Met hoe veel weken kan de vk al het hartje horen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tataar, 7 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Aanstaande vrijdag moet ik naar de vk maar ik vroeg me eigelijk af met hoe veel weken kan de vk al het hartje horen?

Gr Tam

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het is verschillend, maar hou er rekening mee dat ze met 7 weken nog niets kunnen horen. Bij mij hebben ze bij 13 weken 20 minuten lang moeten zoeken. Dus als je niks hoort, betekent het helemaal niets!

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    meestal vanaf 12 weken maar vele willen het niet voor de 12 weken doen athans zo zeggen ze dat hier

4. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Uitwendig met de doptone konden ze het bij mij met 10 weken horen. Ze zei wel direct toen ze het ging proberen dat ik niet ongerust moest worden als het niet zou lukken, want 10 weken was erg vroeg.

Met 8 weken denk ik dat het bijna niet te doen is, maar wie weet probeert ze het wel.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

schijnt dat je het bij de meeste vrouwen pas vanaf 12 weken hoort. Mijn VK luisterde wel direct al, eerste controle (6 weken) niets, tweede keer wel: toen was ik 9 weken. Maar dat was dus zeer vroeg en heeft waarschijnlijk ook wat te maken met het feit dat ik (nog steeds trouwens) maar een erg klein buikje heb en het hartje erg krachtig is. Op de 20-wekenecho was de echoscopist ronduit verbaasd, zo krachtig als het klopte...
    Wist ik gelijk maar weer waardoor mijn bloeddruk zo gezakt is, ;) Is allemaal naar de kleine gegaan... ;)

6. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

3 jun 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    Hallo meid

Bij mij was het harje ook al vroeg te horen:D
    met 10w en 2d dus toch best vroeg, aangezien je bij de meeste vrouwen het hartje pas met 12 weken kan horen. dus maak je geen zorgen als je het hartje niet hoort

7. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    bij mij met een doptone bij 9 weken en 4 dagen!

Succes!

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Bij mij was het hartje met 7weken en 3 dagen al te horen! Dus het zou kunnen dat ze die van jou ook al kunnen horen. Maar weer niet ongerust als het nog niet te horen is.

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    is dat niet met een echo erbij en dat ze dan hartje laten horen? dat kan wel al zo vroeg maar niet een doptone/angelsound via de buik

10. Niet meer actief

Bij mij was het hartje ook al met 7 weken te horen... :D

11. Niet meer actief

12. Niet meer actief

13. Niet meer actief

Bengeltje86 kan wel hoor... ik heb het via de echo gehad en via de doptone..

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    via een echo het hartje horen kan ja maar anders niet heb het aan 3 verschillende gyneacologen gevraagt gehad en ze zeggen allemaal dat het pas vanaf ongeveer 10 a 12 week kan maar ik doe maar :-# voor er een discussie komt.

15. Niet meer actief

Naja dan hebben die gyn's het toch echt allemaal fout .. ik ben het levende bewijs dat het kan!

16. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik heb het hartje bij de verloskundige gehoord met 9 weken (met de doptone)
    ze wilde het wel proberen maar ze dacht dat het niet zou lukken omdat de normale termijn ongeveer 11,12 weken is.
    maar het was toch gelukt,had ze nog niet eerder meegemaakt

17. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    het kan dus wel he ;)

18. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja dat zijn dan uitzonderingen maar zoals ik zij ga er veder niet op in want het komt vrij weinig voor.
    maar met 9 week is toch al 2 week veder he :-# :-# :-# :-#

19. Niet meer actief

hahaha sorry hoor bengeltje maar vind je berichten een beetje apart... ik was precies 7 weken toen ik m met de echo gehoord heb en 7 weken 4 dagen toen ik m met de doptone gehoord heb... vind het raar dat je het nu alsnog in twijfel blijft trekken..?

En net kon het ABSOLUUT niet volgens jou onder 12 weken, en nu al met 9 weken wel?
    Alsof ik hierover zou liegen op dit forum? :rolleyes: en als er iemand reageert die het heeft MEEGEMAAKT als in ZELF meegemaakt (hier dus) vind ik het een erg vreemde reactie die je geeft maar okee :rolleyes:

Vriendinnetje van met trouwens precies hetzelfde verhaal hoor...

20. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    :-# :-#

Deel Deze Pagina