hey wie heeft er ervaring met de pleister voor en nadelen voor u enzo ik kan dit lezen op een site maar net als de nuvaring kon je ook niet alles op internet lezen wat er eigenlijk als nadeel bijkomt als voor jou persoonlijk ik vindt de nuvaring niet goed omdat hij niet blijft steken (heb het elke dag proberen tegoei te steken maar helaas) en oke je denkt er maar eens per maand aan staat op internet maar in het echt moet ik elke dag dat tegoei steken en dus elkes keer aan denken dus ik ga voor de pleister maar eerst wil ik jullie mening over de pleister groetjes
nog nooit van gehoord en eerlijk gezegd vind ik je bericht erg onduidelijk. misschien eens schrijven met een , . ; ! en ? dit vond ik via google: De pleisterpil (Evra) is een nieuw voorbehoedsmiddel. ·Het is een dunne, goed klevende pleister die via de huid oestrogeen en progestageen afgeeft aan je lichaam. De werking is vergelijkbaar met de pil: er vindt geen eisprong plaats en het slijmvlies in de baarmoedermond dikker waardoor er geen zaadcellen de baarmoeder inzwemmen. Op deze twee manieren wordt zwangerschap voorkomen. ·Je plakt de pleister op je bil, buik, buitenkant van de bovenarm, schouderblad of (onder)rug. Als je het goed doet blijft hij gewoon zitten als je in bad gaat, de sauna bezoekt of sport. ·Je moet de pleister elke week vervangen. Dit doe je 3 tot 6 weken achter elkaar. Daarna las je een stopweek in waarin je ongesteld wordt. De stopweek mag nooit langer zijn dan 7 dagen! ·Plak je de pleister op de eerste dag van je menstruatie dan is hij gelijk betrouwbaar. Doe je het later dan ben je de eerste week nog niet beschermd tegen zwangerschap en moet je er bijvoorbeeld een condoom bij gebruiken. er staat: als je het goed doet blijft hij zitten maar wat als je het niet goed doet? doet de apotheker je voor hoe je m op je bil moet plakken? wat als hij er afgaat? en wil je dat iedereen kan zien (in het zwembad, sauna, oid) dat jij aan 'de pleisterpil' bent? als mensen het zien, en vragen: 'wat heb je?' wat zeg je dan? het lijkt mij niets.
ik zou het ook niet aandurven denk ik. wat is goed idd? de implanon die onder je huid zit en door de ha wordt geplaatst is volgens sommigen ook niet betrouwbaar, dan vertrouw ik een gewone pleister al helemaal niet..
Ik heb hem 2,5 jaar gebruikt en tot volle tevredenheid. Als je bv op vakantie bent en elke dag zwemt, wil hij wel eens los laten, maar voor die gevallen had ik altijd een extra pleister bij me. Ik plakte hem op mijn buik zodat hij onder je bikini valt en hij er ook minder snel afgaat bij zwemmen etc. Naar de sauna plakte ik hem op de binnenkant van mijn bovenarm. Je moet er dus geen bezwaar tegen hebben dat je heel af en toe extra pleister moet plakken. Ik heb in al die tijd wel 2 a 3 keer doorbraakbloedingen gehad, maar niet heel erg. Het grote voordeel is dat de hormonen de maag en lever niet hoeven te passeren dus dat je aan een veel lagere dosis hormonen genoeg hebt. Voor mij was dat echt een uitkomst omdat ik niet/slecht tegen oestrogeen in anticonceptie kan, en ik met "progestageen-alleen" middelen (zoals in mijn geval cerazette) bijna aan een stuk door ongesteld was. Wat mij betreft dus een aanrader! Gr. Joyce
Hello! Ik heb de pleister ongeveer een half jaar gebruikt, maar kreeg steeds tussentijdse bloedingen (niet fijn!) dus ben ik ermee gestopt, en ben toen maar overgegaan op het condoom (on-dingen zeg ) Verder bleef de pleister bij mij wél goed plakken (deed 'm meestal op mn bil, niemand die t ziet ) Grtjs