Hallo allemaal, Ik heb een vraagje, hoe werkt het als je wel 'gewoon' zwanger kan raken maar wanneer de zwangerschap elke keer afgebroken word. Zijn daar bepaalde behandelingen voor? Ik word van google niet veel wijzer. Het klinkt misschien raar, maar ik lees hier veel over vrouwen die niet zwanger raken en minder over vrouwen die wel zwanger raken maar iedere keer een miskraam krijgen. Of misschien klik ik zelf gewoon de verkeerde topics aan, mijn man en ik zijn 'pas' een keer een kindje met 20 weken verloren en de tweede zwangerschap ging met 8 weken mis. Dus ik heb nog niks bij een dokter te zoeken en de Gyn in het ziekenhuis kon me niet meer vertellen dan, pas bij 3 miskramen doen we onderzoek. Het liefst zou ik helemaal geen onderzoeken willen maar gewoon huppakee een gezond levend kindje (zoals iedereen hier) maar wat nu als het mis blijft gaan. Is er dan nog wel hoop? We zijn vruchtbaar, 2x eerste maand zwanger. Dat zal voor vele van jullie waarschijnlijk als hemel op aarde klinken maar dat is het natuurlijk niet als je bedenkt dat het ook twee keer fout gegaan is. We hebben dus samen geen kinderen, mijn man heeft wel een kind. Misschien dat iemand hier me meer kan vertellen over wat voor onderzoeken je in deze situatie zou kunnen krijgen/laten doen? Via een prive bericht kan er natuurlijk ook geantwoord worden. Alvast bedankt!
dit vind ik een beetje een verkeerde zin.. niet iedereen krijg makkelijk een gezond kindje, je mag blij zijn als alles goed is en blijft gaan.. Ik dnek dta je toch naar een gyno moet voor onderzoeken, kunnen veel verschillende redenen zijn waardoor het mis gaat, dat kan alleen een gyno onderzoeken.. wij kunnen wel vanalles gaan zeggen maar daar word je nog niet veel wijzer van.. succes en sterkte nog met het verlies!
Waarom is die zin verkeerd? ik neem aan dat iedereen hier huppakee een gezond kindje wil?? dus wat is er raar aan die zin? Niemand wil toch vrijwillig al die onderzoeken? Ik kan nu niet naar een Gyn gaan, want ik heb een kindje die met 20 weken dood geboren is en een miskraam dus ik heb 'pas' een miskraam gehad, want vroeggeboorte word niet meegeteld. En als je onvruchtbaar bent is er redelijk wat te vinden dus kan je je een beetje inlezen, alleen ik kan weinig vinden over wanneer je wel zwanger raakt maar het verkeerd afloopt. Wat zijn dan gangbare onderzoeken? en wat voor manieren zijn er daarna om zwanger te raken, snap heus wel dat niemand kan zeggen wat ons te wachten staat, maar een algemeen beeld is al beter dan niets. Ik kan verdorrie nergens naar toe met mn vragen, in mijn omgeving is er goddank niemand die dit meegemaakt heeft. En bij dokters etc. word ik weggewappert want het is pas een miskraam en dat kan iedereen gebeuren. Ja dat is waar het kan iedereen gebeuren, ook een vroeggeboorte kan iedereen gebeuren. Ik wil gewoon een klein beetje informatie.
Hallo Preggers, Allereerst wat ontzettend erg wat je mee hebt gemaakt: een vroeggeboorte en daarna een miskraam. Poeh, je wilt zo graag een kind, maar het lukt niet en je hebt heftige verliezen gehad. Je wens 'een kindje willen maar nog niet krijgen' is inderdaad helemaal hetzelfde als meiden die in de medische molen zitten en vruchtbaarheidsbehandelingen nodig hebben om zwanger te worden. Die willen ook een kindje en je weet niet of het ooit gaat lukken. Die maken zich zorgen omdat het niet op normale wijze lukt en niet weten of de behandeling zal lukken. Jij kunt wel natuurlijk zwanger raken, maar ook jij weet niet of je je kindje in je armen zult houden. Maar aangezien het hier 'vruchtbaarheidsbehandelingen' heet, zullen hier weinig soortgenoten te vinden zijn. Misschien een topic bij miskramen/te vroeg geboren kindjes. Daar zullen wellicht meer vrouwen zijn die na een eerdere zwangerschap die mis liep opnieuw zwanger willen worden en dezelfde nare ervaringen en bijbehorende angsten voor een volgende zwangerschap hebben als jij hebt. Wanneer meerdere zwangerschappen te snel worden afgebroken gaat een ziekenhuis inderdaad wel onderzoeken of er wat aan de hand is. Bijvoorbeeld onderzoek naar dikte van baarmoederslijmvlies, hormonaal onderzoek. En genetisch onderzoek, misschien dat er chromosomaal iets aan de hand is, waardoor een kindje niet goed kan ontwikkelen. Is dat bij jullie kindje dat met 20wk zwangerschap werd geboren ook onderzocht? Of er een afwijking was aan het kindje? Verder wordt er inderdaad pas wat onderzocht bij 3 of meer miskramen. Ik begrijp van je dat je zwangerschap van 20 wk daar niet onder valt. Vervelend dat er gewoon wordt gezegd: ja, kan gebeuren. Het is wel een enorm verlies geweest en daar komt natuurlijk veel onzekerheid voor een volgende zwangerschap bij. Erg slecht dat er niet goed naar je geluisterd is, want dat gevoel krijg ik er bij. Ik zou het zelf ook vervelend vinden als ze niet verder onderzoek zouden willen doen na een vroeggeboorte en een miskraam, want ik zou dan ook bezorgd zijn. Misschien ergens een second opinion? En anders kan ik je heel erg aanbevelen hier ergens bij miskraam/vroeggeboorte te gaan zoeken naar lotgenoten, want ik weet uit ervaring dat dat veel steun geeft. Je bent echt niet de enige. Maar dit is wellicht niet het juiste onderdeel op zp om te zoeken naar lotegenoten.
Ja misschien is dat wel zo. Ze hebben geen sectie gedaan op ons kindje omdat daar eigenlijk bijna nooit iets uitkomt (waren hun eigen woorden) en ik het ook een heel vervelend idee vond. Verder waren er op echo geen afwijkingen te zien en ben ik getest op alle mogelijke infectie ziektes. Om uit te zoeken of het daardoor misschien mis gegaan is. Daar kwam niks uit. En uiterlijk waren er ook geen afwijkingen. De miskraam was niet heel verrassend, had al het gevoel dat het weer neit goed zat, en bij 7 weken bleek vruchtje maar 2.3mm te zijn wel met hartje maar veeeeel te klein dus dat was wachten tot hartje stopte, en dat was een week later ook zo. Misschien ga ik daar nog wel een topic openen. Ik vond dit alleen een meer medische kant. En miskramen stukje meer de verdrietige kant.
Hoi Preggers, Wat een ontzettend verdrietige geschiedenis hebben jullie al zeg...pfff Verder kan ik me helemaal vinden in de reactie van Mijs. Niks meer aan toe te voegen. Heel veel succes! Elmo
Hoi Preggers, Allereerst wil ik zeggen hoe erg ik het voor je vind....Zoiets wens je niemand toe... Helaas heb ik ook een geschiedenis met een aantal miskramen. Het enige verschil is dat ik wel in de MMM zit. Gelukkig zit jij niet in deze molen. Wat je verdriet, wanhoop en vragen niet minder maakt, als dat van mij. Ik heb nu 3 miskramen achter de rug. 1x spontane zwangerschap (miskraam bij 4 weken), 1x icsi zwangerschap (miskraam 8 weken) en 1x icsi zwangerschap (miskraam 14 wekn van een 2ling). Het verdiet is zo intens. Ik heb na mijn 2e miskraam geeist in het zkh op verder onderzoek. Dit is toen ook gebeurd (hormonaal, lichamelijk, erfelijk) Hier is niets uitgekomen. Ook na mijn laatste miskraam is alles onderzocht...Pure pech, zeiden ze! Mijn laatste miskraam is nu precies een jaar geleden en ben in de tussentijd niet meer zwanger geweest. Tegen mij werd iedere keer na het onderzoek gezegd dat er 9 van de 10 keer geen oorzaak word gevonden...was bij mij dus ook zo! Maar goed je kunt maar beter alles uitgesloten hebben. Ik ben inmiddels (bijna, over 3 dagen) 33 jaar en voel de klok tikken en snak ik meer dan ooit naar mijn 1e kindje! Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik zou hoe dan ook eisen stellen, want uit ervaring kan ik je zeggen dat de artsen in Nederland heel makkelijk kiezen voor hun protocol!! Heel veel sterkte en succes met alles!!!
Ik ben nu 25, dus nog 'jong' . En ik had het er met mijn man over, stel het gaat de volgende keer weer mis, dan proberen we zo snel mogelijk weer zwanger te raken, want als dat dan mis gaat kunnen we tenminste dingen laten onderzoeken. Hoe hard dat ook klinkt. Voor andere mensen kan het heel vreemd klinken, wij hopen op een normale zwangerschap elke keer als we zwanger raken, maar als het dan toch misgaat laat het dan maar zo snel mogelijk gebeuren.
Preggers denk niet dat men die laatste zin verkeerd zal begrijpen hoor. Ook al zijn de meiden uit de MMM heel erg blij met een zwangerschap, ze zullen ook idd niet het verdriet willen meemaken om idd met 20 weken een kindje te verliezen. Zo snel als de meiden ( zo ervaarde ik het iig zelf na 4,5 jaar wachten) zwanger zijn komt ook de angst boven zal alles goed zijn? Maar die angsten hebben jullie ook. Ik hoop dat jullie een goede zwangerschap mogen krijgen en niet meer dit grote verlies.
Preggers, dat had ik ook bij mijn miskraam. Toen ik wist dat het niet goed zat (achterstand in groei, bloedverlies etc etc) had ik ook zoiets: eruit met dat ding (sorry voor de bewoording), dan kunnen we tenminste verder... Hoop dat je snel antwoorden vindt. Sterkte!
lieve Mijs, magik even zeggen wat een schat ik jou vind! Je hebt alles gezegd wat er te zeggen is. Preggers, sterkte meid. Het is heel verdrietig een kindje te verliezen. Je gaat twijfelen aan jezelf, aan je lijf... de angst dat je zelf iets 'fout' zou hebben gedaan... Ik kan je verder niet helpen maar wens je heel veel sterkte. XxM