Wie heeft ervaring met eiceldonatie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Frieda, 17 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Graag zou ik mijn vriendin een eicel willen doneren.
    Dat klinkt zo eenvoudig als je het zo opschrijft, maar dat is het natuurlijk niet.
    Ik zou dus graag van anderen,die het in de praktijk hebben meegemaakt, hierover iets meer willen weten.

Gezien mijn leeftijd en gezondheid zijn wij namelijk toch een beetje bang, dat ik als donor misschien afgewezen zal worden. Mijn vriendin had een geschikte donor, die al door de mallemolen van het maatschappelijk werk etc. heen was gekomen en ook nog lekker jong was, maar door omstandigheden kan het met deze donor nu niet doorgegaan. Ik heb haar een tijd geleden ook al aangeboden dat ik het ook graag voor haar zou willen doen, maar wij waren toen zelf ook nog bezig voor een tweede kindje. Inmiddels is onze dochter al geboren en aangezien mijn gezin nu ook compleet is, staat mij in principe niets in de weg om onze vrienden te helpen om het geluk van het krijgen van een kindje ook mee te mogen maken.

Wat echter een belemmering kan zijn, is dat ik onlangs net 39 jaar ben geworden en dat ik reumatoide arthritis (gewrichtsreuma) heb, waarvoor ik ook medicijnen gebruik. Terwijl ik echter dus deze medicatie ook gebruikte tijdens mijn zwangerschappen, heb ik wel twee gezonde dochters gekregen. Ook ben ik nog steeds heel erg vruchtbaar. Destijds toen ik bij de zwangerschap van mijn eerste 29 jaar was, was ik bij de eerste poging al meteen zwanger en ik ben op mijn 38tigste ook weer heel snel zwanger geraakt (bij de tweede poging was het al raak, maar dat eindigde helaas in een miskraam, maar 2 maanden daarna was ik al weer zwanger). Dus je zou zeggen dat ik een goede kwaliteit eitjes heb. (Een beetje rot voor jullie om te lezen, gezien het onderwerp hier :rolleyes: )

Hoe kijken jullie hier dus tegenaan.
    Zou ik om deze redenen afgewezen worden als donor?
    Ik ben benieuwd of jullie mij hier iets meer over kunnen vertellen.

;) Frieda

2. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Heel moedig van je! Hoop dat het ook gaat lukken!

Dit is een topic over iemand die bezig is om zwanger te raken dmv een eiceldonor, misschien heb je er wat aan;
    viewtopic.php?f=46&t=99723 ;)

3. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hey meid, ik zie dat je al vewezen bent naar mijn topic.
    voor meer vragen mag je me altijd pb.

x lisa.

4. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Vandaag gaan mijn man en ik samen met onze vrienden naar het UMCG om mij als eiceldonor voor te stellen. Erg spannend dus, want zullen ze mij accepteren als donor.

We moeten dus nog maar zien of de hele procedure doorgang vindt, maar gisteren wilden mijn zussen mij nog weer 'bang' maken voor de hormoonbehandelingen die je voor de rijping van de eicellen moet ondergaan. Zij kennen namelijk iemand die ook na hormoonbehandelingen uiteindelijk een kind heeft gekregen en zij heeft sindsdien heel veel klachten rondom haar menstruatie, voelt zich dan behoorlijk ziek en heeft last van migraine. Deze klachten wijt zij aan de hormoonbehandelingen. Vorig jaar heeft deze vrouw ook borstkanker gekregen en mijn zussen vragen zich af of dat niet ook iets met die behandelingen te maken heeft.

Ik zou dus graag van anderen willen weten of zij ook naderhand negatieve effecten hebben ondervonden van hormoonbehandelingen die ze daar mee in verband brengen.

;) Frieda

Deel Deze Pagina