Ik ben momenteel 7 weken zwanger en samen met mijn man druk bezig namen te bedenken. Nu vinden wij Rogier een stoere jongensnaam, maar ik las ergens dat deze naam vaak anders wordt uitgesproken. Dus niet op z'n nederlands, maar vaak als "Roosjee'' (op z'n frans) of als "Rodjer" (op z'n engels). Heeft iemand en zoon, broer, man enz. met deze naam die er iets over kan zeggen? Ben benieuwd...........
Roger zou ik wel op zn engels uitspreken maar Rogier vind ik gewoon Nederlands. Elke naam kan je wel anders uitspreken. Anna kan ook Enna worden dus ik zou gewoon voor Rogier gaan
Ik zou Rogier gewoon op z'n Nederlands uitspreken. Ken ook geen enkele Rogier waarbij je zijn naam anders (Engels of Frans) uitspreekt.
Ik zou Rogier ook op z'n Nederlands uitspreken. "Rozjee" of "Rodzjer" zou ik zeggen wanneer er geen i tussen stond, dus als er Roger had gestaan.
Ik had een vriendje op de basisschool die zo heet. Zijn naam spreek je ook gewoon op z'n Nederlands uit.
Ik ken 2 jongens die Rogier heten en dat spreek je gewoon op z'n Nederlands uit. Alleen Roger of Rogér spreek je uit als rodger of rozjee.
Ken een Rogier wiens naam je als Rozjee uitspreekt en een Roger bij wie je juist roger gewoon op zn nederlands zegt. Denk dat je t zelf gewoon moet bepalen en als mensen t "verkeerd" uitspreken gewoon aangeven. Te verwachten namen van pestkoppen zijn, Rogierig en Reiger. Maarja, zo heeft elke naam wel iets.
Een goede vriend heet Rogier en dat is gewoon Nederlands hoor. Om te plagen spreek ik het wel eens uit op z'n frans. HAHAHA. Maar dat is gewoon een grapje. Hij heeft er nooit last van gehad. Stoere naam!
Ik spreek die naam ook gelijk uit op zn Nederlands. Mijn zoon heeft als 3e naam de Franse uitspraak, maar dan als schrijfwijze Rochèr.