Ik lees toch dat veel ouders met een lulverhaal weg gestuurd worden... Ik let nu echt enorm op hem. Ik ben benieuwd wat de ha gaat zeggen vrijdag. Zal me niks verbazen dat ze het zo laten. Ik schrijf nu alles op, wanneer de bobbel zichtbaat is, hoe groot, hoe hij op dat moment is (huilen enz) en hoe hij verder is. Dan heb ik alles op papier en kunnen ze er niet omheen.
Ja goed bijhouden én foto's maken!!! Ik heb de foto's steeds van de zijkant af gemaakt (zie mijn foto-album) en sommigen zijn echt duidelijk. Of desnoods een filmpje maken! Lucas is al 2x in het ziekenhuis geweest. Twee weken geleden was hij ontroostbaar al 2 dagen, heb toen de huisarts gebeld 's ochtends om 9.15 u. Er was geen plaats meer die dag. Dus kon ik de volgende dag komen, ik moest het CB maar bellen. Dus na anderhalf uur in de wacht kreeg ik iemand aan de telefoon. Ik moest morgen maar naar het inloopspreekuur komen. NEE!!! Dus heb ik even heel duidelijk gemaakt dat ik wilde dat er vandaag nog iemand kwam...na lang overleg is er die middag iemand geweest, Lucas huilde toen nog steeds...zij schrok van hem en heeft zelf de huisarts gebeld. Toen konden we ineens wel komen om half 5. Bij de huisarts sliep hij , daar keek ze als eerste naar zijn liezen, om een liesbreuk uit te sluiten! Maar ze zag niets. Omdat hij ook bloed in de luier had (wat helderrode spikkels) heeft ze de KA gebeld en moesten we die avond nog komen. Gelukkig, want Lucas huilde alles bij elkaar. Om half 8 zaten we in het ziekenhuis. Daar weer een luier met bloed. Ook de KA keek naar een mogelijke liesbreuk, maar ziet niets. Toen na veel overleg kwamen ze tot de conclusie dat hij een koemelkeiwit allergie en mogelijk verborgen reflux heeft. Dus mochten we weer naar huis en ik ben per direct op dieet gegaan. Een week later was het weer helemaal mis. Gillen, krijsen, compleet overstuur, en dat 6 uur achter elkaar , we dachten echt dat hij zichzelf dood zou huilen. Dus heb ik direct naar de afdeling in het ziekenhuis gebeld 's avonds en we mochten komen. Toen is Lucas opgenomen voor 3 nachten en 4 dagen. Uiteindelijk zit hij nu op de pepti en heeft hij zalf voor zijn enorme uitslag. Maar...zoals jullie lezen, hebben ze dus al 2x gekeken voor een mogelijke liesbreuk maar zagen ze niets. Ze hebben Lucas ook alleen onderzocht toen hij NIET huilde....mogelijk heeft die liesbreuk er al die tijd dan al gezeten maar hebben we het allemaal niet gezien. Het is mij pas 3 dagen geleden opgevallen. Daarom kaart ik morgen toch aan als ik het ziekenhuis bel, of we eerder mogen komen. Mijn huisarts zei dat ze waarschijnlijk tot 1 jaar zullen wachten en dat het zo'n haast niet heeft, behalve als het een beklemde breuk is...
Dat klopt, je moet dan zelf regelmatig controleren hoe de breuk 'erbij hangt' en eventueel het darmpje terugduwen. Hier ging het van af en toe een bultje bij het huilen, naar een mega liesbreuk (die dus niet knelde, maar wel groot was) in 2 weken en dus toch met spoed geopereerd toen hij 2 maanden was. Is een kleine ingreep met weinig problemen, maar wel eng natuurlijk bij zo'n kleintje. Er is nu niks meer van te zien, wel blijft het zijn hele leven een zwakke plek. Zeker aankaarten! Het moet in ieder geval heel goed in d egaten gehouden worden
Kijk net even naar je foto's, maar dat is exact wat wij in het begin zagen hoor. Overduidelijk lijkt me
Tjsa, als hij er overduidelijk zo'n last van heeft, zou ik toch wel overwegen om te staan op zsm verhelpen! Zit het arme kind misschien voor niets aan de Pepti ipv lekker aan de borst van mama! Misschien heeft hij wel kma natuurlijk, maar je zou toch willen uitsluiten dat hij alleen last van zijn lies heeft Veel succes, desnoods ga je een keer naar de hap of eerste hulp op het moment dat hij er erge last van heeft?
als ik idd het idee heb dat hij last heeft, bel ik rechtstreeks naar de kinderafdeling. Ik heb het interne nummer nog van de medium care van neonatologie. Morgen ga ik sowieso even overleggen en dan leg ik alles uit aan de foon van de afgelopen weken, hopelijk laten ze me dan eerder komen en anders vraag ik er om! Bij iedere luierverschoning let ik er overigens goed op. Meneer ligt nu ontzettend te jengelen in zijn bedje! Hij is 6 weken, en volgens een boekje wat ik heb (jouw baby van week tot week) is deze week de huilpiek, het verzet tegen middagslaap en meer honger. Nou die drie komen hier alle drie uit hahaha. Ik dacht vannacht ineens, huh, hij komt steeds om de drie uur, terwijl hij de nachten daarvoor lekker 5 uur sliep...
Ik heb de uitslag van de echo binnen. Ondanks er geen afwijkingen te zien waren willen beide artsen een doorverwijzing naar de kinderchirurg omdat de symptomen en foto duidelijk op een liesbreuk wijzen.
Helemaal mee eens! Ons zoontje kreeg Nexium voor zijn reflux. Na de operatie spuugde hij helemaal niet meer. Ja, natuurlijk af en toe een beetje tijdens een boer. Toen de medicijnen bijna op waren hebben we de stap gewaagd om te stoppen met de medicatie. Ging hardstikke goed! Geen reflux dus, maar spugen doordat hij zich zo druk maakte tijdens de pijn. Met KMA heb ik geen ervaring... maar zou het wel even in je achterhoofd houden
Nou, en de kinderchirurg zal ook vast niet moeilijk doen en willen opereren. Hier zei de chirurg dat ze liever opereren dan dat er misschien een keer een spoedgeval ontstaat door een beknelling.
Heb vanmiddag gebeld naar het ziekenhuis en we mogen dinsdag al komen, de kinderarts wilde zelf ook niet te lang wachten met kijken omdat ze er al eerder aan dachten maar toen niets zagen. En nu is het weer niet duidelijk zichtbaar maar ik heb nu zoveel duidelijke foto's gemaakt dat het niet kan missen! Ben wel blij dat ze in het ziekenhuis ook vonden dat het niet nog 3 weken moest wachten met nakijken....
@heppiedepeppie; fijn dat je al zo snel terecht kan! Hier heeft vandaag de ha gebeld vanwege de doorverwijzing naar de kinderchirurg. Ze wilde even weten hoe het was met hem en of het nog vaak zichtbaar was. Omdat hij op de momenten dat het zichtbaar is echt last heeft en hij de laatste tijd weer zoveel huilt de gegevens gelijk doorgestuurd. Nu is het wachten tot de poli contact opneemt voor een gesprek met de chirurg. Hij gaat dan bepalen hoe of wat er gaat gebeuren.
Netjes dat ze je zelf bellen!! Dan heb je in ieder geval het gevoel dat je echt serieus genomen wordt!
Hij had wat goed te maken dus Kan het zijn dat je de bult van een liesbreuk soms even niet ziet? Lucas moest straks ook even flink huilen maar toen zag ik de bult niet...maar ik neem aan dat de breuk niet zomaar opgelost kan zijn Als ik er trouwens mijn vinger op houd en ik duw een klein beetje dan voel ik het onder mijn vinger gewoon borrelen. Alsof ik de darminhoud voorbij voel komen....herkenbaar voor jullie?? Dat voel ik overigens aan de andere kant niet.
Bij Mike is de bobbel ook niet altijd zichtbaar. Nu al 3 dagen niet gezien, maar ik zie zijn lies ook niet 24 uur per dag. Als hij aan het huilen is, dan zwelt het wel wat op maar geen bobbel. De bobbel komt met bepaalde bewegingen die hij maakt.
Ja herkenbaar, was hier ook. Zeker later, de breuk was hier op een gegeven moment zo groot dat er een stuk darm van zo'n 10 cm in zijn balzakje zakte. Dat zag eruit! Dat moesten we dan terugduwen en dat borrelde flink
Hier weer 2 dagen op rij de bobbel gezien. NU niet zo groot als eerst, maar wel overduidelijk. Hij had er ook weer goed last van. Mocht er wel aankomen, maar als ik er op duwde, begon hij flink te schoppen. Ik kan de bobbel ook echt niet terugduwen. Mike moet eerst helemaal ontspannen en dan verdwijnt hij weer... Alleen is dit soms moeilijk uit te leggen aan de dreumes van 14 maanden. Hier trouwens een foto van zijn bobbel als die er zit. Bekijk bijlage 219121 Hij is niet scherp, maar je ziet duidelijk de bobbel.
Jah die is ook echt wel duidelijk hoor!!! tjee ook een flinke bult zeg!! Heb het hier vandaag ook niet gezien maar voelde wel weer borrelen op de plek. Lucas is vandaag de hele dag al aan het huilen, ik weet niet of het aan de leeftijd ligt (6wkn4 dagen) maar hij is vanaf vanmiddag al aan het spoken. Nu ligt hij een half uurtje te slapen, hopelijk plakt hij er nog wat aan vast. Maar als hij huilt.pffff ik vind dat zo moeilijk maar ik wil ook niet iedere seconde gaan kijken, want hij heeft het soms echt nodig. Wat me wel opvalt is dat Lucas nooit in slaap valt zonder te huilen. Zou dat komen omdat hij nog echt een baby is, of is dat niet normaal? Hij huilt altijd even, soms 1 minuut soms jengelt hij 30 minuten (dan is het geen huilen maar echt jengelen). Ben wel echt blij als ik dinsdag naar de KA mag, want nu zijn we ook wel eens bang dat hij pijn heeft aan de breuk (tenminste er vanuit gaande dat het echt een breuk is...)
Hier had Mike dat ook hoor op die leeftijd. Hij was altijd even aan het huilen/mopperen voor hij ging slapen. Op het kdv konden ze hem in het begin ook niet in de slaapkamer leggen omdat hij iedereen wakker maakte. Nu moppert hij zichzelf nog vaak in slaap... Bij Mike denk ik nu ook steeds bij elk huiltje dat het door de breuk komt. Maar hij heeft ook 2 doorkomende kiezen die hem echt dwars zitten, dus dat speelt ook wel mee. Maar het blijft opvallen dat hij heel slecht slaapt 's avonds/'s nachts sinds de bobbel groter is geworden. Al kan dit ook weer een fase zijn. Soms gewoon heel moeilijk in te schatten