wie heeft ervaring met colonoscopie?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door prismeis, 22 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prismeis

prismeis Lid

1 okt 2007
    95
    0
    0
    zo dat heb ik weer achter de rug.
    heb gisternacht geen oog dicht gedaan.
    en heb eerst wel pijn gehad met het onderzoek, daarna ben ik in slaap gevallen.
    volgende week donderdag krijg ik de uitslag.

groetjes priscilla

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Gelukkig is het achter de rug.
    Viel het je mee of tegen ?

3. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Als je de klean prep op hebt heb je het ergste gehad merk ik in de praktijk, heb het gelukkig zelf nog nooit hoeven doen. En tja 4 liter wegdrinken is echt bizar veel! Hoor het vaak dat het verschrikkelijk smerig is, succes meid!

4. prismeis

prismeis Lid

1 okt 2007
    95
    0
    0
    het is me niet mee maar ook niet tegen gevallen.
    de dag voor het onderzoek is me tegen gevallen dat wel.
    en dat ze mijn aders niet konden vinden was ook ff lastig. ( voor infuus aan te leggen )
    ben daar ook een beetje raar weggekomen, ze zeggen niet of het goed is gegaan enz. dat is wel raar.
    ze zeggen ook niet dat ik bijvoorbeeld eerst nog uit moet kijken wat ik eet, kheb zelf niet te veel gegeten na de tijd, heb nu wel twee dagen buikpijn.
    heb ik verder dus geen informatie over gehad.
    nu maar wachten tot donderdag.

groetjes priscilla

5. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Hoi,
    Heb het nu ook 3 keer gehad, waarvan 2 maal toen ik erg zien was (CU) en 1 maal pas geleden toen de ontstekingen weer de kop op staken. Ook al zei ik dat ik het nooit meer zou doen zonder roesje, heb het uiteindelijk toch gedaan. Ze hadden voor de zekerheid wel een infuus ingebracht zodat ze het wel konden geven als het niet meer ging.
    Het onderzoek viel deze keer reuze mee. Heb daar wel flink liggen "puffen"(waar het al niet goed voor is). Probeer je te ontspannen, ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.
    Klean prep mag je mer ranja drinken en je moet het wel koud zetten. Daarna kauwgom nemen helpt tegen de vieze smaak.
    Succes!

6. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Als je het nog nooit hebt ondergaan hoe kan je het dan merken in de praktijk? Zo'n onderzoek aanzien of ondergaan is toch echt een wezenlijk verschil.

7. prismeis

prismeis Lid

1 okt 2007
    95
    0
    0
    ik denk dat ze bedoeld in de praktijk, omdat ze mischien dat werk doet ofzo?
    nou dan een goede tip voor degene die dat werk doet, zeg na de tijd tegen de patient of het goed gegaan is of niet, en wat meer informatie met eten na het onderzoek enz.
    ik ben daar raar weg gekomen, had wel meer informatie willen hebben.
    had het gevoel dat ik echt op de lopende band zat ( volgende patient ) hahaha

groetjes pris

Deel Deze Pagina