vandaag heb ik een bedrijfsongevalletje gehad met gevolg dat er een mes door 2 vingertoppen is gegaan (duim en wijsvinger) Goed even naar de dokter 7 hechtingen later en terug naar de zaak. Daar aangekomen had de dienstdoende huisarts nog even gebeld (handig die bedrijfskleding met naam) dat ik wel moest nagaan of ik nog een geldige tetanus heb. Mijn eigen huisarts gebeld en nee dus. Nu moet ik morgen eerst naar de apotheek de spuit ophalen en dan naar de huisarts dat ding laten zetten. Maar nu vroeg ik mij dus af. Moet ik geld meenemen naar de apotheek? Of word dit gewoon vergoed?
Je zal dit zelf moeten betalen (denknik). Kan zijn dat ze met facturen werken maar dat doen ze meestal bij kleine apotheken. Bij grotere kun je wel pinnen. Dat zal wel schrikken zijn geweest? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Ik denk niet dat iemand dat hier met zekerheid kan zeggen. Niet elke apotheek werkt hetzelfde. Bel morgenvroeg je apotheek zou ik zeggen.
Het gaat in elk geval van je eigen risico af. Maar aangezien het om een bedrijfsongeval gaat, kan je gerust de rekening bij je werkgever indienen. Ben je trouwens de afgelopen 10 jaar nog op reis geweest dat je een dtp hebt laten zetten? Hier zit namelijk ook de tetanus vaccinatie in. Als dit buiten je huisarts om is gegaan, staat dit niet in je dossier genoteerd.
Die van mijn moeder werd paar maanden geleden in het ziekenhuis (SEH) gezet, maar heeft niks moeten betalen. Nu zijn we inmiddels in 2019 en het verbaast me niks als ze ook dit niet meer vergoeden..
2 jaar terug stond ik thuis met een verbouwing in een roestige spijker en toen hoefde ik niets te betalen of voor te schieten.