Ik ben nu nog 4 kilo zwaarder als voor mijn zwangerschap. Mijn dochter is nu 7 mnd. Ik wil die extra kilo's er graag weer af. Ik eet s morgens muesli zonder suiker met yoghurt. Rond 11.00 een rijstewafel of appel. S middags 3 volkoren boterhammen Rond 16.00 fruit of een rijstewafel En s avonds gewoon een normale portie warm eten. En dan rond 20.00 nog een bakje optimel yoghurt. Maar ik val geen kilo meer af Mijn dochters krijgen allebei nog borstvoeding. Maar dat helpt ook al niet helaas.. Iemand tips?
Muesli zit suiker in toch? Ik zou in elk geval een ander ontbijt proberen. Misschien kun je de muesli vervangen door noten ( met vijzel klein maken) en in plaats van Yoghurt kun je kwark nemen.
In noten zitten heel veel kcal, dat is puur vet. En kwark is ook meer kcal dan yoghurt, dus dat lijken mij niet de juiste maatregelen...
Daar ben ik het niet mee eens. Als je lichaam in vetverbranding gaat, dan zul je ook letterlijk meer vet verbranden. Bezuinigen op calorieen is zelden de juiste actie als je structureel wilt afvallen.
Niet te veel calorieën tellen. Op je koolhydraten letten. Niet koolhydratenvrij eten! Dat is het andere uiterste. Maar neem bijv 1of 2 aardappels en een extra schep overige groente/vlees. Kwark/yoghurt is goed, maar doe daar eens fruit in ipv muesli. En mogelijk kun je niet zo goed tegen brood? Of is je broodbeleg niet heel gezond? Ik merk wel dat als ik brood eet dat ik snel weer aan kom. Dat is dus even geschrapt uit mijn 'dieet' en vliegen de kilo's er af. Terwijl ik ruim 2400kcal naar binnen werk. En ik sport niet (blessures), beweeg weinig, geef alleen borstvoeding wat extra calorieën verbrand. Succes
Ja maar je lichaam gaat niet in vetverbranding door meer vetten te eten. Porties verkleinen en minder kcal eten is net wel de manier, je moet alleen zorgen dat je niet te weinig kcal binnenkrijgt want dan gaat je lichaam in de hongersnood modus en gaat het minder verbranden. Als je dan niet meer afvalt raak je je motivatie kwijt, ga je weer meer eten en kom je weer veel aan --> jojo effect. Vaker kleine porties eten en sporten verhoogt je metabolisme. Ik ben 7 jaar geleden 20kg afgevallen met het halveren van mijn porties. Ik at wel dezelfde dingen. Als ik tussendoor honger had at ik rauwe groenten; fruit bevat stieken ook veel suiker. Door mijn porties te verkleinen had ik na enkele weken ook geen behoefte meer aan grotere porties, wat het makkelijker maakt om ook na het afvallen op gewicht te blijven. En eigenlijk is het beter om je warme maaltijd s middags te eten ipv in de avond, maar dat past helaas niet in ons leven.
Ja, ik ben het hier dus niet mee eens. Als je inderdaad teveel calorieen binnenkrijgt is dit de manier. Maar vaak gaat het ook om wát we eten.
Misschien is het de borstvoeding die je lichaam op een soort van spaarstand zet. Ik ben bij alledrie tijdens de boerstvoedingen geen gram afgevallen, maar daarna vloog het eraf. Als het niet lukt, zolang je bv geeft gewoon accepteren. Je moet ook niet te weinig gaan eten! Je geeft nog bv namelijk!
Ik at niet ongezond, ik at gewoon veel. Erfenis van topsport, waarbij ik veel moest eten omdat ik elke dag 2-3u trainde. Na stoppen met topsport bleven helaas de honger en de porties hetzelfde, niet zo goed voor je gewicht 100kcal aan noten is gezonder dan 100kcal aan chips, maar het resultaat voor je gewicht blijft hetzelfde: als je die 100kcal niet verbrandt wordt het in je lichaam opgeslagen als vet. Heb je het programma "secret eaters" al gezien op tlc? Dat illustreert goed hoeveel meer kcal mensen binnenkriigen dan ze denken. Kleine hapjes (traktaties op het werk, even proeven tijdens het koken) tikken al snel aan; een portie yoghurt met wat noten/muesli en fruit bevat al snel 500kcal. Cappuccino en sinaasappelsapje erbij nog een 300kcal. Een avondmaaltijd 800 kcal en dan hoef je echt niet gek te doen. Dan hou je al niet veel meer over als je wil afvallen (en dus rond 1500kcal per dag zou moeten eten als vrouw). En alcohol is echt killing als je wilt afvallen, maar denk dat TS met haar borstvoeding niet heel erg zondigt hiermee Ik denk dat het dus wel goed is om je bewust te zijn van hoeveel kcal er ongeveer in producten zitten, zodat je de porties van calorierijke producten enigszins kan beperken.
Eerlijk, ik vind dat je veel te weinig eet, zeker als je nog borstvoeding geeft. At je ook zo weinig de eerste 6 maanden na de bevalling? Want dan heb je kans dat je lichaam al in spaarstand staat. Bij volledige borstvoeding heb je iets van 25 % meer calorieen nodig, terwijl je eerder 25% eronder zit. Maar goed, dat is mijn mening, misschien vergis ik me wel erg daarin, ik heb nog nooit calorieen geteld, ik krijg alleen honger als ik je dagmenu lees .
Ja, ik ben het met je eens dat je je goed bewust moet zijn van wat je eet en dat je niet teveel calorieen moet eten. Maar cappuccino en sinaasappelsap hebben ook veel meer koolhydraten dan vetten. Ik zeg dat als de verhouding van wat je eet verandert, je meer calorieen kunt 'hebben' dan als je 'dieet' vooral uit koolhydraten bestaat. Op het moment dat je je lijf in vetverbranding helpt (en dat gebeurt wel als je meer vet eet, gezonde vetten heb ik het dan over) dan zal je lijf niet meer om suiker vragen, heb je minder honger en minder suikerpieken.
Wat je zegt klopt in zekere zin, namelijk dat als je lichaam geen koolhydraten meer krijgt dat het dan zal overgaan op vetverbranding. Maar dat betekent dat je GEEN koolhydraten meer mag eten. Dit is het idee achter het dieet van Atkins (en zwaar vssten als in niet keer eten). Maar gezond is het niet; bij dit type verbranding komen veel ketonen vrij, die verzuren je lichaam. In andere gevallen zal je lichaam sneller koolhydraten verbranden dan vetten; ons lichaam streeft namelijk altijd naar een maximale vetreserve, wat stamt uit de tijd dat we geen continue voedselaanvoer hadden en dit was gewoon noodzakelijk om te overleven. En wat ook klopt is dat vetten (en vooral eiwitten) meer verzadigingsgevoel geven. Maar vet werkt ook verslavend.
Dit is voor mij een gewoon menu voor een dag en ik heb nooit honger hoor. Eet ook maar max twee broodjes ipv drie. Tuurlijk wel eens dat lekkers als de gelegenheid er is maar zo weinig eten is dit toch niet? Drie hoofdmaaltijden en zelfs drie tussendoortjes ipv twee.
Zoo wat een reacties Ik eet nu sinds een maand zo.. daarvoor at ik meer brood en gewoon teveel ongemerkt tussendoor.. Ik loop 2 of 3 keer per week 5 of 6 km. En verder loop of fiets ik naar school winkels enz. Voor mijn werk fiets ik ook. Als ik bijvoorbeeld yoghurt met fruit eet kan ik daar geen ochtend op werken. Ik werk in de thuiszorg dus best zwaar werk. S avonds eet ik al meer groenten en vlees als aardappels of pasta.
Noten zijn zoveel beter dan Muesli. Je hoeft ook niet gelijk 100 gram te nemen. 20-30 gram is meer dan genoeg. Als je kunt kiezen tussen noten of muesli zou ik altijd voor noten gaan. Veel gezonder. Maar wat je ook kunt nemen is Volkoren pap ( of Havermout).
Probeer eens 's middags 1 boterham + bijvoorbeeld een paprika. Als je tijd hebt een extra rondje lopen/fietsen/zwemmen. En heb geduld; de laatste kilo's gaan langzaam