Hallo Ik ben nu 27 weken zwanger en ik zou zo graag toch nog eens op vakantie willen met mijn vriend. Mijn vriend ziet het niet volledig zitten omdat het wel wat kost en omdat hij dan na de geboorte een paar dagen minder lang thuis is. Nu heb ik wel iets voordeligs gevonden in Turkije, dus het zou opzich wel mogelijk zijn. Mijn vraag is nu of het slim is om volgende week met 28 weken zwangerschap een weekje op vakantie te gaan naar Turkije. Ik mag met de vliegmaatschappij met doktersvoorschrift tot 32 weken vliegen dus dat is al geen probleem. Maar heeft iemand tips, of advies? Reden om het wel/ niet te doen? Ik heb al zo vaak gehoord dat het echt de moeite waard is om voor de geboorte toch nog eens lekker met zen twee er tussenuit te gaan.
Doen! Ik hoorde trouwens van de VK van de week, dat als je gaat vliegen dat je wel een extra verklaring nodig hebt. Grappig want ik had de week ervoor nog gevlogen en ik wist van niks haha. Vijf jaar geleden ook gewoon gevlogen zonder medische verklaring of iets... Check anders even met je VK, maar ik zeg als je het geld en de vakantiedagen kunt missen - doen!!
Lekker doen! Dit zal de laatste keer op vakantie met zn 2e zijn . Wij hebben dat helaas niet meer gedaan toen omdat we rond 30 weken gingen verhuizen en toen dat klaar was had ik echt geen puf meer haha. Enigste is dat het dasr natuurlijk wat warmer kan zijn en sommige zwangere kunnen daar wat minder goed tegen
Ja ik moet idd een verklaring hebben, maar dat komt wel goed Ik moet alleen mijn vriend nog overtuigen En we kunnen het geld wel missen, maar je denkt aan de andere kant ook gwn, het is wl weer geld weg ... Maar ik heb het er wel voor over, eerst dacht ik, niet op vakantie dit jaar, had me er een heel jaar op voorbereid dat we niet gingen maar nu verlang ik er zo enorm naar. Ook omdat het idd de laatste keer met ons twee is! Ivm warmte, de dagen dat het hier zo heet was kon ik er opzich wel tegen, ik ben een echte zonneklopper. Wat ik nu uiteraard niet zo veel moet doen, maar ik denk dat dat nog gaat meevallen. Ik weet het niet maar achja, dan zoeken we wat vaker de schaduw en het zwembad op
Kijk dan gewoon doen. Zeg maar tegen je vriend inderdaad dat dit de laatste keer met zn 2e is . Ik heb nu na 2 jaar nog steeds hadden we maar haha. Dit jaar zijn we dus bewust een week weggegaan met zn 3e was de eerste keer en dus ook de laatste keer want de volgende keer zijn we alweer met zn 4e haha
Ja heb ik hem al gezegd hoor! Maar hij moet ok wel vrij zien te krijgen bij zn baas natuurlijk Opzich moet dat lukken aangezien er nog niemand op vakantie is, maarja zin baas is niet soepel En als hij niet meteen vrij krijgt zullen we ergens een verlengd weekend moeten doen met de auto ... maar weg wil ik zowizo nog wel Ik heb ook schrik dat ik achteraf ga zeggen, hadden we dat maar gedaan ...
Gewoon doen! Turkije is een heerlijk land En je bent nog ruim op tijd met vliegen dus wat houdt je tegen!
Doen! Wij waren het ook nog van plan, maar dat gaat helaas niet meer nu er drie beebs op komst zijn. Heerlijk nog even genieten samen!
Ik zou het ook gewoon doen. Ik ga met 29 en 30 weken nog twee weekjes weg. Juist lekker om er nog even tussenuit te gaan voor alle drukte straks losbarst!
Nu zegt mijn vriend dat hij het niet veilig vindt dat ik ga vliegen ... hij zegt dat het niet voor niets tot een bepaalde periode kan. Maar ik mag tot ergens in de 30 weken vliegen en ben volgende week pas 28 weken ... Dat is toch ruim van te voren dat het nog kan ???? Ja de kans bestaat altijd dat mijn vliezen plots breken, of dat ik daar beval, maar als ik bel met de vk en zij zegt dat dat hoogstwaarschijnlijk niet gaat gebeuren is het toch veilig genoeg ????
Ik ben met 36 weken nog van Indonesie naar Nederland gevlogen met KLM. Dit mag gewoon als je een verklaring hebt dan je geen gecompliceerde zwangerschap hebt. Ik zou lekker gaan!
Je mag idd tot 36 weken vliegen, kan allemaal geen kwaad. Ze zijn bang voor een vliegtuigbevalling dat is het enige..