Dat mag je vinden maar met HG een GTT doen is in mijn geval echt kansloos hoor. En als een GTT niet kan/lukt moet je toch wat. VK’s die dan niet met je meedenken hoe het toch goed aan te pakken is echt waardeloos en geeft nul vertrouwen kan ik je zeggen. Daarnaast heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook diabetes gehad en nu dus weer blijkt uit de curves. En ik ben echt wel op de hoogte van de risico’s helaas.
Ik ga er vanuit dat ik dan geen dagcurves mag doen op basis van bovenstaande ervaringen. Maar als ze in het academisch ziekenhuis waar ik onder strikte controle ben kunnen onderbouwen waarom een dagcurve minstens zo betrouwbaar is, dan geloof ik dat ook. Bovendien zal ik dat drankje ook binnen moeten houden en aangezien dat met een glas water al niet lukt, heb ik daar een hard hoofd in
Dat is uiteraard dan je eigen keuze,helaas zegt het niets of je nu in een academisch ziekenhuis bent of niet.Of ze het nu wel of niet kunnen 'onderbouwen'...feit blijft dat de enige betrouwbare methode de GTT is.
je punt is nu heus wel duidelijk hoor maar wat heb je eraan als je net zoals ik een paar slokken water al niet binnen kan houden. Als je dan maar net zoals mijn vk blijft roeptoeteren dat de GTT het beste is, word je daar alleen maar ongelukkiger van, want het is geen onwil om die test niet te doen en al helemaal geen keuze zoals jij het verwoord. Je moet toch wat als het mislukt en dan is volgens mij diabetesverpleegkundige curves second best. Jammer dat jij, en zoveel anderen met jou, zo weinig empathie kunnen opbrengen voor als je zo beroerd bent tijdens de zwangerschap. Ontopic, hopelijk lukt het bij jou toch TS @Light en heb je geen diabetes, ik baal er enorm van in elk geval dat ik het weer heb. Sterkte ermee!
Het uitspugen van een glaasje water is vast niet haar eigen keuze. Een GTT doen terwijl je het drankje niet binnen kan houden schiet totaal niet op. Als ze kon kiezen, zou ze vast die GTT wel doen, maar met zo beroerd zijn is dat gewoon geen optie. Geen kwestie van ‘gewoon even doorzetten’ ofzo...
Daar schrik ik best van. Kun je op een andere manieren merken dat je zwangerschapdiabetes hebt? Ik loop zelf voor voor mn controles bij Rijnstate in Arnhem en daar doen ze dus alleen bloedprikken. Hoe regel ik dan toch zo'n suikerdrankje? Mijn baby is best groot..zit al op p95 en zelf ben ik ook veel aangekomen.
Gewoon vragen om een gtt test omdat je zelf bang bent voor zwangerschapssuiker en daar goed op gecontroleerd wil worden. Een goede VK weigert dit niet.
Ook een goede gynaecoloog weigert niet. Bij mij bleven ze testen toen heb ik op een gegeven moment zeer duidelijk gemaakt dat ik geen speldenkussen ben. Hopelijk denken ze mee.
Hier in de regio kan je ervoor kiezen dat ze thuis komen prikken. Ideaal vond ik het, heb in de wachttijd op bed kunnen liggen. Zelf ook een watje met dit soort dingen maar doordat het thuis in mijn eigen omgeving was vond ik het minder eng. Misschien doen ze dit ook wel bij jou in de regio?
Ja was heel fijn, zeker met die 2 uur wachttijd en niet mogen eten. Ik kon daar toen erg slecht tegen, dus kon me nu heel rustig houden thuis. Ja drankje kreeg ik thuis. Vind dat echt een aanrader als het mogelijk is natuurlijk.
Misschien een beetje een late reactie, maar misschien dat iemand er nog iets aan heeft Ik heb een paar weken geleden een glucose test moeten doen ivm verhoogd BMI. Ik zag er heel erg tegen op, omdat ook ik echt een grote angst heb voor prikken en voornamelijk bloed prikken. Bij de eerste keer aangegeven dat ik heel angstig was, en het was een hele lieve geduldige vrouw. Was zo gebeurd en ik kon me een beetje ontspannen. Het drankje kon ik prima weg krijgen, wel beetje vies dik structuurtje. De twee uur daarna werd ik echt heel misselijk en naar, omdat ik niets gegeten had. Tweede prik ging alles behalve vlot, helaas niet dezelfde vrouw en het buisje wou maar niet vollopen. Uiteindelijk gelukt, en gelukkig een positieve uitslag. Na het drankje zat ik volgens mij op 4.4 Ik adviseer je wel echt om wat eten mee te nemen voor de terug reis, want ik was echt heel naar geworden na die 2 uur wachten.
Dit is inderdaad een hele goede tip! Ik heb deze keer direct wat gegeten in het restaurant van het ziekenhuis. Vorige keer eerst met de auto naar huis gegaan en mán wat was ik ziek toen
Hier werd er in het ziekenhuis met een vingerprik gedaan. Rest van het onderzoek hetzelfde. Nuchter komen dan nuchter vingerprik. Het vieze drankje en dan 2 uur niks doen. Na 2 uur opnieuw met een vingerprik gecontroleerd. Als je bang bent voor bloedprikken misschien kun je dan vragen of dit een optie is?