Hallo allemaal! Ik ben Samantha en nieuw hier op de site, Ik ben inmiddels zwanger van mijn eerste kindje en vind het leuk om mijn ervaringen te delen met jullie! Alhoewel ik wel een beetje onzeker ben geworden.. Ik ben afgelopen zomer geopereerd..daarbij is een ei leider verwijderd en zwanger worden zou langer duren ivm ik maar 1 ei leider heb! gelukkig was het de 1e keer raak en ben ik heel blij! tot afgelopen vrijdag.. Ik had een echo (9wkn 6dagen) en daarbij zei de assistent dat er by de baby een vochtplekje zit bij het hoofdje. ze heeft overlegd met de gynaecoloog en die zei dat we moesten afwachten want het 'KAN' zijn dat het nog wegtrekt omdat ik in een vroeg stadium van mijn zwangerschap zit maar ze raadde mij wel de nekplooimeting aan.. Wij wilde zoiezo wel de nekplooimeting doen..maar als zoiets gezegd word schrik je toch ff en vooral omdat we zo vreselijk blij zijn dat ik zwanger ben (met de operatie is mijn vorige zwangerschap mis gegaan) wat denken jullie? heeft iemand dit ook meegemaakt? Alvast bedankt voor de reacties! Groetjes Samantha
Ha Samantha, wat fijn dat je zo snel zwanger bent geworden met 1 eileider! Natuurlijk ben je enorm geschrokken van dit bericht. Maar laat je niet te snel gek maken, ze kunnen niet alles zien en de ene gyn uit eerder zijn zorgen als de ander. Je kunt ook altijd een second opinion vragen of bellen en vertellen dat je je hier zorgen om maakt; wellicht kunnen ze dan beter uitleggen wat de eventuele consequenties hiervan zijn. Stel al je vragen dan gewoon alsnog en wacht niet tot je volgende afspraak! Heb je al nagedacht wat jullie willen doen mocht uit een nekplooimeting blijken dat je een verhoogde kans hebt? Wil je dan een punctie en wat doe je als die niet goed is? Ik hoop voor jou op goed nieuws, ik vind het altijd zo jammer dat ze meteen zorgen uitten en dan niet in actie komen met onderzoeken maar zeggen dat je af moet wachten. Ze hebben geen idee hoe moeilijk dit is als je net zwanger bent! Heel veel sterkte meid en gewoon voor jezelf opkomen als je vragen hebt
thnx bloeme voor je reactie! Ik heb zoiezo donderdag een echo by de gynaecoloog..die afspraak stond er al dus ik wacht af...als hij niks zegt...dan vraag ik erom maar ik wacht eerst ff af.. nadeel is wel dat t bij een co assistent is..maar goed die moet t ook allemaal weten en als ie twijfelt..zal ie vast geen risico nemen! we hopen op t beste! en ja dan een punctie doen en daarna weet ik niet...even kijken wat er uit komt hoe en wat.. hopelijk is al die stress voor niks