wie heeft ervaring met facetblokkades?

Discussion in 'De lounge' started by Musty, May 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    na aantal jaren tobben met bekkeninstabiliteit en rugellende heb ik de afgelopen tijd allerlei onderzoeken gehad om te achterhalen waar de pijnen exact vandaan komen (mn gezondheid is een beetje ;) ballen en er zijn meerdere oorzaken en invloeden dat dit ontstaan is)
    aan de hand daarvan ben ik doorverwezen naar de pijn poli

afgelopen dinsdag had ik de afspraak, na onderzoek kwam de arts ermee facetblokkades te willen doen
    eertst de linkerkant van mn onderrug een proefblokkade om te kijken of het helpt 1,5 wk later de definitieve blokkade
    gevolgt door 8 wk later controle en dan de rechterkant
    is dat achter de rug wilt hij verder kijken en behandelen bij het bekken / SI gewricht
    Voordat ik los ga op google (waar ik niet echt wat vind zo 1 2 3)

de reumatoloog die de foto's heeft laten maken en vertelde van de slijtage in onderrug en vertelde van mn hypermobiliteit verder doet ze niets
    er was wel een bepaalde waarde verhoogt wat invloed op de gewrichten heeft wat wees op t imuunsysyteem en wat later alsnog kan uitdraaien op reuma
    ik loop bij de internist voor schildklier en b12 en de neuroloog voor de epileptie
    ook verergerd t pco alleen maar wat ook weer veel invloed heeft op het bekken gebied(vloei ook al 7 mnd) en ben vaste klant bij de gyn

wie heeft ervaring met facet blokkades en zijn er nadelen?
    ik had niet verwacht dat hij meteen voor deze 'oplossing' zou kiezen
    zijn er nog evt andere behandelingen

ik wordt pas 27 en vind dit nu al zo definitief klinken om zenuwen infeite te slopen
    loop al aantal jaar bij de bekkentherapeut en die rest niet meer dan trainen oefenen en evt 'masseren'

wie heeft ideeen/ervaringen/tips?

2. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    :) helemaal niemand? (gelukkig)

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Hier ook het voorstel gegeven. Het wordt erg veel gedaan.
    Ik heb er zelf vanaf gezien omdat d epijn die ik krijg wel een rem voor me is. Als ik die pijn niet meer heb weet ik niet wanneer ik te ver ga. Dus klinkt gek maar ik denk dat ik beter de pijn kan houden.

Maar het is voor velen een prima oplossing.
    Je kunt na de proefblokkade ook nog kiezen om er niet mee door te gaan. Wel erg fijn dat er proefblokkades zijn :D

4. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    @ wachtende.... dat is idd ook een punt, want dan 'voel' je niet meer wanneer je die grenzen overschrijd

ik kreeg van de fysio vandaag te horen er echt goed verder over na te denken
    en zei vertelde mij dat ook al wordt de zenuw lam gelegt de pijn uiteindelijk via een vertakking zich alsnog uit en dan een herhaal behandeling nodig is....

t is echt meer een oplossing tegen de pijn
    de oorzaken blijven

5. Chantalll

Chantalll Actief lid

Feb 7, 2010
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een aantal weken geleden een facetblokkade gekregen. Alleen wisten ze bij voorbaat al dat dit waarschijnlijk voor mij niet de juiste optie was. Het zijn echt enorm rotprikken en je voelt ze dan ook flink. In principe moet je na een minuut of 10 a 15 de pijn voelen verminderen... Ik kreeg alleen meer pijn.
    Ik wacht nu op een oproep voor een discografie

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

2 keer gehad.. Pijn pijn ja wilder niet mega pijn noemen.. Maargoed ben ook gewoon een bikkel:D:cool:..

Hier niet geholpen..

Maar definitief is het niet hè.. Het kan met paar maanden weer uitgewerkt zijn.. Net hoe je lichaam erop reageert

7. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,085
    2,221
    113
    Brabant
    ik ken het (nog) niet. maar tob nu ook met veel pijn door nog bi en spondylolystesis, maar lees wel even mee!

8. Chantalll

Chantalll Actief lid

Feb 7, 2010
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook wel een flink hoge pijngrens, maar bij die 6 spuiten had ik het er echt wel even mee gehad pff

9. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

10. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    @ sanne ik heb je link bekeken en hun site goed doorgespit, maar qua behandeling en aanpak maar er is geen verschil met t plan van aanpak dat er nu is

@chantalll, jeetje heftig zeg zou die pijn nu blijvend zijn?

@mrsnuke... nee blijvend is het niet de pijn zoekt een weg via vertakking van zenuw of

slaat helemaal niet aan
    maar wil ook zeker niets kapot maken waar ik niets mee opschiet, je hebt die zenuwen niet voor niets ;)
    hier ook een hele hoge pijn grens, maar t begint me nu echt teveel energie te kosten

ik ben er erg huiverig voor voor die spuiten, bij bevalling van ons meis moest ik verplicht ruggeprik
    ik heb hier zon zon last van gehad
    ze kregen me niet goed geprikt bij de 4de keer heb ik ze gezegt dat ze t konden steken waar de zon niet scheen :)
    na die rug foto's bleek hoe en wat
    het heeft meer dan een half jr geduurt voor de pijn van de ruggeprik weg was

ik neig nu steeds meer naar het niet te doen

11. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    overigens doe en onderneem ik trouwens wel alles, ik ga niet bij de pakken neer zitten, ik hik er niet tegen op om over die pijngrenzen heen te gaan
    maar omdat de grens dan weg is ga je door tot je inen zakt en je man je letterlijk naar bed kan dragen:) en t kost bergen energie

Share This Page