Ik ben net gestart met cerazette en heb nog steeds veel twijfels over de bijwerkingen. Zouden jullie aan de hand van jullie ervaringen in de poll kunnen aangeven welke bijwerkingen jullie hadden?
Ik vooralsnog geen bijwerkingen (die optie staat er niet tussen ). Geen bloedverlies en voel me niet anders dan daarvoor. Bij dochter ook naar tevredenheid drie maanden gebruikt tijdens de borstvoeding, en nergens last van gehad.
Bijna altijd licht bloedverlies (heel irritant), veel zwangerschapsverschijnselen waardoor ik testjes blééf doen, nee ik vond het geen succes. Bij de tweede heb ik hem ook niet meer genomen maar hebben we tijdens de bv-periode andere maatregelen genomen want die minipil vond ik echt drama.
Zou de optie 'geen bijwerkingen' er niet bij moeten staan? Als je de resultaten straks leest, lijkte het net of iedereen die deze pil gebruikte wel iets heeft... Hij beviel mij prima. Met microgynon30 regelmatig last van hoofdpijn (met de goedkopere varianten zoals stederil30 zelfs VAAK hoofdpijn). Daar had ik met cerazette geen last van.
Ik heb deze pil jarenlang geslikt voor ik zwanger werd en had geen last van bovengenoemde bijwerkingen. Wel van een andere, nl niet meer ongesteld worden, maar dat vond ik geen probleem . Sinds de geboorte nu in de eerste strip wel tweemaal bloedverlies, zou na maximaal 3 maanden over moeten gaan volgens de huisarts, anders moet ik iets anders verzinnen.
Ik dacht dat de minipil in principe alleen betrouwbaar was icm borstvoeding? Ik heb hem een jaar geslikt tijdens borstvoeding (TS: Geen bijwerkingen gehad, zeer tevreden) Moest van gyn na borstvoeding overstappen op andere pil. Wilde weer microgynon slikken maar kon daar sinds bevalling niet meer tegen (terwijl ik het 10 jaar geslikt heb van tevoren) Dus als het aan mij ligt ga ik straks gewoon aan de minipil, ook na de bv-periode....
Volgens mijn (oude) huisarts is deze pil alleen betrouwbaar als je bv geeft. Volgens de fabrikant is hij ook zonder de bv betrouwbaar. Dit was ook de mening van onze apotheek (als je hem goed inneemt), alleen is hij relatief duur en daarom adviseren ze vrouwen vaak weer terug over te stappen op een andere na de bv periode.
Hier gewoon gekregen zonder voedend kindje haha. Elders ook te lezen maar ik had elke dag doorbraakbloedingen. En veel hoofdpijn. Ik ben er niet tevreden over en na t stoppen flinke vloedgolf gehad.
Ik zit er nu 5 weken aan en vind t tot nu toe niks. Nu al 10 dagen non stop spotting. Ik moet m van de gyn 3 maanden doorslikken maar ik ga na mijn vakantie bellen. Zit nu op vakantie met 28 graden en bloedverlies, jeuk en irritatie. Zwemmen is dus niet verstandig... Met de gewone pil nooit gehad.
Hier bleef ik bloed verliezen en giga hoofdpijn houden. Ben er vrij snel weer mee gestopt. Had ik nl nooit last van met andere anticonceptiepillen zoals eerst microgynon30 en later stediril(?). Mijn man was al gesteriliseerd dus het was niet noodzakelijk te gebruiken en ben dus gestopt.
Ik gebruite eerst altijd zonder problemen Mycrogynon 30 tot het niet meer werd vergoed en een merkloos iets daarvoor in plaats kwam. Daar kreeg ik steeds hele erge hoofdpijn van en had tussentijdse bloedingen. Daarna stapte ik over op Qlaira. Die pil zorgde dat m'n libido met 100 graden zakte. Sinds de bevalling slik ik de pil niet meer omdat ik het even helemaal had gehad met die hormonen, maar sindsdien heb dus wel ik heeel veel last van pms. Ik overweg daarom maar weer om aan de pil te gaan... Maar welke? Geen idee
Ja springday dat klopt! Ik ben inmiddels gestopt met deze pil. Na weken continu menstrueren en hoofd vol pukkels was ik het zat. Deze werkt dus helaas niet voor mij.
Ik slik de pil nu pas een weekje. Zo nu en dan wel spotting gehad en een menstruatie achtig gevoel in m'n buik, alsof ik ieder moment ongesteld kan worden. Ben benieuwd of deze pil wat voor mij gaat zijn
Even off topic maar heb je bijv. al teunisbloemolie geprobeerd. Ik kan er nog niet veel over zeggen ben net gestart, maar je zou daar als vrij snel baat bij moeten hebben.