Wie heeft ervaring met de Bugaboo!!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mama in Spee, 13 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    super wagen enigste nadeel wat ik kan noemen is dat de aanvulende bekleding best prijzig is

2. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Nee helemaal geen last van.
    Ik vind het juist ook gezellig als je bijv. op terras zit, dan is het meer op hoogte en kun je lekker kijken.
    Met de wagen ga je langer doen dan alleen de wieg-periode. Dus ook verder kijkend dan alleen de eerste baby-tijd..... het is een heerlijke buggy.

Enige nadeel is misschien het boodschappenmandje, maar ook dat probleem heb je niet meer zodra je de wagenzit gebruikt ipv wiegje.
    Ik vind de parasol ook een beetje een onding, niet echt handig.

Nog voordelen;
    - Wiegbak is lekker groot dus je kindje kan er lang in
    - Heerlijk licht rijden (1 hand) en ook licht om op te pakken
    - Past makkelijk in de auto
    - Draait makkelijk
    - Heel mooi (vind ik)

Mijn allerbeste aanktop, ben er super blij mee.
    Als baby 2 een meisje gaat worden is mijn oog al gevallen op nieuwe bekleding met roosjes (niet van bugaboo via internet)........

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier idd als enige nadeel dat het mandje met de wagenbak lastig te vullen was, nu met de buggy geen probleem meer.

Voordelen voor mij:
    lekker lange en smalle bak (kom in alle winkels de gangpaden door waar ik soms andere vast zie staan)
    lekker handig op elk terrein (in bos gewoon de duwstang even naar de andere kant)
    Licht (moet hem elke dag 2 trappen op en afzeulen)
    makkelijk te sturen
    Andere bekleding bij te kopen, dus mocht de kleding om wat voor reden dan ook niet goed meer zijn kan ik andere kopen ipv een hele nieuwe wagen
    adaptors voor maxicosi beschikbaar
    Hij is makkelijk uit elkaar te halen voor vervoer (in kleine auto of vliegtuig)
    Verstelbare duwstang (mijn man en ik verschillen behoorlijk in lengte)
    Heel compleet met regenkap en muggennet (misschien hebben alle wagens dat wel hoor, dat weet ik niet)
    3 verschillende zit/lig standen

Ik heb er elke dag veel plezier van. We hebben ook een buggy omdat ik dacht dat dat handiger was, maar gebruik toch eigenlijk bijna altijd de bugaboo..
    Ik zou gewoon eens lekker een testrondje met een bugaboo gaan rijden, dan merk je pas hoe fijn hij rijd..

4. Brinatjuh

Brinatjuh Bekend lid

23 jul 2009
    538
    0
    16
    Met baby's in de kinderopvang
    in nederland
    ik heb een ietwat oudere bugaboo op de kop getikt voor 175,- euro...ziet er prima uit en ben er echt superblij mee!!
    maar.. dat dekje wat je tegenwoordig met een rits vastmaakt bij de wagenbak is hier nog met elastiekjes, wie weet waar ik die aan vast moet maken.....:(
    kom er namelijk niet uit:)

thnx!

5. Maj

Maj Lid

7 aug 2007
    48
    1
    0
    Heerlijke wagen, de Bugaboo! Heel gebruiksvriendelijk en lekker licht!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Weet iemand hoe lang de kinderwagenbak precies is? Ik zit er aan te denken om een bugaboo tweedehands op marktplaats te kopen, omdat Lisa bijna uit de reiswieg van de Quinny gegroeid is en de bugaboo groter blijkt te zijn. Aangezien ze op haar buik slaapt lijkt het me fijn als ze nog even in een reiswieg kan. En daarna verkoop ik 'm gewoon weer ;). Maar als het maar weinig scheelt heeft het weinig zin natuurlijk. En kan de buggyboard van Lascal erachter?

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    De bak is uit mijn hoofd geloof ik 74 cm. en het plankje van Lascal past erachter.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hm 74 cm is maar ietsjes groter dan de Quinny, ik dacht dat het echt heel veel scheelde. Gaat 'm dan niet worden denk ik. Bedankt voor de info in ieder geval!

9. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    De afmetingen van de bugaboo Cameleon zijn:

Maten:

Hoogte duwstang: 97 - 113 cm
    Verstelbereik duwstang: 16 cm
    Afmeting wieg: 90 x 43 x 27 cm
    Ingeklapt met zitje, zonder wielen: 84 x 50 x 30,5 cm

Volgens mij is de lengte van de wieg dus 90 cm. In ieder geval veel groter dan andere wiegjes.

Lotte

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als dat zo is, is het inderdaad een stuk groter en zeker het overwegen waard! Maar 90 cm..... Eva is net 90cm, die zou er dan ook nog bijna in passen, ik kan me haast niet voorstellen dat de bak zó groot is. Zou dat niet de buitenkant zijn?

Is er niet iemand die even de binnenkant van de wieg wil opmeten??? Anders ga ik morgen zelf even naar een babywinkel.

11. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    heb het voor je opgemeten. het matrasje is 76 cm

x

12. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Super fijne wagen!! Ook leuk dat je andere kleurtjes kunt aanschaffen zonder een hele nieuwe wagen te kopen. Op marktplaats staan ook erg veel onderdelen of bekleding te koop, je kunt eindeloos combineren.

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier ook een bugaboo en vind het echt een geweldige wagen! Hij rijdt heerlijk en ziet er ook degelijk uit. Nadeel is inderdaad dat je niet goed bij het boodschappenmandje kan als de kinderwagenbak er op zit.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dank je wel! Ik heb het net bij onze Quinny nagemeten en die is 71 cm, maar de bak is wel 73 cm. Voor ons niet de moeite waard dus om een nieuwe (tweedehandse) wagen aan te schaffen... Jammer, ik had gehoopt dat de bak echt een stuk groter zou zijn.

15. Pipske

Pipske Niet meer actief

Hier een Quinny Buzz fan, die wegens omstandigheden nu een Bugaboo heeft. Wat een verademing! Ik vond het altijd een van de minder mooie wagens, vooral de kinderwagenbak... Maar ik ben helemaal om en enthousiast! Net als onze oppassers trouwens.

Het is gewoon een heerlijke, lichte wagen! En super degelijk. Had ik dat maar eerder geweten ;)

16. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63

wat ik heb gezien bij de quinny is dat de bak erg smal is in het midden .De bak gaat een beetje in een 8vorm vind ik waardoor het lijkt alsof kindjes klem liggen

Deel Deze Pagina