Hey meiden, Ik heb een stomme vraag m.b.t. dweilen. Wij hebben een marmeren vloer (geen glimmende, maar dof marmer zeg maar) en die dweilen we twee keer per week. Nu heb ik eigenlijk al van alles geprobeerd; allesreiniger, groene zeep, afwasmiddel, HG voor marmeren vloeren en ga maar zo door, maar het helpt gewoon niet. En met 'het helpt gewoon niet' doel ik op; mijn vloer plakt gewoon als ik het gedweild heb, ik heb vandaag dat r*tding er weer doorheen gehaald (en ik heb al zo'n hekel aan dweilen he) en nu plakt mijn vloer gewoon. Hoe kan dat nou? Kortom, welk schoonmaakmiddel gebruiken jullie om de vloer mee schoon te maken? En gebruiken jullie ook een specifieke dweil hiervoor? (Ik was onlangs trouwens in staat om dat stoomding-dweil gebeuren op tellsell te kopen, nah, heb ik nog nooit gedaan!). Liefs, Fem
Ha Fem, Je schrijft "hey meiden" maar ik neem aan dat een man ook mag reageren? Wij hebben ook een marmeren vloer en gebruiken hiervoor alle producten van HG. Nadat er is gedweild, wordt de vloer met een droge doek over de trekker, helemaal gedroogd en bij ons plakt hij niet.
Het kan ook zijn dat je teveel schoonmaakspul gebruikt.... Wat ik doe als ik ga dweilen is - kokend heet water gebruiken (wel schoonmaakhandschoentjes aandoen, anders is het 'auw' bij het uitwringen ) - 2 dopjes schoonmaakmiddel in een emmer water van 5 liter. De vloer pikt nooit, is goed schoon en snel droog door het hele hete water
Mja, het merendeel is nu eenmaal vrouw, sorry Jack, maar wel bedankt voor je tip, ik ga het op mijn boodschappenlijstje zetten; trekker kopen
Ja, ik ben niet zo'n schoonmaakwonder en dan gooi ik er maar altijd wat bij (flinke scheut meestal), niet zo slim dus , ik gebruik idd wel kokend heet water, welke dweil gebruik jij?
bij dweilen mag je geen heet water gebruik is mij verteld omdat je dan het vet 'uitsmeerd' . Maar ik vind het niks om met koud water te dweilen! En het plakken, het kan helpen om na het dweilen nog een keer na te dweilen met schoon water, zonder schoonmaakmiddel dus. Hebben jullie nog tips voor een houten vloer trouwens? Hij blijft dof na het dweilen :s
Emma, het gekke is dat als ik boven dweil (daar ligt laminaat) dat we dan een hele mooie schone (en geen dof uitziende) vloer hebben, boven gebruik ik eigenlijk altijd allesreiniger ofzo van de AH, gaat hier geweldig, alleen zo jammer dat het niet op een marmeren vloer werkt, haha. HG heeft trouwens ook speciaal spul voor houten vloeren!
Ik heb zulke dweilen @Emma21: hoezo geen heet water gebruiken? Dat heb ik werkelijk nog nooit gehoord? Lijkt mij juist hoe heter. hoe schoner?
Ik had dat ook wel eens,maar blijkbaar gebruikte ik gewoon te veel schoonmaakmiddel.Hou me nu aan het voorschrift op de fles en nergens last meer van.
Nee het is een fabeltje dat hoe heter het water is hoe schoner. (droogt wel sneller ,dat wel idd) Met koud water dweilen heeft net zoveel schoonmaakeffect als met heet water dweilen. @ Minyaweth die dweil heb ik ook
Fijne dweil hoor! Dus aan het einde van het verhaal maakt het helemaal geen ruk uit?! Ach ja, ik blijf het lekker met kokend heet water doen. Gevoelsmatig is het voor mij dan schoner
Zeker fijne dweil Maakt idd geen ruk uit ,maar ook ik pak gewoon warm water hoor. Vind het zo naar aanvoelen met mijn handen in koud water en warm water droogt idd sneller.
Heb van die grote donkergrijze tegels in de keuken en badkamer waar je nogal veel op ziet. Maak vlekken van koffie ofzo schoon met microvezeldoek en de rest doe ik gewoon met een microvezeldweil en lauw water en wat azijn, werkt perfect. Als je schoonmaakmiddel erin doet krijg je vaak van die rare strepen als je er dan weer overheen loopt en naar mijn idee wordt het echt niet schoner met schoonmaakmiddel erin, ruikt alleen frisser als je *net* klaar bent ermee... Gewoon vaak de dweil schoonmaken en goed uitwringen....
Ohja, die dweil ken ik wel, ga ik toch eens naar op zoek dan, dank je wel! Schoonmaakazijn, dat is inderdaad ook wel een goeie, goh, ik ga me toch dweilen van de week hahahaha
hier ook altijd watervlekjes of doffe plakken op laminaat heb ik net alles gedaan kijk ik in het licht en allemaal doffe plekken juk! mijn vriend kan het veel beter die gebruikt dan wel bleek maar word het wel schoner van
Ik weet niet ofh et al genoemd is, heb nog niet alles gelezen maar mijn moeder zweert bij cilit bang voor vloeren. Ik meende dat het met een groene dop was.