welke producten voor de gevoelige babyhuid?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door tresje, 30 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    hallo dames,
    hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven...
    mn dochtertje van 4 wkn oud heeft een wat gevoelige en droge huid.
    ze zit nu onder de hormoonpukkeltjes, en niet zo'n btje ook.
    ook heeft ze overal, ook op haar gezicht wat witte schilfertjes. denk van droogte.
    ik durf er niks op te smeren omdat ze zoveel pukkeltjes heeft en ben bang dat het nog erger wordt.
    ook haar lijfje voelt droog aan.
    ik heb gehoord dat je zwitsal dan beter niet kunt gebruiken. ik vind het onwijs lekker ruiken, maar is geloof ik toch niet goed voor de gevoelige huid,
    heeft iemand hier goede ervaringen met bepaalde andere produkten?? ik zou niet weten wal ik het beste kan gebruiken??
    alvast bedankt!

2. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Ik gebruik Zarqa ivm allergie en eczeem in de familie. Zoon lijkt er vooralsnog geen last te hebben, maar blijft het gebruiken; het is gewoon een hele fijne lijn en zit ook geen troep in. Neutral bijvoorbeeld lijkt heel goed, parfumvrij etc., maar zit sls in wat ontzettend agressief is voor de huid, dus lees goed de etiketten.

Weleda zit ook geen troep in.

3. MissyG

MissyG Actief lid

4 sep 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze dochter heeft ook een heel gevoelige huid. Ik ben ook meteen gestopt met Zwitsal. Voor in bad gebruik ik nu Louis Widmer (badolie). Het is niet speciaal voor baby's maar kan zowel voor volwassenen als kinderen. Super fijne olie en ruikt erg lekker (ik vind nog lekkerder dan zwitsal :)) In louis widmer zit geen parfum en parabenen. Hierdoor reageren de meeste mensen hier goed op. Voor de droge huid gebruik ik gewoon Bepanthen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Succes!

P.S. Louis Widmer is wel iets duurder maar je kan er heel lang mee doen. Er hoeft maar heel weinig olie in het bad.

4. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    bedankt dames?
    kan ik die produkten gewoon bij de kruidvat of etos halen???

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Idd Zarqa of neutral...
    Neutral kan je idd gewoon bij de kv of etos halen, maar Zarqa moet je meestal voor naar een natuurwinkel, de tuinen ofzo als die bij je in de buurt zit.

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    volgens mij is sebamed ook heel geschikt en volgende week in de aanbieding bij de etos, ik vind de badloie heel fijn (en je hebt niet zo veel nodig) maar ook de bodylotion

Babycare - Sebamed.nl

7. MissyG

MissyG Actief lid

4 sep 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Louis Widmer koop ik bij DA.
    Neutral vind ik persoonlijk niet fijn, ik heb zelf ook een gevoelige huid en heb het wel eens gebruikt. Van Neutral kreeg ik een erg droge huid. Er zit ook helemaal geen geur aan. Op een gegeven moment gaat het wel wat zurig ruiken.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Weleda, puur natuur met kruiden en een hele zachte geur. Te koop bij de natuurwinkel, Tuinen of Etos. Geen parfum of andere dingen die allergien kunnen uitlokken. Ze hebben een hair and body wash die ik graag gebruik, en een heeeeeerlijke babyolie voor iedere dag.

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Louis Widmer is geweldig spul. Wordt ook door dermatologen aangeraden.
    Te verkrijgen bij de betere drogisterijen of via internet.

10. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hier bij onze middelste ook Zarqa gebruikt. Hij kon niet tegen de zwitsal producten. Voor zonnebrandcreme gebruik ik ook nog steeds een hypoallergene variant....

11. Linana

Linana Niet meer actief

Zarqa, Neutral OF gewoon amandelolie.
    Wel een pure, dus zonder toevoegingen etc

12. mamvantwee

6 aug 2012
    5
    0
    0
    Hier ook fan van Zarqa en Weleda. Koop je bij de Tuinen. Ik wacht altijd op de 2e voor de helft van de prijs actie en dan inslaan. Onze dochter heeft eczeem en reageert hier heel goed op. Ook doe ik de kinderen niet elke dag, maar om de dag in bad en het water niet te heet, want dat droogt ook uit.

Sterkte!

13. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik weet niet als dit ook te koop is in Nederland maar ik ben echt fan van mustela. In België te koop bij de apotheek.

14. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Weleda, badspul, olie en bodylotion.
    Helemaal in t begin ook Balneum voor in bad gebruikt, was ook heel fijn en vettig.

Deel Deze Pagina