Mijn oudste zoon is verzot op planten. Nu heeft hij sinds een jaar drie eigen cactussen en die houdt hij goed in leven. Nu is hij verliefd geworden op de vleesetende planten die je op dit moment kan kopen bij de Appie. Ik wil die best binnenkort voor hem halen mits de verzorging makkelijk is. Zelf zie ik het niet zo zitten om met mijn handen in de buurt te komen van dat ding . Iemand ervaring hiermee?
Haha, ze vreten je hand niet op hoor, alleen vliegjes . Ik heb ze nu ongeveer een half jaar, drie verschillende soorten en onlangs ging er eentje een beetje rotten, die heb ik weg gedaan. Verder willen ze best wat water, dat doe ik in een bakje waar ik het potje in zet. Die andere twee doen het nog prima.
Ik vond die plantjes altijd heel leuk, alleen deden wij het thuis helemaal verkeerd . Ze stonden niet in de zon, niet in een laagje water ( met een laagje pot grond) en we haalde de dode plantjes er niet snel genoeg uit. oh ja en soms konden we het niet laten om de plant dicht te laten klappen. Doe dat dus dan ook vooral niet want ze hebben de voeding van de spin of de vlieg nodig om weer open te kunnen klappen.
Ik heb net op appie gekeken, maar ik zie ze niet, heeft elke appie ze? Ik wil er ook in de hoop dat ze spinnen vangen, haha.
Ik ben bezig om ze te kweken. Ik ben een half jaar bezig en ze zijn inmiddels 2cm groot en hebben twee piepkleine blaadjes. Schiet lekker op . Mocht iemand weten wat ik fout doe hoor ik het graag. Het is namelijk de bedoeling dat ze ons vliegenprobleem gaan oplossen!
Nou, dat hadden wij ook, zo'n kweekset, van de 3 soorten kwam er 1 soort op en die bleven mini, een cm hoog ofzo . Toen maar bij het tuincentrum plantjes gehaald.
Dat klinkt niet hoopvol. Mijn zaadjes komen van aliexpress. Daar ging het denk ik al mis. Ik denk dat ik dan ook maar voor het tuincentrum ga
Mijn ervaring is dat door die plantjes er méér vliegjes in het huis zaten dan voorheen! Want dat doen ze dus, ze trekken vliegen aan met hun geur. En ze vangen ze niet allemaal. Dus hartstikke leuk en bijzonder, vleesetende plantjes, maar verwacht niet dat ze je huis vliegenvrij houden!
Heel gemakkelijk plantje. Je kan vrij snel zien of en water bij moet. Als er geen condens vorming meer is dan een scheutje water geven. Als ik me niet vergis zit deze van de AH in een wekpot met een gat aan de bovenkant. Wel leuk om te doen en ook noodzakelijk is af en toe een levend vliegje voeren.(kan met pincet)
Ik heb ook 3 soorten staan bij het keukenraam. Een paar maanden geleden gehaald vanwege fruitvliegjes. Maar die zijn te klein, ze klappen niet dicht. Wel een paar keer een gewone vlieg erin horen zoemen. Ik had ergens gelezen dat je ze gedemineraliseerd water moest geven omdat je ze met normaal water langzaam vergiftigt.