droef laatste tijd......). Als dat niet gelukt is, dosis verhogen en dan de bijwerkingen aanzien. En dan verder zien.
    Jij?
    Ca va met je?

Marg, super! Proficiat!
    Hoe verloopt de zwangerschap?

Liefs!

16. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Ook even reclame maken thx to fieneke hahaha:p

topic Nieuwe clomiddames

@kara had al op je gereageerd in het andere topic maar wees gerust meis met de 50 mg had ik ook geen goede eisprong en nu met de 100 en de 150 een perfecte eisprong:D

De progesteronwaardes moeten tussen de 20 en de 30 zitten voor een GOEDE eisprong

(zag de vraag al vaker voorbij komen)

Heel veel succes voor de meiden die net bezig zijn

17. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D:D:D:D

Liefs!!

18. Melanie013

Melanie013 Fanatiek lid

21 aug 2011
    3.326
    0
    0
    werkzaam in de zorg
    Tilburg
    Ik lees hier heel wat bekende namen! Leuk en gezellig!
    Ook ik zit weer aan de clomid. Net als bv fieneke krijg ik clomid om er voor te zorgen dat ik een cyclus krijg en mooi regelmatig ben.

Ben nu 3 jaar bezig voor een wondertje en heb clomid al eens eerder 5 maanden mogen gebruiken. Nu weer in de 2e ronde.. Opvliegers heb ik ook vooral 's nachts en 's morgens en warm dat ik het dan heb haha niet normaal..

Ben soms ook wel wat sacherijnig.. Heb gister/vandaag/morgen mijn eitje dus hier midden in het klusgeweld bezig.

Liefs Melanie

ennuh idd de reclame van GooischeMamma is erg goed.. Nieuwe Clomiddames is heeeeeeeel gezellig!

19. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    wat een gezelligheid hier met een aantal 'nieuwe clomiddames' :D

@Fieneke, dankjewel voor je lieve en opbeurende woorden! Het voelt meteen zo naïef dat ik echt hoop had terwijl er niet eens een ei is geweest.. volgens mij herkennen we elkaars verdriet in elk geval. maakt het niet minder verdrietig, maar wel iets draaglijker omdat je weet dat je niet de enige bent (helaas..)! ik zal inderdaad weer met provera (soortgelijk als primolut toch?) beginnen en dan een hogere dosis gaan nemen. misschien krijg ik dan juist wél bijwerkingen en is dat alleen maar een goed teken. nu had ik nergens last van gehad.
    ik hoop in elk geval dat deze dosis (50?) goed is voor jou en je gewoon positief kan testen volgende week! heb je zelf een goed gevoel erbij?

@Wendy, succes vandaag!!!! laat je het weten? (totaaal niet nieuwsgierig). ik dacht, net als Fieneke, dat je clomid ook maar maximaal 6-9 keer mocht gebruiken..? maar hier op het forum zijn er wel meer die het veeeeel langer gebruiken. volgens mij heeft het te maken met negatieve lange termijn effecten die nog niet helemaal zijn onderzocht/aangetoond. gewoon hopen dat het niet nodig zal zijn!

Marg, wat een mooi succesverhaal! geniet er van!

@Gooischemama, dankjewel voor je reactie en geruststelling :), lief dat je wil reageren. gezien je eigen progesteron waardes, is het dan zo dat je eitje Minstens 20-30 moet zijn en hoger dus nog beter is?

Melanie, succes met het klusgeweld. jij bent ook al lang bezig :(, met tussenpozen? ontzettend veel succes!!
    en ik ga NU bij dat ontzettend leuke clubje kijken, want al die reclame hier zal niet voor niets zijn ;)

20. Marg

Marg Lid

10 okt 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik duim voor jullie op het aanslaan van Clomid, weinig bijwerkingen en natuurlijk een positief resultaat. Na de eisprong had ik eigenlijk direct symptomen (meer opgezwollen tepels en lichte kriebels en steekjes in mijn onderbuik en liezen en meer afscheiding). Maar ik dacht dat kan ook komen als bijwerking of werking van de Clomid. Na bloed prikken kreeg ik te horen dat ik een erg goede eisprong had gehad. Maar had vorige week woensdag helder bloedverlies, dus ik dacht helaas: ongesteld. Echter bleef het bij een aantal druppels en daarna weer helemaal niets. Rond vorige week vrijdag of zaterdag zou ik kunnen testen, dus zatersgavond hebben we getest. Binnen het afleestermijn geen 2 strepen zichtbaar, na enkele minuten later wel. De volgende dag incde ochtend nog maalstroom getest en hetzelfde. Twijfel twijfel: maar ging er maar vanuit dat het ijdel gegrepen waren, om teleurstelling te voorkomen. Vond het alleen wel vreemd dat ik nog niet ongesteld was geworden. Dinsdagochtend in mijn eentje getest, vriend was al vroegvweg voor zijn werk. En toen na 2 minuten kreeft ik 2 strepen te zien. We zijn echt super blij en zouden het tegen heel de wereld willen vertellen. In mijn omgeving wordt vaak gevraagd: en jullie nog geen kindjes. Ze zouden nu eens moeten weten. We hebben met de 8 weken de eerste echo in het ziekenhuis, dat is in de eerste week van november (hopende dat alles goed blijft gaan). We willen het pas met 12 weken tegen onze ouders vertellen, namelijk wel een erg leuk sinterklaascadeautje. Hoe het nu met me gaat: sinds gisterenochtend nog meer gevoelige borsten, ze lijken meer vooruit te staan. Verder een heel klein beetje misselijk. Het sporten gaat wel veel zwaarder. Ik ben veel eerder doodop, lijk helemaal geen conditie te hebben, terwijl dat welchet geval is. Nu mijn sportkleren aan om lekker te gaan hardloppen. Maar lees dat dec kwaaltjes vang 6 weken duidelijker worden, dus dat is vanaf nu ongeveer.

Ik zal proberen regelmatig op dit forum te kijken om met jullie de ervaringen te delen en hier op te reageren.

Succes allemaal.

Deel Deze Pagina