Wie heeft ervaring met de Bugaboo!!

Discussion in 'De babyuitzet' started by Mama in Spee, Jul 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama in Spee

Apr 14, 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft ervaring met de Bugaboo?

Ik wil deze aanschaffen, maar ik wil graag weten wat de voor en nadelen zijn.

2. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
  3. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb een bugaboo...

ik weet geen nadelen, ik vind hem heel fijn. Korte draaicirkel, makkelijk klein op te vouwen etc.
    Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat als je allebei erg lang bent, dat het er dan een beetje raar uitziet als je er achter loopt.

4. sannie306

sannie306 Actief lid

Jul 26, 2008
    316
    0
    16
    Female
    Rotterdam
    #4 sannie306, Jul 13, 2010
    Last edited: Jul 13, 2010
    hier ook een bugaboo en ik vind t een heerlijke wagen, is met 1 pink te besturen, zelfs met kind erin;)

enige nadeel wat ik kan bedenken is de boodschappenmand eronder, met de reiswieg erop kan je wat lastiger bij de mand

5. niki86

niki86 Fanatiek lid

Jan 30, 2010
    3,635
    524
    113
    Voordelen: makkelijk in gebruik qua zitjes eraf halen en erop zetten enzo.
    Nadelen: kleine wieltjes voor dus niet echt fijn voor terrein,speling op reiswieg en duwstang,lage kinderwagen niet fijn voor lange mensen,het zitje vind ik niet echt voor wat grotere kids,het zitje is een soort hangmatje in de rug van het kindje dus niet echt ondersteunend.

Ik vind bijvoorbeeld het zitje van de urban jungle fijn omdat je daar ook een wat groter kindje nog in kan laten slapen en hij ook op zn zij kan liggen.

6. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

Mar 30, 2008
    704
    0
    0
    Zo zie je maar dat het heel persoonlijk is, ik vind het zitje juist heerlijk als zitje. Zit tenminste mooi recht op, veel beter dan een buggy.

Een nadeel is dat ons zoontje graag aan de draag-zitstang knaagt, sabbelt en likt. Die is straks voor het mooi wel aan vervanging toe. Verder hebben we toch een buggy er bij gekocht voor het makkelijk meenemen als je meer spullen wilt meenemen (kleine auto).

7. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb ook een bugaboo en heb echt nog geen nadelen kunnen ontdekken.
    Echt de rolls royce onder de kinderwagens, hij is duur, maar zijn geld dubbel en dwars waard!

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    I love Bugaboo zegt genoeg toch haha

9. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    *Hij rijd heel erg licht, heeft een korte draaicirkel,
    *heel compact met invouwen,
    *rubberen wielen met luchtkanalen dus je hebt het comfort van luchtbanden alleen kun je deze niet lek rijden.
    *De reiswieg is lekker lang dus kindje kan over het algemeen lekker lang in de reiswieg liggen.
    * Zitje kan naar je toe en van je af.
    *extra vering op de voorwielen die je met elke 5 kg van je kindje kunt verstellen zodat de vering altijd optimaal is.
    *de bugaboo stel je helemaal zelf samen en later kun je voor een eventueel 2e kindje weer een andere aanvullende bekleding bijkopen en heb je weer een hele andere wagen.
    *Je kunt de wagen op 2 wielen laten rijden (strandstand) lekker makkelijk op hobbelig terrein. (kan alleen met de wandelwagen erop)

Een nadeel kan zijn dat ie niet echt prettig rijdt in het bos vanwege de kleine wieltjes aan de voorkant.
    En wanneer de reiswieg erop staat kun je wat moeilijker bij de boodschappen tas aan de onderkant.

10. Marjolein25

Marjolein25 Bekend lid

Jan 28, 2010
    813
    0
    16
    Bij de bank
    nederland :)
    Wij hebben ook de bugaboo en wij vinden hem ideaal. Je kan de hendel verzetten dus op het moment dat je door het zand heen moet dan zet je de hendel naar voren zodat de groten wielen voor komen en zo kom je makkelijk door het zand of sneew heen. Ben je het voorbij doe je de hendel weer terug en heb je de wieltje weer voor. echt een heerlijk ding vind ik het

11. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Jaa met de wielen naar voren, en met de strand stand (alleen 2 wielen) kwam ik in de winter erg makkelijk door het dikke sneeuw heen.

12. Mama in Spee

Apr 14, 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de vele reactie's.

Hoe is de hoogte van de wagen, is het vervelend dat deze iets lager is als de rest van de kinderwagens. Ik snap dat als je ermee loopt geen last ervan hebt, omdat je de stang kan verstellen.
    Maar het kindje erin en eruit tillen heb je dan last van de hoogte?

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ik heb er geen last van als ik sem uit de wagen til. maar ik ben zelf maar 160

14. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik ben zelf 1.78 en heb er geen last van. En ach met een kindje moet zo vaak bukken...in de box...in bed....van de grond...

15. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,185
    113
    Mijn bugaboo is mijn grootste vriend en heeft geen nadelen.... Nou ja, als ik er dan toch 1 moet noemen dan is de boodschappenmand niet heel handig

16. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Hij is inderdaad wat lager.
    Maar ik met mijn chronische rugklachten heb er echt geen moeite mee.

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,186
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Hier ook de bugaboo en vinden hem heerlijk!

Enige nadeel vind ik dat er nogal wat speling in de duwstang zit.

18. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hier ook een groot fan!
    Enige nadeel vind ik de boodschappentas, die is met het wieg-gedeelte erop lastig te bereiken.
    En het is voor mensen die de wagen niet zo vaak gebruiken soms even lastig om hem in te klappen (maar, ik denk dat dat bij de meeste wagens zo is en dat je net even de handigheid moet leren kennen). Ik zelf vouw 'm in 2 seconden op, haha! En denk de meeste andere gebruiksters idem dito.

Oja, en over de hoogte: mijn vriend is bijna 2 meter, en heeft reuma. Dus voor ons was het daarom ook even twijfelen. Maar hij heeft er ook nog geen seconde spijt van: als je bukt dan buk je over het algemeen toch maar heel even (je staat niet een half uur gebukt boven de wagen, denk dat het dán pas lastig zou worden).

Ik zou zeggen: DOEN!!!!!

19. Bessy

Bessy Actief lid

Jan 18, 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben 1,84 en snel last van mijn rug, maar met de bugaboo nergens last van. Vind het juist een voordeel dat de duwstang behoorlijk hoog is

20. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0

Haha...

Maar inhoudelijk hier zelfde (vorige persoon die scheef had zo te horn zelf geen bugaboo); zitje is super en ook voor grotere kinderen vind ik hem super.
    Lotte zit in de bugaboo super en ze slaapt er heerlijk in. In de MacLaren hangt ze een beetje weggezakt, dan is de bugaboo toch echt een stuk betere buggy. Maar voor praktisch is de maclaren weer heel handig, en Lotte moet binnenkort toch afscheid nemen van de bugaboo...

Share This Page