Wij kregen net een blaadje mee van de verloskundige met de volgende advertentie erin: http://www.bambinomio.com/site.cgi?c=NL even doorklikken naar teedelig luiersysteem Zou het nou niet toch gewoon veel goedkoper en makkelijker zijn dan gewone luiers? wie heeft er een mening over en ervaring mee?
Ik zou dat ook wel kiezen als ik een kleintje had! Ziet er prima uit en zal vast enorm in de kosten schelen!
Wij hebben bij de eerste volledige ouderwetse katoenen luiers gebruikt. En alleen 's nachts een papieren luier. Zijn pas volledig op papieren overgestapt na anderhalf jaar. via de link kom je op een nieuw systeem katoen. lijkt me niet onaardig. Alleen lijkt me erg prijzig.
sjezus wat een prijzen! en dan moet je ze thuis nog zelf wassen, wat ook weer geld kost. en het is nogal wat meer werk als gewone luiers. ik zou hier never nooit niet voor kiezen!
Ik las ergens dat een gemiddeld kind aan wegwerpluiers euro 3000 kost......! Toch maar katoen voor ons!
Dit kende ik nog niet. Maar wij gaan aan de gewone katoenen luiers. Een paar extra wassen per week vind ik niet veel extra werk en je produceert zo weer minder afval...
Het lijkt me wel een gedoe zeg ! Wat ik me ook afvraag hoe het dan zit met luieruitslag? Kinderen met katoenen luiers hadden en hebben hier meer last van als wanneer er papieren luiers worden gebruikt (wegens het gebrekkige absorbatievermogen). Ze zeggen dat ze optimale absorbatie hebben, maar trekt dat dan allemaal in dat bovenste laagje? Kan ik me niet voorstellen! Het lijkt me snel zwaar worden aan de kont van zo'n kleine, en volgens mij moet je wel om de twee uur verschonen om de boel een beetje fris te houden.
Huh dit is nieuw voor mij. Mij is juist verteld dat het bij katoenen luiers minder voorkomt omdat je eerder moet verschonen... En bij ons thuis hebben wij allevijf nooit luieruitslag gehad (maar dat kan natuurlijk toeval zijn). Vreemd hoor dat er zulke tegenstrijdige berichten te vinden zijn!
Mn vriendin heeft t destijds uit idealistische overwegingen ook gedaan. Maar uiteindelijk was t evengoed heel duuur, want je moet alles wassen en drogen en die energie rekening mag je dan wel bij de aanschafprijs rekenen. Zij heeft ook hele dure voorgevormde luiers gekocht (en heeft ze nog steeds voor degene die geinteresseerd is). Ik heb n chronisch energie probleem en ik moet er niet aan denken naast alles ook nog es druk te zijn met stront overal uit te wassen. Bah!
Nee ik vind het niks dat je alle luiers moet uitwassen en inderdaad krijg je er ook was en droogkosten bij dus volgens mij is het niet goedkoper. Ik neem gewoon wegwerpluiers is een stuk makkelijker.
niks voor mij, dat geklieder met die luiers uitwassen. dan ben je ergens (een dagje uit) en dan wil je die luier verschonen, zit je met zo'n vieze poepbroek. nee niet voor mij.
Dat maakt natuurlijk wel verschil... ik heb de gewone gehaald, dus niet die dure voorgevormde en die kun je gewoon wassen op 60 graden en dan ophangen (niet in de droger, dat maakt ook nog wel verschil, en 's nachts wassen als het goedkoper is). Bovendien kun je ze voor meerdere kinderen gebruiken. Mijn moeder heeft vijf kinderen in dezelfde set gehad... Ach, misschien ben ik gewoon idealistisch... die wegwerpluiers zijn moeilijk afbreekbaar en voor 1 baby heb je net zoveel afval per jaar als voor een gezin met 2 kinderen die uit de luiers zijn! Nou voor zo'n dagje kun je natuurlijk wel een uitzondering maken he...
Ik heb het eigenlijk wel met je eens, ook bij mijn dochtertje hebben we tot anderhalf jaar katoen gebruikt. Enkel 's nachts had ze wegwerp voor. Nu ik zwanger ben van de tweede kiezen we zeker wel weer voor katoen. Alleen op het kinderdagverblijf hebben ze liever geen katoen... maar ja, je kunt af en toe uitzonderingen maken natuurlijk. Net als met een dagje uit, ook dan gebruiken we wegwerp. Maar natuurlijk is de keuze aan ieder voor zicht zelf, de een heeft ook meer te besteden als de ander...
Ik heb van de oudste katoenen luiers gebruikt en ik doe het nooitttt weer, ik zou zowiezo de droger dan constant aan moeten hebben omdat ik al om kom in de was met 5 kinderen, en dan tot die tijd die heerlijke luieremmer aroma, en dat van 60 graden wassen klopt, maar ze af en toe op de kookwas gooien is ook een must hoor, trust me, als je kind dikke drollen gaat leggen. dus qua kosten vind ik het niet de moeite waard, bovendien heeft Iris heel erg uitslag gehad.
Tegenwoordig zijn er hele handige katoenen luiers die je niet hoeft te vouwen, dus dat valt reuze mee. De kosten zijn uiteindelijk ook goedkoper dan papieren luiers, al zijn de eerste aanschaf kosten wat duur. Je zou ook tweede hands kunnen kijken om wat verschillende soorten te proberen, er zijn er regelmatig te koop op de marktplaats en zo. Ik gebuikte ze op mijn eerste kindje tot hij zindelijk was (2,5 jaar) en nu op mijn tweede kindje weer (dus geen aanschaf kosten!) Kijk maar eens bij dit topic, daar wordt er veel over uitgelegd. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=16244 Maar zoals je daar wel zal lezen ben ik geen fan van het bambino mio systeeem, het is wel goedkoper dan het systeem dat ik gebruik en ze drogen sneller maar er zitten ook nadelen aan. Ik ben helemaal weg van het totsbots systeem (die hebben nu ook fluffles die bijna droog uit de wasmachien komen). Ikzelf heb veel van de orginele katoenen totsbots en een paar van de nieuwere bamboozles en fluffles. Als je vragen hebt dan hoor ik het graag van je!
dat zijn dan wel erge dure luiers dan hoor heb even snel een rekensommetje gemaakt wat ik nu verbruik en dan over 4 jaar ruim genomen kom ik op 2000 eurie tot de leeftijd van 4 jaar ook dat is zeer ruim en dan een pak luiers in de week wat ook zeer ruim is dus dat valt wel mee dacht ik de kosten van papieren luiers
stel dat je uitgaat van 2000 euro, mijn katoenen luiers kosten ongeveer 15 euro per stuk je hebt er ongeveer 20 nodig om om de dag te wassen later is dat erg ruim maar wel handig. Plus 3 overbroekjes in 2 maten dat is 6 is ongeveer 360 euro (dat is als je dan niet verliefd wordt op de schitterende nieuwe katoenen luiers die steeds te koop zijn) en dan houd je een boel euries over om te wassen. Zelfs als je het ruim neemt en zegt dat het in totaal op 500 euro komt scheelt het nog 1500 euro!
Ik ben er nog niet uit of toch wel? Het is natuurlijk goed voor het mileu om katoenen luiers te gebruiken, maar... het lijkt me niet echt fijn om (poep)luiers te moeten wassen Het lijkt mij veel handiger om vieze luiers gelijk weg te gooien en dus wegwerpluiers te gebruiken. Bovendien wassen wij alleen in het weekend, lekker economisch, en ik ben eigenlijk niet van plan om als ons Biebke er is (heel vaak) doordeweeks te wassen dus zal ik een hoop katoenen luiers moeten aanshaffen en we hebben trouwens ook geen droger. Ik denk dus dat we toch maar voor het gemak gaan en niet voor bambino mio.
Jammer, Velobabe. Je zou het natuurlijk eens kunnen proberen. Je kan ook sets huren volgens mij. Of als je niet zelf wilt wassen er zijn ook wasservice bedrijfjes die katoenen luiers verhuren en die wassen ze dan voor je. Kijk ik denk dat je straks met je baby toch wat vaker zal gaan wassen en dan valt zo'n extra luier was niet op. Je baby zal spugen en de kleertjes zullen soms nat of vies zijn van gelekte luiers dus extra was zal je zeker hebben. En die vieze luiers wassen dat is even wennen maar dan valt het ook mee hoor, mijn kindje is een beetje voorspel bare poeperd dus soms doe ik hem dan ook een papieren luier aan , mede als ik weet dat manlief hem moet verschonen want die vind het maar niets omdat ze nu nog van die plakkerige ontlasting hebben. Maar inderdaad als het om gemak gaat zou ik niet voor het bambino mio systeem gaan daar moet je echt een beetje inzet voor tonen om dat te gebruiken. Succes met je keuze, je kan ook altijd nog overstappen over een paar maandjes als je wat in een beter ritme zit. Scheelt ook dat je dan het kleinste maatje niet nodig hebt waar ze vrij snel uitgroeien.