Pitbulls / Staffords zijn echt super honden , ik heb al zoveel honden gehad in m'n leven en heeel veel verschillende soorten , maar dit ras vind ik echt het beste , althans het beste bij mij passen . En inderdaad het ligt aan de baasjes en absoluut niet aan de honden , die van mij kan alleen maar knuffelen en kusjes geven , de rest van vast , pak , begrijpt ze nog geen eens
Ik zou zelf in deze situatie, alleenstaande moeder, niet gaan voor een Border Collie Deze honden hebben echt wel werk en aandacht nodig. En ja, elke hond heeft aandacht nodig. Maar Borders toch op een andere manier. Wij hebben 3 Staffords, zijn ook erg energiek. Maar vinden het ook prima als ze een paar daagjes wat minder uitgelaten worden, zoals de afgelopen tijd met de gladheid. Ze schikken zich gewoon naar de situatie, zolang ze maar bij de baas/familie zijn vinden hun alles prima. Een Border Collie zal hier veel minder goed mee om kunnen gaan. En daarbij zijn het echte werkhonden, je zal toch echt wat met ze moeten gaan doen zoals schapendrijven, behendigheid en noem maar op. Dit hoort bij hun en ze zullen ook stokongelukkig worden met 3 rondjes rond het huis.
poeh, ik zou er nog eens goed over nadenken. Borders zijn prachtig, en je kunt er een heel fijne hodn aan hebben, maar ze hebben VEEEEEL aandacht en beweging nodig. vrienden van me hebben speciaal schapen gekocht voor hun Borders, om ze bezig te houden. als je ze niet bezig houdt, gaan ze zelf iets bedenken om bezig te zijn. en da's meestal iets waar jij niet blij van wordt (je kids opdrijven bijvoorbeeld!). geen hond om zomaar leuk in huis te hebben dus. en met een heel klein kindje in huis, twijfel ik of IK er de aandacht voor zou hebben die ze vragen. sterkte! enne... zat andere leuke honden te vinden. wij hebben een Boerenfox; ook leuk, mooi, slim, maar minder veeleisend. ideale gezinshond!
Ja! Wij hebben een border collie van 3 jaar oud. Wij doen het volgende met haar: 's ochtends 20 minuten uitlaten tussen de middag kort uitlaten rond vijf uur 30 minuten uitlaten voor slapen gaan 20 minuten uitlaten En daarnaast: 2x per week schapendrijven. In de zomer: om de dag 's avonds frisbeeën of met de bal met de hond. In de winter: wat meer spelletjes binnen om de hond mentaal bezig te houden: bijvoorbeeld brokjes zoeken in de kamer o.i.d. Daarnaast af en toe lekker rennen in het "hondenbos", waar ze dus los kan/mag lopen. Ook wij hebben speciaal schapen gekocht voor onze border. Maar wat betreft de aandacht voor de hond met een klein kindje, dat gaat hier prima. Manlief doet wat meer met de hond dan ik en als hij met haar op stap is, zorg ik voor Jasmijn. Hond samen met Jasmijn gaat echt boven verwachting supergoed! Lees dat je alleenstaand bent, dan zou ik niet voor een border collie kiezen. Bij ons gaat het goed met een kleinje, maar dat komt dus omdat wij met z'n tweeën zijn. Zou de hond als ik alleen was lang niet genoeg aandacht kunnen geven en dan kunnen b.c. hele vervelende honden worden... ze krijgen dan te weinig uitdaging.
Sorry, even geheel offtopic hoor, maar steeds als ik jou naam zie, heb ik maar één ding wat ik me afvraag... Toevallig fan (geweest) van The Kelly Family?