Ik kreeg bij het inschrijven voor de bevalling de vraag welke kamer ik verkies. Een tweepersoonskamer, een eenpersoonskamer (mits supplement) of suite (mits groter supplement). Nu lijkt het me logisch om voor het tweede te kiezen. Wat zijn jullie ervaringen?
Mijzelf (ik heb dan nog geen ervaring) lijkt het me inderdaad lekkerder, om alleen op de kamer te liggen. Alleen zelf denk ik, dat je eigen bijdrage dan een stuk hoger is, dat zou ik van tevoren wel even informeren. (of het niet té belachelijk veel scheelt) 9 mei, wel spannend! Succes!
Ik zou ook voor een eenpersoonskamer kiezen. Hier is het standaard dat je met en keizersnee een eenpersoonkamer krijgt. Spannend 9 mei....ik moet nog 10 dagen langer wachten
Ik heb bij de vorige een aantal weken in het ziekenhuis gelegen met weeenremmers, toen lag ik op een tweepersoonskamer met een dame die ook aan het infuus lag..ik vond het heerlijk want zo had je nog een beetje aanspraak, want de dagen duurde zoooooo lang Toen ik eenmaal was bevallen lag ik op een eenpersoonskamer, en vond dat geweldig..de kleine was eenmaal geboren, dus ik kon in alle rust en stilte van mijn nieuwe aanwinst genieten! Ze hadden ook 6 persoonszalen en daar hoorde je de hele nacht door baby's huilen, dus je slaap toch niet echt lekker als jou baby net gegeten heeft en jij wil slapen..en de baby van je buurvrouw zet hem op het krijsen Dus ik zou zeker voor je kraamtijd kiezen voor een eenpersoonskamer!
Inderdaad spannend, nog 3 weekjes en het is zover Ik ga alleszins ook kiezen voor een eenpersoonskamer, lijkt me prettiger.
De eerste nacht werd ik op een kamer alleen gelegd. Echt even bijkomen van de bevalling, en 's nachts rustig voeden. De nachten daarna kwam ik op een 3-persoonskamer. Helaas had 1 van de dames ontiegelijk veel bezoek. En dat was mij dus veel te druk. Gelukkig kon in het gordijntje wel dichtdoen, maar even de ogen dicht, dat ging niet met dat gekakel.. En echt aanspraak had ik daar ook niet. Mijn vriend was bijna de hele dag bij me, alleen even tijdens de middagpauze niet, maar dan moesten we rusten. Even lekker gordijnen dicht, rustig eten en daarna even de ogen dicht. Onderling praten met de dames hebben we niet echt gedaan. Waren gewoon niet echt een match ofzo..
zal ook gaan voor eenpersoonskamer... ik lag op een 4 persoonskamer met 1 vrouw dan die er lag de andere bedden waren leeg... zelfs dat vond ik al zwaar aangezien haar kleine de hele dag huilde en inderdaad hoop visite kreeg.. en ik na de hele nacht wakker te zijn geweest dus helaas niet kon slapen
Ik vind een eenpersoonskamer niet echt fijn in het ziekenhuis. Maar ja, ik had de kleine ook niet in de buurt en voelde me gewoon erg zielig hihihi. Was blij dat ik een kamergenote kreeg. En hier is het niet altijd standaard dat je een persoonskamer krijgt na een keizersnede. Zelfs binnen het ziekenhuis is dat verschillend.
C is van dag 4-6 nog even op de kinderafdeling geweest. Toen ben ik nog verhuisd naar een speciale kamer. de Moeder-zonder-kind-kamer. met 4 dames op 1 kamer waarvan de kindjes op de neonatalogie lagen. Dat was nog het gezelligst, daar klets je wat, want je hebt je baby niet bij je. En iedereen mist hun kleintje ontzettend. En natuurlijk ook allemaal met zorgen. Op de andere kamer had je je kleintje van 6.00 tot 23.00 bij je, en kwamen ze 's nachts langs voor de voedingen.
eerste nacht na de KS lag ik alleen maar o wat was ik blij dat de volgende ochtend gezelschap kwam! allebei zelfde leeftijd en de beepjes ook! heerlijk!
Ik had ook geen keuze hoor. De eerste dag lag er een vrouw naast me die geen nederlands sprak en haar kindje schreeuwde de hele nacht. Ik was blij dat ze de volgende dag naar huis ging. Toen heb ik een dag en een nacht alleen gelegen, dat vond ik wel erg lekker. Ze waren echter met werkzaamheden bezig (ivm brandveiligheid) en vroegen ze mij of ik bezwaar had een kamer op te schuiven, daar lag ook een vrouw alleen met haar kindje en dat was supergezellig!