Vraagje wat betreft eisprong.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 19Vivian86, 22 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 19Vivian86

19Vivian86 Actief lid

3 sep 2012
    297
    0
    0
    --
    Noord-Brabant
    Beste Dames,

Ben bijna 2 maanden geleden gestopt met de pil en gelukkig binnen de maand ongi geworden. Voelde ook voor het eerst mijn eisprong (steken). Zit momenteel in ronde 2 en ik wist dat ik een deze dagen mijn ei moest krijgen. Vanmorgen aan het klussen geweest maar voel nu mijn eisprong opkomen. Nu vraag ik me dus af. Had ik niet beter 1 dag kunnen wachten met klussen?

Groetjes, Vivian

2. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Volgens mij ben je in de dagen voorafgaande aan je eisprong al vruchtbaar, aangezien het sperma nog een tijdje kan blijven leven in je lichaam. Hoe dichter bij je ei je klust, hoe groter de kans dat het sperma bij het eitje kan komen. Als je vanochtend geklust hebt, en je nu je eisprong aan voelt komen, dan denk ik dat je goed getimed hebt;).

3. TanjaJes

TanjaJes Actief lid

19 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    volgens mij ben je prima op tijd hoor, de zaadcellen wachten dan op het te springen ei, dus wie weet is het meteen raak, houdt ons op de hoogte, we zijn altijd nieuwsgierig hier :-D

4. vief

vief Actief lid

19 aug 2012
    115
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Vivian,

Het is juist goed dat je al geklust hebt! Dit is hoe ik het begrepen heb..... Sperma kan enkele dagen overleven en een eicel leeft +/- 24 uur. De kans op bevruchting is het grootst net na de eisprong! En je moet er ook rekening mee houden dat de zaadcel nog een reisje moet maken ;)
    Je maakt volgens mij dus een goede kans :)

Liefs Vief

5. 19Vivian86

19Vivian86 Actief lid

3 sep 2012
    297
    0
    0
    --
    Noord-Brabant
    Thnx meiden voor jullie commentaar. Als ik dit zo lees dan wordt ik helemaal blij :D Nu maar afwachten en hopen dat het raak mag zijn.
    En natuurlijk hou ik jullie op de hoogte! Dankje!

6. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    De steekjes en krampen die jevoelt is de groei van je ei, de ei sprong komt daarna

7. 19Vivian86

19Vivian86 Actief lid

3 sep 2012
    297
    0
    0
    --
    Noord-Brabant
    Bedankt voor de info. Weer wat geleerd. Hoelang duurd het meestal voordat het eitje spring dan? Of is dat bij iedereen anders?

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het klopt dat in de meeste gevallen die steekjes en krampen duiden op het groeien van de follikel en niet op de eisprong.Het gevaar van er maar van uitgaan dat je je eisprong voelt, is dat je op de verkeerde momenten gaat klussen.

Het handigste is op het moment/de dag te gaan klussen waarop je die steekjes voelt. Daarna desnoods elke dag/om de dag even klussen. Dit zou ik zeker zo'n dag of 4/5 volhouden.

Ook zou je ovulatietestjes kunnen gebruiken. Binnen 48 uur na een positieve test zou je eisprong plaats kunnen vinden.

Deel Deze Pagina