Mike wordt op zeer korte termijn geopereerd! aankomende week krijgen we de datum te horen. Nu gaat het gelukkig opschieten!
Mike wordt aankomende maandag (20-2) geopereerd! Kreeg vandaag het telefoontje. De chirurg had aangegeven dat er haast achter zat, en er was maandag een plekje open gekomen dus die hebben we gekregen. Woensdag hebben we een bijeenkomst en dan krijgen we de rest van de info te horen.
Wat fijn dat het zo snel kan! Dat zal wel een hele geruststelling zijn geweest voor jullie! Hopelijk gaat alles goed. Ben wel benieuwd wat voor info je allemaal krijgt, hou je me op de hoogte?? Kan een breukje overigens weer wegtrekken? Ik heb de bult bij Lucas al een tijdje niet meer gezien. Wil nl niet voor aap staan als ik dadelijk bij de chirurg aankom en ze niets zien
Bij Mike heb ik het ook een periode van 5 dagen niet gezien. De chirurg keek trouwens helemaal niet naar Mike zelf. Hij had genoeg aan de foto's. Hij was blij dat ik er veel gemaakt had. Zou dus gewoon de foto's meenemen en afwachten. Het was idd een hele opluchting dat het zo snel kan, maar ook wel heel spannend. Een week is zo voorbij namelijk. Morgen moet ik naar het cb voor zijn 14 maanden controle en prikken. De prikken mag hij nu niet omdat er een bepaalde tijd tussen de prikken en operatie moet zitten. Maar morgen krijg ik daar meer duidelijkheid over.
Ik moet morgen ook naar het CB, das toevallig! Lucas krijgt zijn eerste prikjes morgen, leuk valentijnscadeau hihi. Merkte jij bij Mike altijd dat hij er last van had? Met slapen of dat ze jengeliger worden?? Is het handig dat ik de foto's uitprint dan? of kan ik ze gewoon op mijn telefoon laten zien??
Ik heb de foto's gewoon op mn camera laten zien. Sommige waren niet scherp en toch was het duidelijk. Mike heeft vanaf geboorte al slecht geslapen. Hij is nu 14 maanden en het langste dat hij een nacht doorgeslapen heeft is 6 nachten achtereen. Verder is hij heel veel ziek geweest, heeft een lage weerstand. Voor ons dus weinig veranderingen sinds de liesbreuk.
@Heppie... ons zoontje is ook in het Radboud geopereerd aan zijn liesbreuk. Komt helemaal goed! Super lieve verpleegkundigen en hele vriendelijke chriurgen die het heel duidelijk uitleggen. @Macmazsy... Bij ons was het wel een verschil. Maar dat kwam omdat ons zoontje uiteindelijk alleen een liesbreuk bleek te hebben. En geen reflux zoals ze hier in het ziekenhuis dachten. Maar ik kan me indenken, dat als je kindje zowieso vatbaarder is en veel ziek dat het dan een heel ander verhaal is.
Oh fijn om te horen!! Weet jij dan toevallig of de kinderafdeling in het hoofdgebouw is? Wij zijn nl nog nooit in het Radboud geweest maar ik weet wel dat ze meerdere gebouwen hebben. Ik vind het daar altijd zo onoverzichtelijk! Nu wilde ik op internet kijken maar daar kom ik niet echt wijs uit. We staan nl onder controle in het Rijnstate in Arnhem maar deze operatie moet in het Radboud... En is het echt zo'n drama met parkeren daar??
Hier woensdag de bijeenkomst gehad van de anesthesie. Ook met de anesthesioloog gesproken. Mike krijgt de narcose via een mondkapje en geen prik. Aan de ene kant wel blij mee, want hij kent het mondkapje vanwege zijn puffer. Maar dan maak ik me ook gelijk weer zorgen, want straks gaat hij dat mondkapje linken met in slaap vallen enz en wilt hij de puffer helemaal niet meer. We weten nu wat er allemaal gaat gebeuren en in welke volgorde. Ze gaven aan dat de operatie ong. 30 min. zal duren. Ik zal bij het inslapen en wakker worden zijn. Er mag 1 ouder bij zijn op die momenten en mn man vond zelf ook dat ik dat moest zijn. Zondag krijgen we te horen hoe laat we in het ziekenhuis moeten zijn en hoe laat de operatie is. Nu is het alleen afwachten of de operatie wel door kan gaan. Mike heeft woensdag en donderdag hoge koorts gehad en is flink verkouden. Hij moet maandag een temp onder de 38.0 hebben. De verkoudheid het liefst weg, maar omdat hij altijd verkouden is gaat het er nu vooral om dat hij niet aan het hoesten is (doet hij gelukkig ook niet). Vanochtend was hij gelukkig koortsvrij, nu even afwachten of dit zo blijft.
Wat fijn dat jullie zo duidelijke uitleg krijgen! En ik kan me voorstellen dat je liever een kapje gebruikt ziet worden bij je kindje dan een prik. Hopelijk is Mike op tijd koortsvrij, want ik snap wel dat dat een extra risico is bij een operatie. 30 minuten is overigens niet zo lang, ik had verwacht dat het langer zou duren!! Het zou mooi zijn als de operatie gewoon door kan gaan, dan kan je dat stukje ook weer afsluiten hè! Succes in elk geval!!
De operatiekans wordt steeds kleiner.... Mike heeft de 6e ziekte. Moet maandag voor ik vertrek naar het ziekenhuis (06.15) de spoedeisende hulp bellen om te vragen of de operatie wel door kan gaan.
Eerst 3 tot 5 dagen hoge koorts, daarna koorts opeens weg en dan krijgt hij uitslag over zijn hele lijfje, meestal vooral op de romp en gezicht. Vlekjes trekken naar een paar dagen weer weg. Is niks ernstigs, maar gaat vaak gepaard met keelpijn en erg verkouden. En die keelpijn mag hij dus niet hebben. Hij is enorm aan het snotteren en sinds gisteren wat aan het hoesten. Hij krijgt nu neusspray en hoestdruppels om het zo veel mogelijk op te lossen en hopen dat hij gewoon geopereerd kan worden. Maar hou er sterk rekening mee dat het niet gaat gebeuren.
Hoi hoi En hoe is het met Mike?? Hopelijk is hij weer een beetje opgeknapt? Of hoest hij nog veel?? Wij moeten morgen om 14.30 in het Radboud zijn. Ben erg benieuwd!!
Met Mike gaat het een stuk beter! De uitslag is zo goed als weg en ook zijn verkoudheid is een stuk minder. Hoesten doet vrijwel niet meer. Dus net op tijd hersteld! Heb het hele weekend wel contact gehad met de ka. Om 7.15 zijn we op de kinderafdeling en wordt hij nog even beoordeeld en dan beslissen ze of ze gaan opereren. Normaal doen ze dit wel met de 6e ziekte, maar omdat hij die verkoudheid er ook nog bij had is het even afwachten. Heb vannacht ook bijna geen oog dicht gedaan. Mike heeft daarin tegen 'als niet doorslaper' de hele nacht door geslapen! Die is dus een stuk uitgeruster. Ik laat weten hoe het vandaag gegaan is! Jij veel succes bij de ka.
Goed om te horen dat Mike de nacht goed doorgekomen is!! Hopelijk is hij intussen geopereerd! Wij rijden hier op tijd weg, het schijnt bij het Radboud een crime te zijn met parkeren. En ik weet ook niet of je weer een ander ponsplaatje moet laten maken of dat we dat van Rijnstate mogen gebruiken....dus we gaan rond half 2 weg...