Kan vernoemen nog?

Discussion in 'Babynamen' started by Lt20, Aug 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Kan vernoemen nog?

1. Ja

2. Nee

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hallo,

Vroeger had je opa, vader en zoon die Jan heetten. Tegenwoordig zie je dit bijna niet meer. Maar kan het volgens jullie nog?

2. chantelle

chantelle Bekend lid

Aug 3, 2010
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik vind het wel kunnen !

3. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    ik vind dat het ook kan inderdaad :) als we een dochter krijgen hebben we ook al gelijk de naam uitgekozen. combinatie van onze moeders namen :)

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik zou het verwarrend vinden om 2 gezinsleden met de zelfde naam in huis te hebben .
    mijn zwager en jongste zoon hebben dezelfde initialen en achternaam en er kwam post voor mijn zwager ,die op dat moment geen vast adres had waar hij stond in geschreven .
    dus die mensen gingen ervanuit dat mijn zwager bij ons woonde :S

ik zou dan die naam van vader opa en opa-opa als 2e naam gebruiken

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn man heet hetzelfde als zijn vader, ik vind het zelf absoluut niet leuk en als ik xxxx roep reageren er 2. Ik vind dat irritant. Onze zoon heeft dus een andere rorpnaam (1ste naam), 2de naam is wel de naam van de opa (maar dan de doopnaam en zijn 3de naam is afkomstig van mijn vader.

Kortom exact hetzelfde vind ik niet mooi en onhandig met 2de en 3de namen vind ik het wel heel waardevol en mooi.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zelf zou het niet doen...
    vind het nogal ouderwets en ook eigenlijk helemaal niet leuk voor het kind zelf!

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind het wel kunnen! Ik vind het ook wel wat hebben, zeker als het al generaties lang zo gaat.

8. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    nee ik zou het niet doen

9. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Wij hebben in de tweede naam vernoemd. Wel letterlijk, je ziet tegenwoordig veel dat mensen wel willen vernoemen maar dan de naam helemaal verhusselen. Dat vind ik zelf minder.

10. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Wij hebben met 2e en 3e naam vernoemd. Roepnaam zelfde als vader zou ik niet zo snel doen. Wij hebben wel de naam van 1 van de opa's overwogen als roepnaam, maar vonden het toch leuker om Sil een echte 'eigen' naam te geven :)
    Ik vind het op zich best nog wel kunnen, hoor, dat vernoemen. Hooguit dat het soms onhandig kan zijn, zeker als je vernoemt naar je man - als je dan 1 naam roept, reageren er altijd 2... Zou ik niks vinden.

11. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    2,894
    1
    0
    Multitasker
    Ik vind dat het wel kan, maar ik zou hier zelf nooit voor kiezen.

12. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Ik vind het ook heel goed kunnen hoor! :)

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Jawel hoor. Mijn opa, oom en neefje heten (en heette) hetzelfde.

Wij hebben gekozen voor de vernoeming van diverse opa's aan beide kanten van de familie (veelgebruikte naam) als 2e naam. Dat vind ik persoonlijk wel wat leuker dat hij wel zijn eigen voornaam heeft.

Maar het kan wel degelijk

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Miss raar van mij hoor maar ik vind het altijd zo ''raar'' dat ze dan vernoemd zijn naar iemand die vaak al dood is...

15. tulip

tulip Niet meer actief

ik ken een gezin waar het zo is, dus opa, vader, zoon dezelfde naam. Zij krijgen er veel commentaar op door anderen, dus het wordt niet echt als leuk gezien. Maar daar zou ik mij nog niet eens zo veel van aantrekken.

Maar weet je wat mijn gevoel erbij is: dat gezin heeft nu ook een ander zoontje en dan zou ik dat raar vinden t.o.v. mijn andere kinderen, waarom wordt er eentje naar papa genoemd??
    Maar misschien is dit mijn rare gedachte.

16. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    mijn vader heette stan en is overleden maar vond de naam te holland dus de doopnaam is jason stan

17. RianneF

RianneF Bekend lid

Oct 31, 2008
    712
    0
    0
    Oudste zoon heeft vernoeming als 2e naam. De komende telg wordt niet vernoemd, de oudste heeft eigenlijk de lading al gedekt voor onze beide families. De naam komt erg vaak voor.

18. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Ik zou het zelf niet doen, maar tuurlijk.. Het kan wel. :)

19. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Wij kiezen ervoor om in de 2e naam mijn vader te vernoemen (hij leeft overigens nog...)
    Ik vind het zelf een erg mooi gebaar naar mijn vader toe en ik weet zeker dat hij zo trots als een pauw gaat zijn!!!
    Het is zijn eerste kleinkind, en ik heb veel aan hem te danken...

We gaan trouwens alleen zijn eerste naam als roepnaam gebruiken, dus last zal onze uk er niet van hebben... ;)

20. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Hier heet meneer met de tweede naam naar beide opa's De derde naar papa

Hier is het trouwens zo dat meneer naar opa zou heten en niet naar papa.. Mijn vader heet ook naar zijn opa enz enz. En bij hubbie hetzelfde maar dan zou het Harry worden (zo heet m'n neefje al) of Hendrik en dat vind ik echt spuuglelijk en ouderwets ;)

Share This Page