Hebben jullie ook een oproep voor een griepprik ontvangen? Normaal krijg ik nooit een oproep. Dus ik heb even op internet opgezocht en waarschijnlijk roepen ze me nu op ivm mijn zwangerschap. Nu is mijn vraag zal ik hem halen of niet? Op internet vermelden ze het volgende; Ik ben zwanger, kan ik mij dan toch laten vaccineren? Als je zwanger bent, is het krijgen van griep, en dan met name de complicaties die het gevolg kunnen zijn van griep, een risico voor moeder en kind. Daarom wordt vaccinatie vaak aanbevolen voor zwangere vrouwen, die tijdens het griepseizoen (december tot april) in het tweede of derde trimester van hun zwangerschap zijn (dus meer dan dertien weken zwanger). Als je tot de risicogroepen behoort, wordt vaccinatie aanbevolen ongeacht het stadium waarin de zwangerschap zich bevindt. Alleen vrouwen in de eerste drie maanden van de zwangerschap kunnen beter even wachten met de prik.
Ik heb ook een oproep gekregen, maar ik krijg een prik, omdat ik tot de risicogroep behoor. Ik ben nog geen 3 maanden zwanger als ik de prik krijg. Ik denk dat ik morgen maar ff ga bellen naar de huisarts en vragen hoe en wat..
Als je niet in de risicogroep zit wordt de griepprik idd afgeraden in de 1ste drie maanden van zwangerschap én als je probeert om zwanger te worden. Ik sla dus maar een jaartje over.
ik krijg ook elk jaar een oproep omdat ik chronische bronchitis heb, dit jaar ook weer oproep gekregen. maar ik haal 'm niet, 1 jaar gedaan en toen heel erg de griep gehad. de jaren dat ik de prik niet had gehaald nergens last van gehad
hoi hoi ik heb geen oproep gehad ondanks dat ik zwanger ben. dus zal er toch een andere reden zijn waarom je word opgeroepen. wel is mijn zoontje van 4,5 jaar opgeroepen voor zijn prikkie. wat hij zit wel in de risicogroep. toen hij 5 maanden oud was heeft hij tegen de rs virus aan gezetten. groetjes sandra
Hoi ik heb dus ook net als elk jaar een oproep gekregen. Ik ben dan 20 weken zwanger, maar twijfel toch of ik hem wel zal halen. Ik bel maandag eerst mijn huisarts wel op om te vragen of er geen risico's aan zitten.
@Augustus: alleen zwangerschap is geen indicatie hoor. Ik zou even bellen met je huisarts waarom je opgeroepen bent.
Of een keer benauwd geweest en een pufje gehad ? Je wordt dan n.m. wel geindiceerd maar het is niet nodig om dan een griepprik te halen.
Ik heb zojuist mijn huisarts gebeld. En hij zei: vanaf het tweede trimester van de zwangerschap mag het wel. Maar het was beter van niet. Ik moest kijken of ik veel last heb mijn mijn longen zonder griepptik. En ik krijg pas twee jaar de griepprik, dus ik doe het nu liever niet. Dan zie ik wel hoe ik me dit jaar voel zonder griepprik. Ik heb het vaak benauwd maar dan neem ik mijn pufje wel. Groetjes Deborah.
Ik ga morgen bellen. Ik heb een indicatie vanwege mijn astma. Maar bij mij op het werk wordt het iedereen aangeraden. ik werk in het ziekenhuis, op de longafdeling. Dus extra veel kans... Ik haal de prik al ca. 5 jaren, en wordt niet meer zwaar ziek sinds ik hem haal.
Ik heb mijn huisarts gesproken en ze hebben gewoon een foutje gemaakt. Ik hoor die brief helemaal niet te krijgen..
Ik heb wel een oproep gekregen, ik behoor wel tot een risicogroep, maar omdat ik 20 september ben gestopt met de pil(en zwanger zou kunnen zijn..) weet ik nu niet of ik hem kan halen..
Ik had contact opgenomen met me huisarts en die zei dat ik maar beter geen griepprik mag nemen. Terwijl ik wel astmatisch ben. Ik vroeg ook of het in een latere stadium mag nemen, maar ze zei nee beter van niet. Ik vind het wel vaag. Elke huisarts zegt weer wat anders.
Heb ook astma. Van mijn huisarts mag ik hem wel. Maar mijn VK vindt het dus beter van niet. Ik hou me maar aan haar advies.
Ook ik krijg ieder jaar een oproep vanwege mijn astma maar heb hem nog nooit gehaald! Was afgelopen winter heel ziek ( griep ) heb er wel 6 weken mee aangesukkeld dus wilde hem dit jaar wel halen maar nu ik zwanger ben doe ik het toch maar niet denk ik! Neem liever het zekere voor het onzekere want een griepprik kan ook verkeerd valllen.